DTM - Černá neděle mechaniků
Hodně jako přes kopírák se odehrávalo druhé dějství německého DTM na okruhu EuroSpeedway severně od Drážďan. Před 75 tisíci diváky zvítězil opět Schneider před Kristensenem, zatímco Ekström opět nezískal ani bod. Tentokrát však průběh závodu hodně ovlivnily zastávky v boxech, hlavně pak práce mechaniků.
Z vedoucí pozice se mohl zcela nečekaně radovat Schneider, kterému s Mercedesem už nestálo nic v cestě, aby si dojel pro druhé letošní vítězství. Zpočátku to vypadlo, že by jej mohl teoreticky ohrozit ještě Ekström s Audi, ale tomu dvě kola před cílem došel benzín. Další hrubá chyba mechaniků, kteří mu při druhé zastávce v boxech nedoplnili do nádrže dostatek paliva. „Druhý závod a opět naprázdno a zase bez mojí viny", neskrýval své rozčarování švédský jezdec. Mohl už jen smutně přihlížel jak ho předjíždí jeden jezdec za druhým. Aby toho nebylo málo, tak Abtovi (Audi) nedotáhl mechanik kolo, které upadlo hned několik metrů po výjezdu z boxů.
Čest Audi opět zachránil Dán Tom Kristensen, který se postupně propracoval na druhou příčku a dokázal, že je v současné době nejlepším pilotem jak sportovních prototypů, tak i v cestovních vozech. V poslední zatáčce před cílem ještě Häkkinen předjel Greena a získal alespoň zelený věnec, který byl však pro něho jen slabou náplastí.
Výborný závod naopak zajel Řek Margaritis, který s loňskou verzí Mercedesu vybojoval zatím nejlepší výsledek své krátké kariéry - šesté místo. Ani tentokrát na sebe neupozornily dívky - Stoddartová skončila 15. a Ickxová o místo za ní ze 17 klasifikovaných jezdců v cíli.
1. Schneider Bernd | Mercedes Benz |
2. Kristensen Tom | Audi A4 |
3. Häkkinen Mika | Mercedes Benz |
4. Green Jamie | Mercedes Benz |
5. Spengler Bruno | Mercedes Benz |
6. Margaritis Alexandros | Mercedes Benz |
7. Alesi Jean | Mercedes Benz |
8. Tomczyk Martin | Audi A4 |
9. Scheider Timo | Audi A4 |
10. Kaffer Pierre | Audi A4 |
Průběžné pořadí: 1. Schneider (20), 2. Kristensen (16), 3. Häkkinen (11). 4. Margaritis (7), 5. Frentzen (6)
Jindřich Lasík, 1.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout