Dakar - etapa pro buggy
Šesté dějství Rallye Dakar z marockého Tan Tanu do Zouératu v Mauretánii byla jako stvořená pro automobily typu buggy, které díky pohonu pouze zadní nápravy mohou být také podstatně lehčí, což je na rychlých tratích velkou předností.
První část 394 kilometrů dlouhé speciálky byla extrémně rychlá, poté následovaly techničtější pískové cesty a závěr byl zase hodně rychlý. Schlesserovi dokonce v jednom úseku naměřili rychlost neuvěřitelných 190 km/h. V cíli byl nejrychlejší Robby Gordon s buggy vlastní konstrukce, oblečené do karosérie Hummeru, ovšem pouze o 17 sekund před Jean Louis Schlesserem s buggy Ford. Teprve takřka o sedm minut pomalejší byl třetí de Villiers s Touaregem před Sainzem (+7.17).
Jak ukázala etapa, jejíž část vedla již Mauretánií, tedy územím jako stvořeným pro Mitsubishi, drží zatím Volkswageny favorizovaná Pajera v šachu. Pátá a osmá příčka patřila Peterhanselovi (+7.49) a Alphandovi (+10.45). Mezi ně se zamíchali mistr světa v rallye produkčních vozů Al Attiyah s BMW X3 (+8.24) a třetí muž průběžného pořadí Sousa (+10.03). První desítku uzavíral polský soutěžák Krzystof Holowczyc s Nissanem pikap před Jeanem Josephem z Karibiku. Robby Gordon je zatím devatenáctý.
Naše posádka Zapletal s Janáčkem dojela na 57. místě, ale v celkovém pořadí si zatím stále drží vynikající 32. místo. Do této chvíle bohužel od nich žádná informace o průběhu etapy nedorazila.
Po šesté, nejdelší etapě (817 km), se na čele nic nezměnilo, včele je trio Touaregů před dvěma Mitsubishi a Schlesserem. Z první desítky vypadl po těžké havárii skvěle jedoucí Guerlain Chicherit, ale ze zcela poničeného BMW vyvázl naštěstí s lehčím zraněním. Mezi prvními, kdo u něho zastavil byl Ari Vatanen. Třicet kilometrů před cílem pak pomohl ještě Kleinschmidtové, aby ji odtáhl do bivaku (problémy s elektrikou), přestože jeho Touareg jel pouze na dvojku.
Pořadí: 1. Sainz (VW), 2. de Villiers (+3.11). 3. Sousa (VW, +14.03), 4. Alphand (Mitsubishi, + 23.55), 5. Peterhansel (Mitsubishi, +25.03), 6. Schlesser (Buggy, + 28.50), 7. Roma (Mitsubishi, + 37.31), 8. Miller (VW, +54.53), 9. Masuoka (Mitsubishi, + 1.04.23), 10. Al Attiyah (BMW, + 1.23.32).
Holanďan Stacey míří k úspěchu
V kamiónech po odstoupení Čagina vyhrál etapu opět Holanďan Stacey o 14 minut před Gerardem de Rooyem a 16 minut před Mardějevem na Kamazu. Páté místo vybojoval de Azevedo s Tatrou, sedmé Loprais. Osmý byl Tomeček a devátý Macík.
Včele celkové klasifikace zůstává Stacey, jehož náskok na de Rooye je již 48 minut a na Mardějeva 1.46 hodiny. Hned za nimi je Aleš Loprais (+2.42.44) před de Azevedem (+2.43.46), jenž má na sekundu stejnou ztrátu jako van Ginkel. Martinovi Macíkovi patří s Liazem skvělá sedmá příčka. Tomáš Tomeček s Vojtou Morávkem Ladislavem Lálou poskočili na 26 příčku, ale znovu připomínáme, že bez časové ztráty by se pohybovali na úrovni Lopraise.
V motocyklech výborně Macek
Šest náročných etap mají za sebou také motocyklisté. Z týmu KM Racing nepokračuje v závodě již žádný motocykl. Pavel Kubíček odstoupil pro zranění. Dušan Randýsek byl nucen přenocovat v poušti s nepojízdným motocyklem a poté jej ráno naložil sběrný kamion a odvezl do města Ouarzazate, odkud Dušan odcestoval zpět do vlasti
Ivo Kaštan měl náročné dva dny maratónské etapy. Při čtvrté etapě havaroval a poškodil motocykl. „Nikdy jsem nic podobného nezažil. Byl to nejhorší pád , který jsem kdy na Dakaru měl. V devadesátikilometrové rychlosti jsem přeletěl přes motocykl. Myslel jsem, že mám otřes mozku. Díky kvalitnímu oblečení a přilbě se mi nic nestalo. Motocykl na tom byl o poznání hůře. Ohnutá řidítka a navigace.“ Naštěstí se podařilo řidítka trošku narovnat a Ivo pokračoval v závodě. „Je to velmi nepříjemné jet s křivými řidítky, ale nic jiného mi nezbylo.“
Šestou etapou se rallye dostala do své poloviny, ale k cílové rampě u Růžového jezera je ještě hodně daleko. Šestou etapou se konvoj přesunul na území Mauretánie. Etapa byla náročná nejen pro závodníky, ale také asistenční vozy, které poprvé okusily tvrdost terénu. Ivo Kaštan se stále potýká s technickými problémy. Celou etapu mu nefungoval převíječ itineráře a navíc díky pouštní bouři, kterou doplnil déšť mu směs písku a vody poškodila přední tlumiče, které přestaly úplně fungovat.
Pořadí moto: 1. Coma, 2. Esteve Pujol, 3. Casteu….24. Macek, 65. Kaštan, 77. Macháček, 84 Pabiška.
Jindřich Lasík, 12.1.2007
Jak ukázala etapa, jejíž část vedla již Mauretánií, tedy územím jako stvořeným pro Mitsubishi, drží zatím Volkswageny favorizovaná Pajera v šachu. Pátá a osmá příčka patřila Peterhanselovi (+7.49) a Alphandovi (+10.45). Mezi ně se zamíchali mistr světa v rallye produkčních vozů Al Attiyah s BMW X3 (+8.24) a třetí muž průběžného pořadí Sousa (+10.03). První desítku uzavíral polský soutěžák Krzystof Holowczyc s Nissanem pikap před Jeanem Josephem z Karibiku. Robby Gordon je zatím devatenáctý.
Naše posádka Zapletal s Janáčkem dojela na 57. místě, ale v celkovém pořadí si zatím stále drží vynikající 32. místo. Do této chvíle bohužel od nich žádná informace o průběhu etapy nedorazila.
Po šesté, nejdelší etapě (817 km), se na čele nic nezměnilo, včele je trio Touaregů před dvěma Mitsubishi a Schlesserem. Z první desítky vypadl po těžké havárii skvěle jedoucí Guerlain Chicherit, ale ze zcela poničeného BMW vyvázl naštěstí s lehčím zraněním. Mezi prvními, kdo u něho zastavil byl Ari Vatanen. Třicet kilometrů před cílem pak pomohl ještě Kleinschmidtové, aby ji odtáhl do bivaku (problémy s elektrikou), přestože jeho Touareg jel pouze na dvojku.
Pořadí: 1. Sainz (VW), 2. de Villiers (+3.11). 3. Sousa (VW, +14.03), 4. Alphand (Mitsubishi, + 23.55), 5. Peterhansel (Mitsubishi, +25.03), 6. Schlesser (Buggy, + 28.50), 7. Roma (Mitsubishi, + 37.31), 8. Miller (VW, +54.53), 9. Masuoka (Mitsubishi, + 1.04.23), 10. Al Attiyah (BMW, + 1.23.32).
Holanďan Stacey míří k úspěchu
V kamiónech po odstoupení Čagina vyhrál etapu opět Holanďan Stacey o 14 minut před Gerardem de Rooyem a 16 minut před Mardějevem na Kamazu. Páté místo vybojoval de Azevedo s Tatrou, sedmé Loprais. Osmý byl Tomeček a devátý Macík.
Včele celkové klasifikace zůstává Stacey, jehož náskok na de Rooye je již 48 minut a na Mardějeva 1.46 hodiny. Hned za nimi je Aleš Loprais (+2.42.44) před de Azevedem (+2.43.46), jenž má na sekundu stejnou ztrátu jako van Ginkel. Martinovi Macíkovi patří s Liazem skvělá sedmá příčka. Tomáš Tomeček s Vojtou Morávkem Ladislavem Lálou poskočili na 26 příčku, ale znovu připomínáme, že bez časové ztráty by se pohybovali na úrovni Lopraise.
V motocyklech výborně Macek
Šest náročných etap mají za sebou také motocyklisté. Z týmu KM Racing nepokračuje v závodě již žádný motocykl. Pavel Kubíček odstoupil pro zranění. Dušan Randýsek byl nucen přenocovat v poušti s nepojízdným motocyklem a poté jej ráno naložil sběrný kamion a odvezl do města Ouarzazate, odkud Dušan odcestoval zpět do vlasti
Ivo Kaštan měl náročné dva dny maratónské etapy. Při čtvrté etapě havaroval a poškodil motocykl. „Nikdy jsem nic podobného nezažil. Byl to nejhorší pád , který jsem kdy na Dakaru měl. V devadesátikilometrové rychlosti jsem přeletěl přes motocykl. Myslel jsem, že mám otřes mozku. Díky kvalitnímu oblečení a přilbě se mi nic nestalo. Motocykl na tom byl o poznání hůře. Ohnutá řidítka a navigace.“ Naštěstí se podařilo řidítka trošku narovnat a Ivo pokračoval v závodě. „Je to velmi nepříjemné jet s křivými řidítky, ale nic jiného mi nezbylo.“
Šestou etapou se rallye dostala do své poloviny, ale k cílové rampě u Růžového jezera je ještě hodně daleko. Šestou etapou se konvoj přesunul na území Mauretánie. Etapa byla náročná nejen pro závodníky, ale také asistenční vozy, které poprvé okusily tvrdost terénu. Ivo Kaštan se stále potýká s technickými problémy. Celou etapu mu nefungoval převíječ itineráře a navíc díky pouštní bouři, kterou doplnil déšť mu směs písku a vody poškodila přední tlumiče, které přestaly úplně fungovat.
Pořadí moto: 1. Coma, 2. Esteve Pujol, 3. Casteu….24. Macek, 65. Kaštan, 77. Macháček, 84 Pabiška.
Jindřich Lasík, 12.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout