Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dakar - de Villiers stále včele, Peterhansel druhý

Štěstí a smůla pro Volkswagen, tak by se dala charakterizovat osmá etapa. Jak šéf týmu Kris Nissen dobře předvídal, po dni volna začne teprve ten správný Dakar. A měl pravdu. De Villiers sice zvětšil náskok, naopak Sainz ztratil technickými potížemi hodinu.

de Villiers - von Zitzewitz

de Villiers - von Zitzewitz

Alphand - Picard

Alphand - Picard

Al Attiyah - Guehennec

Al Attiyah - Guehennec

Masuoka - Maimon

Masuoka - Maimon

Nejdelší 589 kilometrů dlouhou etapu vyhrál s přehledem Giniel de Villiers s Race Touaregem, už potřetí v letošním ročníku. „Etapa byla velice těžká, první duny avizoval pořadatel jako měkké, ale podklad byl tvrdý. Naopak v druhém dunovém poli to bylo přesně obráceně. Proto jsme zastavili, abychom vypustili vzduch z pneumatik, což nás stálo asi čtyři minuty“, říkal v cíli Jihoafričan Giniel de Villiers, který i nadále vede absolutní klasifikaci. Toĺik štěstí již neměl Carlos Sainz, u jehož Touaregu přestal fungovat posilovač řízení. Posádka se snažila závadu odstranit, ale bez úspěchu, takže musela absolvovat část etapy bez něho. Do cíle dorazil až jako sedmý se ztrátou jedné hodiny, čímž přišel o druhou příčku. V bivaku pak musel čekat na asistenční kamión, jehož mechanici se pokusili v noci závadu opravit. Osmá etapa byla totiž tzv. maratónská, to znamená bez pomoci doporvodných vozidel.
Druhým časem se posunul na jeho pozici Stephane Peterhansel s Mitsubishi Pajero, přestože v úvodu musel měnit hned dvě pneumatiky a jednou se dolovat vůz z písku. Jeho týmový kolega Alphand dokončil etapu na třetím místě a tím naznačil, že Mitsubishi ještě neřeklo zdaleka poslední slovo. Japonec Masuoka musel během zkoušky měnit spojku, čímž přišel o poslední šanci bojovat o vítězství, neboť na nejrychlejšího de Villierse ztrácí přes dvě hodiny.
Pořadí v etapě: 1. De Villiers, 2. Peterhansel (+ 6.35 min), 3. Alphand (+9.11), 4. Al Attiyah (+ 12.09), 5. Miller (+ 27.22), 6. Schlesser (+ 48.50), 7. Sainz (+ 1.04.12), 8. Gordon (+ 1.14.42), 9. Masuoka (+ 1.29.03), 10. Sousa (+ 1.38.08).
Pořadí po 8. etapě: 1. de Villiers (VW), 2. Peterhansel (Mitsubishi, + 31.13), 3. Alphand (Mitsubishi, + 43.04), 4. Sainz (VW, + 1.05.51), 5. Al Attiyah (BMW, + 1.44.15), 6. Schlesser (Buggy, + 2.00.59), 7. Miller (VW, + 2.18.01), 8. Masuoka (Mitsubishi, + 2.40.33), 10. Sousa (VW, + 4.16.35).
Ve výsledkové listině opět chybí naše posádka Zapletal – Janáček, stejně jako řada dalších, do to doby výborně jedoucích jezdců jako například Polák Holowczyc apod.

V kamiónech opět Stacey
S nástrahami osmé etapy se nejlépe vypořádal Holanďan Stacey, který na Rusa Mardějeva najel dalších 40 minut a 42 minut na Brouwera s Ginafem. Páté a šesté místo patřilo Tatrám s Alešem Lopraisem a Tomášem Tomečkem, de Azevedo dojel desátý.
Průběžné pořadí: 1. Stacey (MAN), 2. Mardějev (Kamaz, + 2.56.36), 3. van Ginkel (Ginaf, +4.31.22), 5. de Azevedo (Tatra, + 4.39.42), 6. Loprais (Tatra, + 4.58.03)….13. Tomeček (Tatra)

Macek postupuje
V motocyklech zajeli Slovák Katriňák vynikající desátý čas a náš Macek byl v etapě sedmnáctý, což jim vyneslo posun v celkovém pořadí. Katriňák je nyní 11. a Macek 18. I nadále vede Coma přes Despresem a Casteau.

JL, 15.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar