Dakar - VW stále vede, Mitsubishi útočí
Také po páté etapě Rallye Dakar jsou na prvních třech místech vozy VW Race Touareg, ovšem silný tým Mitsubishi ještě nesložil zbraně a začíná útočit. Do cíle zbývají čtyři tisíce kilometrů
Peterhanselem na Mitsubishi, třetí v cíli de Villiers ztrácel 1.40 minuty. Dobrých sto kilometrů jej zdržoval vítěz předchozí etapy Schlesser, když jej nechtěl pustit před sebe. Další dvě příčky patřili Alphandovi a Romovi s Mitsubishi Pajero před suverénně nejlepším jezdcem týmu x-Raid Chicheritem s BMW X5. Zatímco nejrychlejším dvěma jezdcům s Race Touaregy se vyhnuly defekty, tak Američan Miller i Fin Vatanen měli hned tři. Miller prorazil dvě pneumatiky v rozmezí dvaceti kilometrů a třetí pak ještě před cílem. Při prvním defektu Vatanena bylo kolo utaženo tak pevně, že jej musel sundávat ručně.
Trať vedla náročnými kamenitými a prašnými pasážemi pohoří Atlas a právě tady se ukázalo jak důležité bylo dvoudenní testování Touaregů v rakouském Grossglockneru. V tamních podmínkách a v nadmořské výšce 1000 až 2700 metrů mohli technici na uzavřených cestách dokonale přizpůsobit motor provozu v řídkém vzduchu.
Ve výborném výkonu pokračovali opět Mirek Zapletal a Míla Janáček s Mitsubishi Pajero, které se vlastně zajíždělo teprve v evropských etapách. Zkoušky zvládli na 33. místě a celkově jim patří 31.místo, hned za Polákem Holowczyczem (mistrem Evropy v rallye) a francouzským okruhovým specialistou Yvanem Mullerem s Nissanem týmu Dessoude.
Pořadí po 5. etapě: 1. Sainz (VW), 2. de Villiers (+VW,13.36), 3. Sousa (VW, +11.17), 4. Roma (Mitsubishi, +16.16), 5. Alphand (Mitsubishi, +20.27), 6. Chicherit (BMW, +23.31), 7. Peterhansel (Mitsubishi, + 24.31), 8. Masuoka (Mitsubishi, +25.19), 9. Schlesser (VW Buggy, +35.50), 10. Miller (VW, + 49.23).
Letošní Dakar se ukazuje velice vyrovnaný a ačkoliv zatím čtyři zkoušky z pěti vyhrál Volkswagen, tak to vůbec nic nemusí znamenat. Časové rozdíly v první desítce jsou na tak dlouhou soutěž prakticky minimální a třeba každá příští etapa může pořadím pořádně zamíchat. Podle výsledků v páté etapě je zřejmé, žese Mitsubishi zdaleka nvzdává.
A jak viděl pátou etapu Míla Janáček? „První šrámy - přituhuje, ale jedeme dál!
Podstatné z páté etapy je, že jsme opět v cíli. Takže hlavní cíl splněn. Jak říkají staří dakarští harcovníci Ivo Kaštan či Jaro Katriňák, takhle těžký úvod Dakaru ještě nepamatují, ale co se dá dělat. Držíme si solidní umístění v etapách, okolo 30. místa. Když jsem slyšel před minutkou, že Čagin šel s Kamazem třikrát přes střechu, tak si uvědomuji – může být i hůř. Trať etapy z Quarzazate do Tan Tanu byla velmi nebezpečná, neboť byla tažena po úzkých horských kamenitých cestách, a když už jste se dostali na náhorní planiny, kde se dalo jet trochu svižněji, tak čekala zrádná vyschlá řečiště. Již jsem o nich psal. Jsou naprosto neviditelná, neboť kamenitý terén splývá a prakticky se hodně špatně odezírá jeho charakter. Na to právě asi doplatil zmiňovaný Rus. Nutno dodat, že tam jel asi podstatně rychleji než my.
Naše dieselové Pajero vyvine na šotolinových cestách rychlost okolo 150 až 160 km/h, v průměru máme něco přes 120 km/h. Benzinová auta s velkými objemy okolo 4 litrů a s podstatně delším rozvorem jedou minimálně o 20 – 30 km/h více a když nás dnes předjížděl Robie Gordon se svou buggy Hummer, bylo to jako z jiné dimenze. My jsme si ale řekli, že naším cílem není honit se za dílčími etapovými umístěními, a tak máme neustále na paměti prioritní cíl naší mise – dojet do Dakaru! Asi se stále opakuji, ale jak se říká opakování je matka moudrosti a v tomto závodě je třeba používat mozek častěji než vášně.
Po dojezdu naši mechanici pilně pracovali na autě, které poprvé utržilo pár ran. Následky velkých ran od neúprosných balvanu nese duralová ližina pod autem a zadní ramena. Ližinu se kluci snažili dostat do původního tvaru a ramena se budou měnit. Pneumatiky BG Goodrich G3 Rock, které používá asi 99 procent závodníků, jsme jeli poslední dvě etapy a jsou tudíž zralé na výměnu. Práce na voze je tedy dost a bude třeba jej připravit tak, aby bylo v ranních hodinách opět připraveno do další etapy se speciálkou dlouhou přes 400 kimlometrů s cílem v Zoueratu“.
Čagin odstoupil
Dosud suverénní muž ´klasifikace kamiónů a vítěz několika posledních ročníků Rus „Voloďa“ Čagin měl nejdříve problémy technického rázu. Po jejich částečném vyřešení začal dohánět ztracený čas, přičemž havaroval a musel odstoupit. Do vedení se dostal Holanďan Stacey, který s truckem Man vyhrál také etapu s náskokem necelých čtyř minut před Gerardem de Rooyem s Ginafem. Třetí dojel se ztrátou půldruhé hodiny Rus Mardějev s Kamazem.
Z našich byl opět nejlepší Tomáš Tomeček na 7. místě, Aleš Loprais dojel osmý, Martin Macík jedenáctý a de Azevedo až 19.
Pořadí: 1. Stacey (Man), 2. G.de Rooy (Ginaf, + 34.35), 3. Mardějev (Kamaz, + 1.30.27, 4. Loprais (Tatra, +2.02.19), 5. van Ginkel (Ginaf, + 2.04.19), 6. Azevedo (Tatra, +2.19.54), 7. Macík (Liaz, +2.21.21)…29. Tomeček (Tatra).
Jindřich Lasík, 11.1.2007
Trať vedla náročnými kamenitými a prašnými pasážemi pohoří Atlas a právě tady se ukázalo jak důležité bylo dvoudenní testování Touaregů v rakouském Grossglockneru. V tamních podmínkách a v nadmořské výšce 1000 až 2700 metrů mohli technici na uzavřených cestách dokonale přizpůsobit motor provozu v řídkém vzduchu.
Ve výborném výkonu pokračovali opět Mirek Zapletal a Míla Janáček s Mitsubishi Pajero, které se vlastně zajíždělo teprve v evropských etapách. Zkoušky zvládli na 33. místě a celkově jim patří 31.místo, hned za Polákem Holowczyczem (mistrem Evropy v rallye) a francouzským okruhovým specialistou Yvanem Mullerem s Nissanem týmu Dessoude.
Pořadí po 5. etapě: 1. Sainz (VW), 2. de Villiers (+VW,13.36), 3. Sousa (VW, +11.17), 4. Roma (Mitsubishi, +16.16), 5. Alphand (Mitsubishi, +20.27), 6. Chicherit (BMW, +23.31), 7. Peterhansel (Mitsubishi, + 24.31), 8. Masuoka (Mitsubishi, +25.19), 9. Schlesser (VW Buggy, +35.50), 10. Miller (VW, + 49.23).
Letošní Dakar se ukazuje velice vyrovnaný a ačkoliv zatím čtyři zkoušky z pěti vyhrál Volkswagen, tak to vůbec nic nemusí znamenat. Časové rozdíly v první desítce jsou na tak dlouhou soutěž prakticky minimální a třeba každá příští etapa může pořadím pořádně zamíchat. Podle výsledků v páté etapě je zřejmé, žese Mitsubishi zdaleka nvzdává.
A jak viděl pátou etapu Míla Janáček? „První šrámy - přituhuje, ale jedeme dál!
Podstatné z páté etapy je, že jsme opět v cíli. Takže hlavní cíl splněn. Jak říkají staří dakarští harcovníci Ivo Kaštan či Jaro Katriňák, takhle těžký úvod Dakaru ještě nepamatují, ale co se dá dělat. Držíme si solidní umístění v etapách, okolo 30. místa. Když jsem slyšel před minutkou, že Čagin šel s Kamazem třikrát přes střechu, tak si uvědomuji – může být i hůř. Trať etapy z Quarzazate do Tan Tanu byla velmi nebezpečná, neboť byla tažena po úzkých horských kamenitých cestách, a když už jste se dostali na náhorní planiny, kde se dalo jet trochu svižněji, tak čekala zrádná vyschlá řečiště. Již jsem o nich psal. Jsou naprosto neviditelná, neboť kamenitý terén splývá a prakticky se hodně špatně odezírá jeho charakter. Na to právě asi doplatil zmiňovaný Rus. Nutno dodat, že tam jel asi podstatně rychleji než my.
Naše dieselové Pajero vyvine na šotolinových cestách rychlost okolo 150 až 160 km/h, v průměru máme něco přes 120 km/h. Benzinová auta s velkými objemy okolo 4 litrů a s podstatně delším rozvorem jedou minimálně o 20 – 30 km/h více a když nás dnes předjížděl Robie Gordon se svou buggy Hummer, bylo to jako z jiné dimenze. My jsme si ale řekli, že naším cílem není honit se za dílčími etapovými umístěními, a tak máme neustále na paměti prioritní cíl naší mise – dojet do Dakaru! Asi se stále opakuji, ale jak se říká opakování je matka moudrosti a v tomto závodě je třeba používat mozek častěji než vášně.
Po dojezdu naši mechanici pilně pracovali na autě, které poprvé utržilo pár ran. Následky velkých ran od neúprosných balvanu nese duralová ližina pod autem a zadní ramena. Ližinu se kluci snažili dostat do původního tvaru a ramena se budou měnit. Pneumatiky BG Goodrich G3 Rock, které používá asi 99 procent závodníků, jsme jeli poslední dvě etapy a jsou tudíž zralé na výměnu. Práce na voze je tedy dost a bude třeba jej připravit tak, aby bylo v ranních hodinách opět připraveno do další etapy se speciálkou dlouhou přes 400 kimlometrů s cílem v Zoueratu“.
Čagin odstoupil
Dosud suverénní muž ´klasifikace kamiónů a vítěz několika posledních ročníků Rus „Voloďa“ Čagin měl nejdříve problémy technického rázu. Po jejich částečném vyřešení začal dohánět ztracený čas, přičemž havaroval a musel odstoupit. Do vedení se dostal Holanďan Stacey, který s truckem Man vyhrál také etapu s náskokem necelých čtyř minut před Gerardem de Rooyem s Ginafem. Třetí dojel se ztrátou půldruhé hodiny Rus Mardějev s Kamazem.
Z našich byl opět nejlepší Tomáš Tomeček na 7. místě, Aleš Loprais dojel osmý, Martin Macík jedenáctý a de Azevedo až 19.
Pořadí: 1. Stacey (Man), 2. G.de Rooy (Ginaf, + 34.35), 3. Mardějev (Kamaz, + 1.30.27, 4. Loprais (Tatra, +2.02.19), 5. van Ginkel (Ginaf, + 2.04.19), 6. Azevedo (Tatra, +2.19.54), 7. Macík (Liaz, +2.21.21)…29. Tomeček (Tatra).
Jindřich Lasík, 11.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout