Dakar 2009 - osmá příčka pro Zapletala
Dvanáctá etapa přinesla pro značku VW sice další vítězství, ale zároveň také ztrátu dosud suverénně vedoucího Carlose Sainze, který spadl do hluboké strže a musel vzdát. Radost nám stále dělá Zapletal, který je v tuto chvíli na 8. místě, a to je umístění, jaké nečekal ani největší optimista.
Po nehodě Sainze zajel nejrychlejší čas de Villiers s náskokem 16 minut před Millerem, a oba také vedou v absolutním pořadí. Třetím časem se ztrátou 25 minut si upevnil třetí příčku Gordon s Hummerem, který si tak jede pro nejlepší výsledek své kariéry. Před dalším v pořadí Tollefsenem s Nissanem Navara má náskok prakticky čtyř hodin. O tomto norském jezdci nebylo dlouho slyšet, ale skvělým výkonem v posledních etapách se dere dopředu. Sedmým časem za pátým Deppingem s VW (+ 42.02) a šestým Novickym s BMW X3 (+55.25) si drží celkovou pátou příčku Polák Holowczyc s dalším Nissanem Navara.
Naproti tomu Nani Roma měl ve dvanácté etapě potíže, musel dlouhé hodiny opravovat, dojel se ztrátou více než sedmi hodin na 41. místě, a propadl se na šesté místo.
Osmý čas Miroslava Zapletala s Mitsubishi L200 znamená také posun už na osmou příčku celkové klasifikaci. Poslední tři etapy budeme tedy sledovat s velkým napětím, protože Zapletal s Ouředníčkem míří k nejlepšímu výsledku české posádky v dosavadní historii Dakaru. Jenže na této soutěži, poprvé vedoucí neznámým terénem, není nikdy nic jisté.
Dvanáctá etapa měřila po zkrácení o 30 km celkem 230 km, a přestože byla nejkratší, tak patřila mezi nejnáročnější. Ještě v prvním kontrolním bodě vedl Sainz, ale pak spadl do propasti. „Náhle se před námi objevila čtyři metry hluboká díra, do které jsme spadli a převrátili na střechu. V poslední chvíli, takřka na její hraně ještě stačily zabrzdit jedno BMW a Roma. Posádka BMW nám pomohla dostat auto na kola, mezitím dorazil lékař, aby prohlédl Périna a kvůli zraněnému rameni zakázal pokračovat dále. Závodní Touareg byl v pořádku, motor běžel dál. Jsem hodně rozčarovaný a je mi léto celého týmu, že jsme vypadli.“
Vedení se ujal Miller, ale v posledních kilometrech v dunách ztratil 20 minut, čímž uvolnil cestu de Villiersovi. „Roadbook byl opravdu špatný, museli jsme projíždět hodně kaňonů. Bylo prakticky nemožné najít správnou cestu. Kromě toho jsme v extrémně těžkých dunách třikrát zapadli. To byla nejtvrdší zkouška celé rallye, ale i v mém životě. Můžu pogratulovat každému, kdo ji dokončil, svěřil se v cíli Mark Miller.
Ale ani Gordon neměl cestu k třetímu času jednoduchou. V jednom příkrém výjezdu odešla spojka, zbytek zkoušky jel na jedničku a posledních 10 kilometrů dokonce s defektem, protože nemohl zastavit.
Truck
Podle očekávání dojeli na prvních dvou místech opět Rusové Čagin a Kabirov,sr rozdílem 1.47 minut a zhruba stejný čas je dělí také v celkovém pořadí. Třetí čas si připsal de Rooy, ale jeho ztráta na vedoucí duo je již skoro hodinu. Čtvrtým časem dal o sobě zase jednou vědět van Ginkel (+1:10.48) s Ginafem, za kterým dojeli Azevedo a Martincem (1:31.09), když za sebou nechali Echtera, Lopraise i Mardějeva.
Moto, Quad
V obou kategoriích si vedoucí postavení udržují Coma a náš Josef Macháček. Zdá se, že již vsadili na jistotu, když oba dojeli druzí, Coma za Despresem, Macháček za Partonellim. Náš jezdec, přestože měl ztratil půl hodiny, tak vede s náskokem takřka dvou hodin. Druhý čtyřkolkář Oldřich Bražina je pátý.
Polepšili si také motocyklisté, na 19. příčku se vyšphal Martin Macek, slovenský Jakeš i když byl v etapě 23., tak je na 46. místě, jednu příčku za Froňkem.
Průběžné pořadí po 12. etapě
Truck
JL, 16.1.2009
Naproti tomu Nani Roma měl ve dvanácté etapě potíže, musel dlouhé hodiny opravovat, dojel se ztrátou více než sedmi hodin na 41. místě, a propadl se na šesté místo.
Osmý čas Miroslava Zapletala s Mitsubishi L200 znamená také posun už na osmou příčku celkové klasifikaci. Poslední tři etapy budeme tedy sledovat s velkým napětím, protože Zapletal s Ouředníčkem míří k nejlepšímu výsledku české posádky v dosavadní historii Dakaru. Jenže na této soutěži, poprvé vedoucí neznámým terénem, není nikdy nic jisté.
Dvanáctá etapa měřila po zkrácení o 30 km celkem 230 km, a přestože byla nejkratší, tak patřila mezi nejnáročnější. Ještě v prvním kontrolním bodě vedl Sainz, ale pak spadl do propasti. „Náhle se před námi objevila čtyři metry hluboká díra, do které jsme spadli a převrátili na střechu. V poslední chvíli, takřka na její hraně ještě stačily zabrzdit jedno BMW a Roma. Posádka BMW nám pomohla dostat auto na kola, mezitím dorazil lékař, aby prohlédl Périna a kvůli zraněnému rameni zakázal pokračovat dále. Závodní Touareg byl v pořádku, motor běžel dál. Jsem hodně rozčarovaný a je mi léto celého týmu, že jsme vypadli.“
Vedení se ujal Miller, ale v posledních kilometrech v dunách ztratil 20 minut, čímž uvolnil cestu de Villiersovi. „Roadbook byl opravdu špatný, museli jsme projíždět hodně kaňonů. Bylo prakticky nemožné najít správnou cestu. Kromě toho jsme v extrémně těžkých dunách třikrát zapadli. To byla nejtvrdší zkouška celé rallye, ale i v mém životě. Můžu pogratulovat každému, kdo ji dokončil, svěřil se v cíli Mark Miller.
Ale ani Gordon neměl cestu k třetímu času jednoduchou. V jednom příkrém výjezdu odešla spojka, zbytek zkoušky jel na jedničku a posledních 10 kilometrů dokonce s defektem, protože nemohl zastavit.
Truck
Podle očekávání dojeli na prvních dvou místech opět Rusové Čagin a Kabirov,sr rozdílem 1.47 minut a zhruba stejný čas je dělí také v celkovém pořadí. Třetí čas si připsal de Rooy, ale jeho ztráta na vedoucí duo je již skoro hodinu. Čtvrtým časem dal o sobě zase jednou vědět van Ginkel (+1:10.48) s Ginafem, za kterým dojeli Azevedo a Martincem (1:31.09), když za sebou nechali Echtera, Lopraise i Mardějeva.
Moto, Quad
V obou kategoriích si vedoucí postavení udržují Coma a náš Josef Macháček. Zdá se, že již vsadili na jistotu, když oba dojeli druzí, Coma za Despresem, Macháček za Partonellim. Náš jezdec, přestože měl ztratil půl hodiny, tak vede s náskokem takřka dvou hodin. Druhý čtyřkolkář Oldřich Bražina je pátý.
Polepšili si také motocyklisté, na 19. příčku se vyšphal Martin Macek, slovenský Jakeš i když byl v etapě 23., tak je na 46. místě, jednu příčku za Froňkem.
Průběžné pořadí po 12. etapě
| 1.de Villiers – von Zitzewitz | VW Race Touareg 2 | 4:06.43 |
| 2.Miller – Pitchford | VW Race Touareg 2 | + 2.35 |
| 3.Gordon – Grider | Hummer | + 1:18.52 |
| 4.Tollefsen – Evans | Nissan Navara | + 5:48.21 |
| 5.Holowczyc – Fortin | Nissan Navara | + 6:44.42 |
| 6.Roma – Cruz | Mitsubishi Lancer | +7.41.36 |
| 7.Depping –Gottschalk | VW Race Touareg 2 | + 8:33.23 |
| 8.Zapletal – Ourednicek | Mitsubishi L200 | + 10:49.36 |
| 9.Novitskiy – Tyupenkin | BMW X3 | + 13:19.06 |
| 10.Chicherit –Baumel | BMW X3 | + 14:56.00 |
Truck
| 1.Čagin | Kamaz | 44:41.26 |
| 2.Kabirov | Kamaz | +01.23 |
| 3.de Rooy | Ginaf | +56.58 |
| 4.Mardějev | Kamaz | 16:23.33 |
| 5.Echter | MAN | 17:17.11 |
| 6.Azevedo | Tatra | +8:18.38 |
| 7.Loprais | Tatra | +13:20.28 |
JL, 16.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















