Dakar 2009 - Sainz a VW stále na čele
Také po sedmi stech kilometrů dlouhé třetí etapě, z níž se jelo 550 kilometrů na čas, si udržuje vedení dvojice Sainz a Perin s vozem Volkswagen Touareg Race 2, v kamionech je stále včele Holanďan de Rooy s Ginafem a v motocyklech vede suverénně Eric Coma na KTM.
Třetí etapu vyhrál opět Al-Attiyah s BMW X3 s náskokem 35 sekund před Sainzem, který tak přesto konstantní jízdou zvýšil náskok v celkovém pořadí na 3.40 minuty právě před jezdcem z Kataru, který je zřejmě největším překvapením letošního Dakaru. Spíš se očekával souboj mezi týmy VW a Mitsubishi. Ale jsme stále na začátku a do 18. ledna zbývá ještě dvanáct náročných etap. Také vloni udávaly Touaregy tempo, ale pak přišla jedna nešťastná etapa a hned mělo Mitsubishi navrch.
„Po nedělním etapovém vítězství jsme vyjížděli na trať jako první, což není nikdy jednoduché. Trať byla mnohem zajímavější, než předchozí den. Zvláště úseky v polovině zkoušky byly bohaté na technické pasáže. Podél cest však ležely kameny, proto jsme jeli tak, abychom se vyvarovali defektu,“ řekl v cíli vedoucí muž soutěže Carlos Sainz.
Třetí dojel Dieter Depping s dalším továrním vozem VW, který se tak dostal už na celkovou patnáctou příčku. A také čtvrté místo patřilo v etapě posádce s Touaregem, řízeným de Villiersem. Až pátý skončil Peterhansel s nejrychlejším Mitsubishi, který na Al-Attiyaha ztratil pět a půl minuty. Mnohem hůře dopadl jeho týmový kolega Alphand, jenž po drobných potížích projel 551 km dlouhou speciálku v patnáctém nejrychlejším čase, se ztrátou přes půl hodiny a propadl se až na desátou příčku.
Vynikající výkon podává i nadále domácí jezdec Orlando Terranova, který je s BMW X3 na pěkném sedmém místě před Polákem Holowczyczem. Česká dvojice Zapletal a Ouředníček si opět polepšila a s Mitsubishi L200 se dostala na 21. příčku, když ztrácejí 46 minut.
Truck
V kamionech si prvenství v etapě připsal tentokrát Čagin s Kamazem, o tři a půl minuty před de Rooyem s Ginafem, také další dvě příčky patřily Kamazu a Ginafu, s Kabirovem a van Ginkelem za volantem. Z našich byli nejrychlejší jedenáctý Marek Spáčil (Liaz) a dvanáctý Tomáš Tomeček (Tatra). Po vynikajícím výkonu v druhé etapě se nedařilo Martinu Macíkovi, který dokončil etapu až na 31.místě se ztrátou půl druhé hodiny. Na trati musel totiž třikrát měnit pneumatiku, což jej stálo minimálně hodinu ztráty. Láďa Fajtl plnil úlohu rychlé asistence, když Macíkovi pomáhal s defekty a poté motocyklistovi Jakešovi s opravou. Martin Macík – "Není třeba lámat nad dnešním dnem který patřil pneumatikám Pirelli, hůl. Důležité je, že jsme v cíly a je potřeba se soustředit na další etapy“.Ještě hůře dopadl Aleš Loprais, který svoje už tak vysoké časové manko zatížil dalšími dvěma hodinami.
V celkovém pořadí vede nadále de Rooy s náskokem 7.46 minuty před Kabirovem, za kterým následují další dva vozy Kamaz. Brazilsko-česká posádka de Azevedo, Martinec a Villarta jsou s Tatrou týmu Letka Racing na výborném pátém místě.
Moto, Quad
V motocyklech suverénně vede Eric Coma na KTM s náskokem 40 minut před Fretignem s Yamahou, následují Ullevalseter a Czachor, oba na KTM. Z českých jezdců je nejlepší zatím Randýsek na 71. místě. Mnohem lépe se daří zkušenému harcovníkovi Josefu Macháčkovi, který se vítězstvím v etapě dostal zpět na druhé místo za Declercka.
Pořadí po 3. etapě
Truck
JL, 6.1.2009
„Po nedělním etapovém vítězství jsme vyjížděli na trať jako první, což není nikdy jednoduché. Trať byla mnohem zajímavější, než předchozí den. Zvláště úseky v polovině zkoušky byly bohaté na technické pasáže. Podél cest však ležely kameny, proto jsme jeli tak, abychom se vyvarovali defektu,“ řekl v cíli vedoucí muž soutěže Carlos Sainz.
Třetí dojel Dieter Depping s dalším továrním vozem VW, který se tak dostal už na celkovou patnáctou příčku. A také čtvrté místo patřilo v etapě posádce s Touaregem, řízeným de Villiersem. Až pátý skončil Peterhansel s nejrychlejším Mitsubishi, který na Al-Attiyaha ztratil pět a půl minuty. Mnohem hůře dopadl jeho týmový kolega Alphand, jenž po drobných potížích projel 551 km dlouhou speciálku v patnáctém nejrychlejším čase, se ztrátou přes půl hodiny a propadl se až na desátou příčku.
Vynikající výkon podává i nadále domácí jezdec Orlando Terranova, který je s BMW X3 na pěkném sedmém místě před Polákem Holowczyczem. Česká dvojice Zapletal a Ouředníček si opět polepšila a s Mitsubishi L200 se dostala na 21. příčku, když ztrácejí 46 minut.
Truck
V kamionech si prvenství v etapě připsal tentokrát Čagin s Kamazem, o tři a půl minuty před de Rooyem s Ginafem, také další dvě příčky patřily Kamazu a Ginafu, s Kabirovem a van Ginkelem za volantem. Z našich byli nejrychlejší jedenáctý Marek Spáčil (Liaz) a dvanáctý Tomáš Tomeček (Tatra). Po vynikajícím výkonu v druhé etapě se nedařilo Martinu Macíkovi, který dokončil etapu až na 31.místě se ztrátou půl druhé hodiny. Na trati musel totiž třikrát měnit pneumatiku, což jej stálo minimálně hodinu ztráty. Láďa Fajtl plnil úlohu rychlé asistence, když Macíkovi pomáhal s defekty a poté motocyklistovi Jakešovi s opravou. Martin Macík – "Není třeba lámat nad dnešním dnem který patřil pneumatikám Pirelli, hůl. Důležité je, že jsme v cíly a je potřeba se soustředit na další etapy“.Ještě hůře dopadl Aleš Loprais, který svoje už tak vysoké časové manko zatížil dalšími dvěma hodinami.
V celkovém pořadí vede nadále de Rooy s náskokem 7.46 minuty před Kabirovem, za kterým následují další dva vozy Kamaz. Brazilsko-česká posádka de Azevedo, Martinec a Villarta jsou s Tatrou týmu Letka Racing na výborném pátém místě.
Moto, Quad
V motocyklech suverénně vede Eric Coma na KTM s náskokem 40 minut před Fretignem s Yamahou, následují Ullevalseter a Czachor, oba na KTM. Z českých jezdců je nejlepší zatím Randýsek na 71. místě. Mnohem lépe se daří zkušenému harcovníkovi Josefu Macháčkovi, který se vítězstvím v etapě dostal zpět na druhé místo za Declercka.
Pořadí po 3. etapě
| 1.Sainz – Périn | VW Race Touareg | 4:30.02 |
| 2.Al-Attiyah – Thörner | BMW X3 | + 3.40 |
| 3.de Villiers – von Zitzewitz | VW Race Touareg | + 5.45 |
| 4.Peterhansel – Cottret | Mitsubishi Racing Lancer | + 8.47 |
| 5.Roma – Cruz Senra | Mitsubishi Racing Lancer | + 14.22 |
| 6.Miller – Pitchford | VW Race Touareg | + 15.45 |
| 7.Terranova – Guehennec | BMW X3 | + 17.41 |
| 8.Holowczyc – Fortin | Nissan Navara | + 34.25 |
| 9.Gordon – Grider | Hummer | + 34.42 |
| 10.Alphand – Picard | Mitsubishi Racing Lancer | + 38.47 |
Truck
| 1.de Rooy | Ginaf | 10:56.14 |
| 2.Kabirov | Kamaz | +7.46 |
| 3.Čagin | Kamaz | +9.28 |
| 4.Mardějev | Kamaz | +38.06 |
| 5.de Azevedo | Tatra | +58.32 |
| 6.Brink | Ginaf | +1:08.50 |
| 7.Spáčil | Liaz | +1:09.25 |
| 11.Tomeček | Tatra | +1:33.13 |
| 16.Macík | Liaz | 12:14.29 |
| 42.Fajtl | Liaz | +5:32.03 |
| 45.Loprais | +5:42.36 | |
| 46.Randýsek | MAN | +6:02.18 |
JL, 6.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












