Dakar - třináctka přináší smůlu
Třináctá zkouška, která svojí délkou 226 km nepatřila sice mezi nejdelší, tak řadě jezdců připravila nejeden problém. Mezi nejvíce postižené patřil hlavně dosud vedoucí motocyklista Coma, který spadl a musel vzdát.
Stejně jako ve čtvrteční etapě šlápl na plyn pořádně Carlos Sainz a svému spolujezdci Périnovi připravil krásný dárek k narozeninám v podobě dalšího nejrychlejšího času, letos už čtvrtého. Cílem proletěl jejich Touareg o 26 sekund před Peterhanselem a týmovými kolegy Millerem a Sousou. Pěkný výkon VW v náročné etapě, plné prachu a hlubokých děr, v nichž se plně osvědčily kvality Race Touaregu, kompletoval ještě desátý de Villiers. Ten ztratil několik minut, stejně jako Jutta Kleinschmidtová zastavením u zraněného Poláka Holowczyce, jenž ošklivě havaroval. Naštěstí bez větší újmy na zdraví.
To však nic nezměnilo na vedoucím postavení dvou Mitsubishi, když druhý Alphand zvýšil náskok před loňským vítězem Alphandem na jedenáct minut. Pokud se v sobotní etapě nestane nic nepředvídaného, potom je prakticky již rozhodnuto. Opět výborného času dosáhla posádka Zapletal s Janáčkem, kteří skončili na skvělém 24. místě.
Pořadí v etapě: 1. Sainz, 2. Peterhansel (+00.26), 3. Miller (+2.18),
4. Sousa (+5.03), 5. Schlesser (+5.11), 6. Alphand (+5.12), 7. Šmakov (+5.41), 8. Roma (+6.06), 9. Barbosa (+9.10), 10. de Villiers (+10.37)
Pořadí po 13. etapě: 1. Peterhansel, 2. Alphand (oba Mitsubishi, +11.15), 3. Schlesser (Buggy Ford, +1.38.47), 4. Al Attiyah (BMW, +2.09.45), 5. Miller (VW, +2.17.47), 6. Masuoka (Mitsubishi, +2.42.29), 7. Sousa (VW, +5.20.58), 8. Gordon (Buggy Hummer, +7.13.18), 9. Sainz (VW, +7.37.14), 10. Henrard (Buggy VW, +8.12.28)
Zapletal – krůček před Dakarem
Už jen pomyslný krůček stačí našemu týmu k dokončení náročné rallye Dakar 2007. Bohužel právě ten poslední krůček bývá občas obtížnější než všechny předchozí. Věříme však, že posledních 575 km Tambacoundy do Dakaru zvládneme.
Páteční etapa z Mali do Senegalu byla opět jednou z těch zákeřných. Nebyla sice příliš dlouhá, ale díky prachu a rozbitým cestám dostávala auta i posádky co proto. To, že se v ní dá skončit, poznal prozatím nejlépe jedoucí motocyklista Marc Coma či skvělý Polák Holowczyc, který přehlédl několik nebezpečných děr a po pár kotrmelcích rozložil svého Nissana Navaru na prvočinitele. Naštěstí všichni jmenovaní jsou živí a zdraví. Pro nás byla jednou z těch techničtějších, což nám vyhovuje. Startovní pozice z 29. místa nám zajišťovala to, že by se nemuselo příliš nemuselo prášit. Před auty však startují všechny motorky, a ani v této etapě jsme se polykání prachu nevyhnuli. Navíc díky bujné vegetaci a jen mírnému větru se prach dlouho držel na cestách, oči jsme museli mít neustále na stopkách. Pár míst bylo trochu navigačním oříškem, ale rozlouskli jsme je bez větších problémů. S bezproblémově fungujícím Mitsubishi Pajero jsme dorazili do cíle ve slušném tempu na 24. místě. V absolutním pořadí se již asi moc nezmění, neboť rozestupy mezi jednotlivými účastníky jsou veliké, a tak se posunete pouze v případě, že některá z posádek ze závodu odstoupí. V tuto chvíli se pohybujeme někde okolo 55.místa. Jak jsme však již několikrát zmiňovali, podstatné je dojet do cíle, a to se nám zatím daří.
V kamiónech poprvé Loprais
Páteční zkouška nejvíce vyhovoval Aleši Lopraisovi, který si tak připsal první nejrychlejší čas v etapě a tím si upevnil čtvrtou pozici, která mu dává ještě šanci, i když spíše jen teoretickou, na třetí příčku. Ale zároveň si musí hlídat pátého de Azeveda, který dojel v etapě pátý. Mezi oběma Tatrami skončili ještě první tři jezdci absolutního pořadí – Stacey, Mardějev a van Ginkel.
Průběžné pořadí: 1. Stacey (MAN), 2.Mardějev (Kamaz, +3.02.50), 3.van Ginkel (Ginaf, +4.28.20), 4. Loprais, (+4.51.44), 5. de Azevedo (+5.16.57)….11. Tomeček.
Drama v motocyklech
Třináctka rozhodně nebyla šťastná hned pro dva motocyklisty, kteří od začátku rallye udávali tón. Po 57 kilometrech spadl vedoucí Marc Coma, a protože byl po pádu natolik otřesen, že nevěděl, ani jak se jmenuje, pořadatelé mu zakázali další účast v závodě. Dosud suverénní muž se tak musel rozloučit s prvním místem. Nedlouho po něm havaroval také jeho krajan Esteve Pujol, který rovněž musel vzdát. Naštěstí oba vyvázli bez zranění. Do vedení se dostal Despres, vítěz z roku 2005, kterého vloni potkal praktický osud jako nyní Comu. Vynikajícím sedmým časem se dostal Jaroslav Katriňák už do první desítky a Karel Macek je také jen krok od životního úspěchu. Celkově se drží na fantastickém 17. místě. Umístění dalších českých jezdců – 44. Pabiška, 53. Kaštan, 67. Macháček (první ve čtyřkolkách).
Jindřich Lasík, 20.1.2007
To však nic nezměnilo na vedoucím postavení dvou Mitsubishi, když druhý Alphand zvýšil náskok před loňským vítězem Alphandem na jedenáct minut. Pokud se v sobotní etapě nestane nic nepředvídaného, potom je prakticky již rozhodnuto. Opět výborného času dosáhla posádka Zapletal s Janáčkem, kteří skončili na skvělém 24. místě.
Pořadí v etapě: 1. Sainz, 2. Peterhansel (+00.26), 3. Miller (+2.18),
4. Sousa (+5.03), 5. Schlesser (+5.11), 6. Alphand (+5.12), 7. Šmakov (+5.41), 8. Roma (+6.06), 9. Barbosa (+9.10), 10. de Villiers (+10.37)
Pořadí po 13. etapě: 1. Peterhansel, 2. Alphand (oba Mitsubishi, +11.15), 3. Schlesser (Buggy Ford, +1.38.47), 4. Al Attiyah (BMW, +2.09.45), 5. Miller (VW, +2.17.47), 6. Masuoka (Mitsubishi, +2.42.29), 7. Sousa (VW, +5.20.58), 8. Gordon (Buggy Hummer, +7.13.18), 9. Sainz (VW, +7.37.14), 10. Henrard (Buggy VW, +8.12.28)
Zapletal – krůček před Dakarem
Už jen pomyslný krůček stačí našemu týmu k dokončení náročné rallye Dakar 2007. Bohužel právě ten poslední krůček bývá občas obtížnější než všechny předchozí. Věříme však, že posledních 575 km Tambacoundy do Dakaru zvládneme.
Páteční etapa z Mali do Senegalu byla opět jednou z těch zákeřných. Nebyla sice příliš dlouhá, ale díky prachu a rozbitým cestám dostávala auta i posádky co proto. To, že se v ní dá skončit, poznal prozatím nejlépe jedoucí motocyklista Marc Coma či skvělý Polák Holowczyc, který přehlédl několik nebezpečných děr a po pár kotrmelcích rozložil svého Nissana Navaru na prvočinitele. Naštěstí všichni jmenovaní jsou živí a zdraví. Pro nás byla jednou z těch techničtějších, což nám vyhovuje. Startovní pozice z 29. místa nám zajišťovala to, že by se nemuselo příliš nemuselo prášit. Před auty však startují všechny motorky, a ani v této etapě jsme se polykání prachu nevyhnuli. Navíc díky bujné vegetaci a jen mírnému větru se prach dlouho držel na cestách, oči jsme museli mít neustále na stopkách. Pár míst bylo trochu navigačním oříškem, ale rozlouskli jsme je bez větších problémů. S bezproblémově fungujícím Mitsubishi Pajero jsme dorazili do cíle ve slušném tempu na 24. místě. V absolutním pořadí se již asi moc nezmění, neboť rozestupy mezi jednotlivými účastníky jsou veliké, a tak se posunete pouze v případě, že některá z posádek ze závodu odstoupí. V tuto chvíli se pohybujeme někde okolo 55.místa. Jak jsme však již několikrát zmiňovali, podstatné je dojet do cíle, a to se nám zatím daří.
V kamiónech poprvé Loprais
Páteční zkouška nejvíce vyhovoval Aleši Lopraisovi, který si tak připsal první nejrychlejší čas v etapě a tím si upevnil čtvrtou pozici, která mu dává ještě šanci, i když spíše jen teoretickou, na třetí příčku. Ale zároveň si musí hlídat pátého de Azeveda, který dojel v etapě pátý. Mezi oběma Tatrami skončili ještě první tři jezdci absolutního pořadí – Stacey, Mardějev a van Ginkel.
Průběžné pořadí: 1. Stacey (MAN), 2.Mardějev (Kamaz, +3.02.50), 3.van Ginkel (Ginaf, +4.28.20), 4. Loprais, (+4.51.44), 5. de Azevedo (+5.16.57)….11. Tomeček.
Drama v motocyklech
Třináctka rozhodně nebyla šťastná hned pro dva motocyklisty, kteří od začátku rallye udávali tón. Po 57 kilometrech spadl vedoucí Marc Coma, a protože byl po pádu natolik otřesen, že nevěděl, ani jak se jmenuje, pořadatelé mu zakázali další účast v závodě. Dosud suverénní muž se tak musel rozloučit s prvním místem. Nedlouho po něm havaroval také jeho krajan Esteve Pujol, který rovněž musel vzdát. Naštěstí oba vyvázli bez zranění. Do vedení se dostal Despres, vítěz z roku 2005, kterého vloni potkal praktický osud jako nyní Comu. Vynikajícím sedmým časem se dostal Jaroslav Katriňák už do první desítky a Karel Macek je také jen krok od životního úspěchu. Celkově se drží na fantastickém 17. místě. Umístění dalších českých jezdců – 44. Pabiška, 53. Kaštan, 67. Macháček (první ve čtyřkolkách).
Jindřich Lasík, 20.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout