Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Dakar 2019 - Prokop přibral do týmu Ouředníčka

Když v uplynulém ročníku Rally Dakar odtáhl Tomáš Ouředníček do cíle jedné z infarktových etap nepojízdný Ford Martina Prokopa a umožnil mu tak dokončit nejtěžší motoristický podnik planety, ani jeden z nich určitě netušil, že za několik měsíců dostane Ouředníček na oplátku lano od Prokopa.

Celou situaci v obvykle hektických přípravách popisuje jihlavský pilot a týmová jednička Martin Prokop: „Ihned po skončení Dakaru jsem říkal, že pro boje na špici je potřeba mít v týmu víc než jedno auto, abychom si mohli vypomoct v těžkých chvílích. O tom, že takové chvíle často nastanou, všichni víme a to, že jezdci z top 20 si vzájemně nepomáhají ve vidině vlastního výsledku, je také fakt. Proto je pro nás skvělou zkušeností pomoc právě Tomáše Ouředníčka, který u nás jako jediný zastavil, když se nám porouchal alternátor a Shrek se na dobro zastavil. Bez jeho odtahu k týmovým mechanikům bychom tam stáli ještě teď. Na Dakar 2019 jsme postavili novou evoluci Raptoru F-150, takže prověřený Shrek je k dispozici právě druhé týmové posádce.“

Ouředníček absolvoval letošní jihoamerický Dakar spolu s navigátorem Davidem Křípalem v barvách mezinárodního týmu South Racing, hned první velký závod sezony v Maroku však přinesl namísto obhajoby vítězství z předešlého roku velké zklamání. „V první zkoušce jsme asi sto metrů před cílem vjeli stoosmdesátikilometrovou rychlostí do neoznačené díry a zastavili jsme se až po nekonečných čtrnácti vteřinách, během nichž šlo naše auto devětkrát přes střechu,“ popsal Ouředníček. Oba muži v kabině sice zázrakem přežili bez vážnějších zranění, jejich speciál Ford Ranger byl ale na odpis. Zatímco posádka byla v kondici, konkurenceschopný vůz k dispozici stále neměla. „Auto stavíme vlastně celé znovu. Z nabouraného Rangeru jsme mohli použít jen převodovku a diferenciál. Pohromadě už máme i motor, ale ten ještě není vyzkoušený,“ vysvětluje Ouředníček.

Stejný pětilitrový osmiválec z Fordu Mustang však čeká v prověřeném speciálu Ford Raptor jen o pár desítek kilometrů dál, v dílnách jihlavské stáje MP-Sports. Čeká na dvojici, která by v jižní Americe kryla záda kmenovému stájovému duu Martin Prokop a Jan Tománek. „Martin Prokop je velmi dobrý a zkušený jezdec, poskládal kolem sebe opravdu špičkový tým a nabídku, abychom s ním jeli jako druhá posádka, jsme nemohli odmítnout. Náš úkol bude samozřejmě pomáhat Martinovi a společně máme určitě šanci na úspěch. Máme výborná auta a skvělý tým, Martin je neuvěřitelně dobrý v dunách a to se bude v Peru určitě hodit,“ říká Ouředníček.

Manažer týmu MP-Sports Quirin Müller dodává: „S Tomášem jsme během roku párkrát mluvili, když se byl podívat na několika letošních závodech, ale měl plány se svým týmem. Měli jsme rozjednáno několik dalších posádek, ale žádná z nich se nakonec nerozhoupala k tomu krýt Martinovi v lednu na Dakaru záda. Jsem rád, že jsme se s Tomášem spojili, i když na poslední chvíli. Věřím, že Martinovo původní osvědčené auto naši záložní posádku spolehlivě převeze přes duny a také že její služby Martin s Jendou nebudou tak úplně potřebovat. Tomáš s Davidem jim tak budou spíše psychickou oporou a novou jistotou za zády.“

V barvách jihlavské stáje MP-Sports se do peruánských dun vypraví dva vůbec nejúspěšnější čeští účastníci dakarské rallye v kategorii osobních aut. Martin Prokop s Janem Tománkem, kteří letos obsadili na Dakaru fantastické sedmé místo a Tomáš Ouředníček, který na stejné umístění dosáhl ještě jako navigátor spolu s Miroslavem Zapletalem v roce 2009. Trojlístek závodních speciálů v soupisce týmu MP-Sports doplňuje asistenční truck T4 s posádkou Filip Škrobánek, Petr Lesák a Radim Baculík.



PR 16.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar