Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dominik Stříteský - přišel, viděl, zvítězil

Peugeot Rally Cup tvořily v roce 2020 pouze tři podniky – Rally Bohemia, Valašská Rally a Invelt Rally Pačejov. Poprvé se v něm objevili Dominik Stříteský a Ondra Krajča, kteří ze třech soutěží dvakrát zvítězili a jednou skončili druzí, což jim vyneslo celkové prvenství. Kromě toho skončili druzí ve dvoukolkách za Janem Dohnalem s Renaultem Clio S1600 a stali se i nejlepší juniorskou dvojicí.

Jakou dobu jste strávil v Opel Cupu.Co Vám cup dal

V Opel Adam Cupu jsem odjel jednu kompletní sezónu, a to v roce 2019. Než jsem ale do téhle sezóny vyrazil, absolvoval jsem celý předešlý rok spoustu testovaní a několik náhodných startů jako přípravu. Ze začátku roku jsme objížděli Traiva cupy, abych si pořádně osvojil chování auta, o prázdninách jsem pak vyjel na první soutěž, a to do Pačejova, kde se Cup nejel, a tak stačilo jen sbírat zkušenosti. Pak jsem se dokonce svezl na dvou soutěžích i v klasifikaci cupů, oba závody jsme vyhráli a tak se celá příprava předtím vyplatila a na další sezónu jsme mohli mít vysoké cíle.



Proč jste se rozhodl pro Peugeot Cup, který se nakonec odjel ve 3 soutěžích.

Pro Peugeot cup jsme se rozhodli už před začátkem roku, a to ze zkušeností s Opel Adam Cupem. Na začátku jezdecké kariery jsem se účastnil projektu Easykart v motokárách, což je obdoba pohárového závodění, Všichni jsme měli stejné motokáry a bylo to tudíž pouze o jezdci. Zkrácený Peugeot cup, tedy pouze tři závody, nemohl na začátku roku vědět nikdo z nás. Proto jsem se rozhodli do naše letošního programu připojit i Rallysprint sérii.



Můžete přiblížit rozdíl mezi Opelem a Peugeotem.

Největší rozdíl spočíval v tom, že Peugeot je kvalitní závodní náčiní. Má pořádné brzdy, stavitelný podvozek apod. Zatímco cup byl ideální pro začátek, kdy člověk nemusel řešit žádné klikání, pružiny, stabilizátory ale pouze se soustředil na jízdu a na učení, co je vlastně rally. Za mě pro začátek perfektní. Peugeot je už o úroveň výš, kde se člověk už tolik nesoustředí na to, jak si napsat rozpis apod. Tyhle věci probíhaly automaticky, a tak se může jezdec plně soustředit na nastavení podvozku a učení se v tomhle směru.



Jak probíhala spolupráce s Vančíkem, jak k ní došlo: Nejde jen o rally, ale spolupracujete s rodinou také v motokárách. Spolupráce bude pokračovat také v roce 2021?


S Jardou Vančíkem jsme se poznali už v motokárách. V okamžiku, kdy do téhle disciplíny přicházel a já s motokárami končil, respektive jsem přestupoval do rally. Našli jsme společnou řeč, a proto jsem se rozhodl navázat na vzájemnou spolupráci. Pomáhá mi v oblasti rally a já to vracím jeho dětem v motokárách jako kouč a mechanik. Stala se z nás spíš taková jedna velká rodina. Nejednalo se o spolupráci pouze na rok 2020, nýbrž o dlouholetou spolupráci. Stanovili jsme si společné cíle, poměrně vysoké, jak v rally, tak v motokárách a jdeme si společně za nimi.



Jaké jsou plány na 2021? Zůstanete v cupu?

Plány na rok 2021 jsou zatím v jednání. Současná doba není pro nikoho lehká skrze Covid. Je otázka, co vše bude možné na příští rok sehnat, respektive jaký budget dáme dohromady. Nicméně, jak už jsem říkal dříve, R5 by teď byla asi unáhlený krok, ale úplně jej nezavrhujeme. Uvidíme, jaké možnosti se nám na příští rok v blízké době ukáží, a podle toho se rozhodneme. Teď je zatím vše ve hvězdách.



Můžete prozradit pár vět o sobě. Dosavadní karieéra, záliby, práce...

Vzhledem k tomu, že už od svých devíti let závodím, není to nic světoborného. Celá moje rodina mě podporuje, a tudíž se jedenáct let věnuji vesměs jen závodění. Ale nejen jako pilot, ale také jako kouč a mechanik. Vše začalo v motokárách, kterými jsem si prošel od nejmenších až po „královskou“ třídu. Za mě byly káry nejlepší průprava pro další závodění, člověk si tam plně vryl pod kůži ovládání motokár a auto potom už není o moc jiné. Pak následoval přestup do rally, a teď jsem tam, kde jsem. Mám vystudovanou Střední průmyslovou školu strojnickou ve Vsetíně a nyní jsem studentem na Vysokém učení technickém v Brně.



Jak jste dostal k rally, neuvažoval jste někdy o jiné disciplíně?


Uvažovali jsem o jiné variantě než o rally. Tím, že jsem odcházel z kár, tak se logicky nabízela varianta přejít na závody na okruzích, ať už formule či cestovní automobily. Nicméně, protože pocházím kousek od Valmezu a rally je na Moravě jakousi pomyslnou kolébkou, měl jsem k rally mnohem blíže, a po krátkém rozhodování jsme se rozhodli vydat tímto směrem.


Děkujeme za rozhovor



Celkové výsledky PEUGEOT RALLY CUP 2020:

1.Dominik Stříteský – Ondřej Krajča 69 bodů
2.Jiří Pohlídal – Jan Kubala 48 bodů
3.Dominik Brož – Petr Těšínský 45 bodů
4.David Soldát – Jan Winzig 25 bodů
5.Lukáš Krupička – Jan Ryšánek 21 bodů
6.Michal Vaňhara – Kateřina Janovská 10 bodů
7.Jan Ludvíček – Jana Sluková 10 bodů



JL 10.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar