Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS a Penske Autosport odhalily novou e-formuli

Je to velký okamžik v historii společnosti DS Automobiles v mistrovství světa ABB FIA Formula E. Po éře Gen2 (2018–2022), která přinesla rekordy, jichž nedosáhl žádný jiný tým (10 vítězství, 15 pole position, 28 umístění na stupních vítězů), představuje francouzská značka ověnčená dvěma tituly pro jezdce (2019 a 2020) a dvěma tituly pro týmy (2019 a 2020) model DS E-TENSE FE23.

Tento nový „černozlatý“ 100% elektrický monopost je třetí generací, který dokonale ztělesňuje principy společnosti DS Automobiles a je především dokladem obrovského technologického skoku vpřed.
Jde onejrychlejší vůz Formule E všech dob (maximální rychlost 280 km/h na městském okruhu), je také lehčí (o 60 kg méně než Gen2) a především mnohem účinnější, protože více než 40 % energie spotřebované během závodu pochází z rekuperace při brzdění.

DS E-TENSE FE23 je také výkonnější (350 kW místo 250 kW) a vůz nemá brzdy, neboť je vybaven výkonným rekuperačním systémem. Nové pohonné ústrojí tvoří přední pohonná jednotka o výkonu 250 kW, která doplňuje výkon 350 kW zadního pohonu, čímž se rekuperační výkon modelu Gen2 zdvojnásobuje na celkových 600 kW. Po přidání předního pohonu se jedná o první monopost bez hydraulických brzd vzadu.

Vůz DS E-TENSE FE23, vyvinutý týmy DS Performance, soutěžní divize společnosti DS Automobiles, bude hlavní devizou týmu DS PENSKE a jeho jezdců Stoffela Vandoorna, úřadujícího mistra světa, a Jeana-Erica Vergneho, jediného dvojnásobného šampiona FE.

Díky novému spojení s PENSKE AUTOSPORT hodlá DS Automobiles pokračovat v získávání vítězství a titulů a stanovovat nové rekordy v šampionátu, který je úžasným akcelerátorem jejího výzkumného a vývojového úsilí. Pro značku, která bude od roku 2024 stoprocentně elektrická, je zapojení do Formule E klíčové více než kdy jindy.

Devátá sezóna Formule E slibuje být jednou z nejsoutěžnějších a nejnapínavějších od vzniku šampionátu v roce 2014, a to díky novým inovativním vozům „Gen3“, 11 týmům na startovním roštu a přepracovaným sportovním předpisům (trvání závodu definované počtem kol, zastávka v boxech pro „attack mode“).

Podle dodavatele patří baterie Gen3 k nejpokročilejším a nejudržitelnějším, jaké kdy byly vyrobeny. Jsou vyrobeny z minerálů pocházejících z ekologicky odpovědných zdrojů, přičemž bateriové články budou po skončení své životnosti znovu použity a zrecyklovány.

Uvádí se také, že v konstrukci karoserie bude poprvé v závodním voze použito lněné a recyklované uhlíkové vlákno. Recyklovaná uhlíková vlákna z vozů 2. generace sníží celkové množství použitých primárních uhlíkových vláken.


Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

Pro DS Performance je to nesmírně vzrušující okamžik. Po řadě úspěchů, kterých jsme dosáhli s vozem 2. generace, dnes představujeme DS E-TENSE FE23, náš vůz Formule E třetí generace, který je výkonnější, lehčí a rychlejší než jeho předchůdce. Otevíráme také zcela novou kapitolu se stájí PENSKE AUTOSPORT, jedním z největších jmen v motorsportu. Pro nadcházející sezóny jsme náš zbrusu nový vůz DS E-TENSE FE23 svěřili dvěma skvělým jezdcům: Stoffelu Vandoornovi a Jeanu-Ericu Vergnemu. Tito dva šampioni, kteří jsou extrémně rychlí a spolehliví, budou bezpochyby schopni předvést technologické možnosti našich vozů a značky DS.“

Jay Penske, vlastník a šéf týmu DS PENSKE:
„Tato sezóna je pro tým velmi důležitá. Nová generace vozu, nová pohonná jednotka a historické spojenectví s výrobcem, kterého obdivujeme už léta. Nemůžeme se na 9. sezónu těšit víc! Myslíme si, že naše vyhlídky jsou neuvěřitelně silné, protože Stoffel a Jean-Eric jsou nejsilnější a nejzkušenější jezdci v seriálu. Těším se na skvělé výsledky a na začátek cesty s DS a Stellantisem do Mexico City v lednu 2023.“



DS 6.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar