Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dakar 2009 - prach zamíchal pořadím

Přestože byla nedělní, v pořadí teprve druhá speciálka Dakaru, nejkratší, tak dokázala zamíchat pořadím jak v kategorii automobilů, tak i kamionů. Do vedení se po bezchybném výkonu dostaly dva tovární vozy VW Touareg řízené Sainzem a de Villiersem, které od sebe dělí dvě minuty.

Opět velice prašnou zkoušku vyhrál Carlos Sainz s náskokem 1.14 minuty před Stephanem Peterhanselem na Mitsubishi Lancer. Třetí nejrychlejší byl v cílí „jen“ 237 km dlouhé zkoušky s cílem v Puerto Madryn Giniel de Villiers, který si tak polepšil v celkové klasifikaci. O minutu, respektive o dvě, byl rychlejší než další dva tovární vozy Mitsubishi s Romou a Alphandem. Po problémech v první etapě zajel Depping s dalším VW jedenáctý čas, přestože musel předjíždět mnoho soupeřů. Z 80. příčky tak poskočil až na 26.místo.
Dosud vedoucí jezdec Al Attiyah s BMW ztratil na Sainze šest a půl minuty, což znamenalo 11.místo a pokles na celkovou čtvrtou příčku. „Druhá etapa byla mnohem těžší než první, zvláště díky pomalejším motocyklistům a množstvím prachu. Za motocyklisty jsme museli jet pomaleji, nesměli jsme ale zastavit, jinak bychom se do měkkého podkladu zahrabali. První část zkoušky byla hodně rychlá, jednou jsme dokonce špatně odbočili. I za těchto podmínek pracoval spolujezdec Perin skvěle,“ svěřil se v cíli Sainz.
Drobným potížím se v prachu nevyhnul ani Giniel de Villiers, který zhruba v polovině „zakufroval“ a ztratil jednu dvě minuty.
Ze dvou největších smolařů úvodní etapy měl tentokrát více štěstí Chicherit, který s BMW X3 zajel patnáctý čas a posunul se v pořadí hodně vysokou. Naopak soutěž skončila pro dvojnásobného vítěze Masuoku, který po úvodních potížích s motorem svého Mitsubishi do druhé etapy vůbec nenastoupil. Miroslav Zapletal se 22. časem zlepšil na 26. místo.

Pořadí se měnilo také v kamionech, bohužel pro nás ne právě příznivě. Dosud nejlepší náš jezdec Aleš Loprais přes tři hodiny opravoval ve zkoušce a v celkové klasifikaci se objevuje na 46. místě se ztrátou tři a půl hodiny. Šestý z první zkoušky Tomáš Tomeček ztratil více než hodinu a propadl se na 16.příčku. Příčiny zatím ještě neznáme. Barvy českých značek tak nejlépe hájí Brazilec Andre de Azevedo jedoucí s Mírou Martincem. Po druhé etapě jsou šestí s půlhodinovou ztrátou na prvního. Hned za nimi jsou v pořadí dva vozy Liaz s Martinem Macíkem (6. čas) a Markem Spáčilem (7.čas). Dobře si vede také Ladislav Fajtl, který figuruje na skvělé 27. příčce.
Nedělní etapu vyhrál de Rooy (Ginaf) s náskokem dvou minut před Kabirovem (Kamaz) a dostal se tak do čela průběžné klasifikace před Kabirova a van Vlieta, jenž skončil třetí.
1.Sainz – PérinVW Race Touareg4:34.46
2.de Villiers – von ZitzewitzVW Race Touareg + 2.19
3.Peterhansel – CottretMitsubishi Racing Lancer+ 3.51
4.Al-Attiyah – ThörnerBMW X3+ 4.15
5.Roma – Cruz SenraMitsubishi Racing Lancer+ 5.42
6.Alphand – PicardMitsubishi Racing Lancer+ 6.21
7.Miller – PitchfordVW Race Touareg+ 8.20
8.Terranova – GuehennecBMW X3+ 9.12
9.Holowczyc – FortinNissan Navara+ 11.13
10.R. Gordon – GriderHummer+ 21.32




Truck
1.de RooyGinaf5:36.51
2.KabirovKamaz+3.58
3.van VlietGinaf+8.36
4.ČaginKamaz+12.52
5.MardějevKamaz+20.06
6.de AzevedoTatra+36.25
7.MacíkLiaz+44.06
8.SpáčilLiaz+44.41
16.TomečekTatra+1.06.51



JL, 4.1.2009



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar