Dakar 2009 - Souboj VW vers. BMW pokračuje
Také v úterní etapě pokračoval dramatický souboj mezi značkami Volkswagen a BMW, respektive mezi Carlosem Sainzem a Nasser Al-Attiyahem. Zatímco německý souboj je středem pozornosti, tak Japonci zatím pouze přihlížejí, ale není vyloučené, že jejich hodina teprve přijde.
Zkušený Carlos Sainz, kterému argentinské tratě vyloženě sedí, vyhrál etapu s náskokem pouhých šesti sekund a to po 488 ostrých kilometrech, přestože v závěru unikal z pneumatiky jeho Touaregu vzduch. Podařilo se mu však o pár sekund zvýšil náskok v celkovém pořadí. Zkouška vedla tentokrát po nejrůznějších cestách, vyschlými řečišti řek, nechyběly ani trialové pasáže, a to v nadmořské výšce mezi 1300 až pouhými 300 metry nad mořem. Tak dramatický souboj, jaký se odehrává mezi Sainzem a Al-Attiyahem se na Dakaru již dlouho neodehrával. Jak řekl Kris Nissen, šéf týmu VW Motorsport – prožíváme dosud nejnapínavější Dakar všech dob. Určitě bylo dobře přemístit soutěž z Afriky do jižní Ameriky.
Carlos Sainz k tomu dodává: „Dnešní den byl opravdu hodně napínavý. Během zkoušky jsme dojeli před námi startující Al-Attiyaha, později jsme jej dokonce i předjeli. Chvílemi jsme jeli těsně za sebou. V závěru jsme však kvůli unikajícímu vzduchu museli zvolnit a jednou dokonce i zastavit, abychom vzduch dofoukali. V cíli byl tlak v pneumatice 0,8 baru a my měli šestisekundový náskok“.
Za touto dvojicí dojel do cíle Alphand s Mitsubishi (+ 2.24 min), Miller s VW (+4.20), Roma s Mitsubishi (+ 5.38), de Villiers s VW (+ 5.48), domácí Terranova s BMW (+6.49). Teprve na desátém místě, za vozy VW, Mitsubishi a BMW dorazil Robby Gordon s vozem Hummer. Miroslav Zapletal si 18. nejlepším časem opět o pár míst polepšil a figuruje na 18. celkové příčce.
Truck
V kamionech opět kraloval de Rooy, který porazil trojici ruských jezdců v pořadí Čagin (+ 46 s), Kabirov (+4.55 min), Mardějev (+8.52). Pátý dojel Echter na voze Man a šestý de Azevedo s Martincem (+15.12), kteří jsou stále nejlepší posádkou na automobilu české značky. Teprve další místa patřila českých jezdcům – Lopraisovi, Spáčilovi a Tomečkovi. Zkoušku bohužel nedokončil pro poruch převodovky Martin Macík, a v tuto chvíli není jasné, zda se mechanikům podařilo závadu odstranit, aby mohl pokračovat dále v soutěži. Ve výsledkové listině nefiguruje ani jeho asistenční kamion Ladislava Fajtla.
Pořadí po 4.etapě
Truck
JL, 7.1.2009
Carlos Sainz k tomu dodává: „Dnešní den byl opravdu hodně napínavý. Během zkoušky jsme dojeli před námi startující Al-Attiyaha, později jsme jej dokonce i předjeli. Chvílemi jsme jeli těsně za sebou. V závěru jsme však kvůli unikajícímu vzduchu museli zvolnit a jednou dokonce i zastavit, abychom vzduch dofoukali. V cíli byl tlak v pneumatice 0,8 baru a my měli šestisekundový náskok“.
Za touto dvojicí dojel do cíle Alphand s Mitsubishi (+ 2.24 min), Miller s VW (+4.20), Roma s Mitsubishi (+ 5.38), de Villiers s VW (+ 5.48), domácí Terranova s BMW (+6.49). Teprve na desátém místě, za vozy VW, Mitsubishi a BMW dorazil Robby Gordon s vozem Hummer. Miroslav Zapletal si 18. nejlepším časem opět o pár míst polepšil a figuruje na 18. celkové příčce.
Truck
V kamionech opět kraloval de Rooy, který porazil trojici ruských jezdců v pořadí Čagin (+ 46 s), Kabirov (+4.55 min), Mardějev (+8.52). Pátý dojel Echter na voze Man a šestý de Azevedo s Martincem (+15.12), kteří jsou stále nejlepší posádkou na automobilu české značky. Teprve další místa patřila českých jezdcům – Lopraisovi, Spáčilovi a Tomečkovi. Zkoušku bohužel nedokončil pro poruch převodovky Martin Macík, a v tuto chvíli není jasné, zda se mechanikům podařilo závadu odstranit, aby mohl pokračovat dále v soutěži. Ve výsledkové listině nefiguruje ani jeho asistenční kamion Ladislava Fajtla.
Pořadí po 4.etapě
| 1.Sainz – Périn | VW Race Touareg 2 | 3:42.57 |
| 2.Al-Attiyah – Thörner | BMW X3 | + 3.46 |
| 3.de Villiers – von Zitzewitz | VW Race Touareg | + 11.33 |
| 4.Peterhansel – Cottret | Mitsubishi Racing Lancer | + 15.41 |
| 5.Roma – Cruz Senra | Mitsubishi Racing Lancer | + 20.00 |
| 6.Miller – Pitchford | VW Race Touareg 2 | + 20.05 |
| 7.Terranova – Guehennec | BMW X3 | + 24.30 |
| 8.Alphand – Picard | Mitsubishi Racing Lancer | + 41.11 |
| 9.R. Gordon – Grider | Hummer | + 46.45 |
| 10.Holowczyc – Fortin | Nissan Navara | + 47.39 |
Truck
| 1.de Rooy | Ginaf | 15:16.41 |
| 2.Čagin | Kamaz | +10.14 |
| 3.Kabirov | Kamaz | +12.41 |
| 4.Mardějev | Kamaz | +46.58 |
| 5.de Azevedo | Tatra | +1:10.44 |
| 6.Echter | MAN | +1:24.07 |
| 7.Spáčil | Liaz | +1:29.23 |
| 8.Duisters | Ginaf | +1:41.08 |
| 9.Tomeček | Tatra | +1.54.18 |
| 10.Stacey | MAN | +2:16.45 |
| 31.Loprais | Tatra | +6:00.48 |
| 43.Randýsek | MAN | +9:17.02 |
JL, 7.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















