Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën na Rallye Český Krumlov - Jakeš i Koči

Po Rally Šumava Klatovy bude seriál MČR v rally 2016 pokračovat na jihu Čech oblíbenou Rallye Český Krumlov. A tento fakt dokladují i přihlášky osmi vozů značky Citroën. Hlavními želízky budou Miroslav Jakeš s modelem DS3 R5 a lídr „dvoukolek“ Martin Koči za volantem speciálu DS3 R3T max.

Právě Gemini clinic rally team chtěl na českokrumlovskou soutěž pořádně nazbrojit. Očekávalo se, že už bude mít novou evoluci vozu Citroën DS3 R5, která byla homologována k 1. dubnu 2016. Nicméně tomu tak není. Francouzský sklad dílů Citroën Racing, který se aktuálně celý stěhuje na východ Paříže, nedokázal vzhledem k situaci vyexpedovat objednané díly včas. Proto se debut této verze v ČR opět odkládá. Nicméně i přesto se Miroslav Jakeš bude chtít zdárně popasovat s plejádou konkurenčních vozů specifikace R5. K tomu mu má napomoci i nová tvář v týmu, navigátorka Marcela Ehlová.

„Objednali jsme evoluční kit jako první, ale ani v tento moment nemáme všechny komponenty. Odhaduji to tak na čtyřicet procent. Proto pojedeme v Krumlově opět se starou specifikací DS3 R5. Přesto si myslím, že vůz bude ve skvělé kondici. Podle dat z brzdy je výkon agregátu nad očekávání, takže věříme, že Mirek využije auto co nejlépe a podaří se mu zajet dobrý výsledek,“ doufá manažer Gemini clinic rally teamu Milan Pantálek. „Změna na místě spolujezdce je v Mirkově kompetenci, nemluvím mu do toho. Osobně jsem už nesouhlasil s odchodem Jardy Nováka. Na druhou stranu všichni rádi uvítáme v našich barvách Marcelu, kterou mám strašně rád,“ doplnil Pantálek, jenž zároveň potvrdil účast Gemini clinic rally teamu na belgické Ypres rally, kde bude vůz pilotovat Francouz Bryan Bouffier.

Martin Koči se spolujezdcem Lukášem Kostkou nastoupí na start Rallye Český Krumlov v čele lídrů průběžné klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou. Po Šumavě však měla nejen posádka, ale i stáj Gekon Racing, připravující jejich vůz Citroën DS3 R3T MAX, hektické období. Maxe museli připravit na šotolinovou Rally de Portugal (úvodní klání JWRC) a ihned po soutěži je čeká opětovná přestavba komponentů na asfaltovou specifikaci.
„Přestavba po Šumavě zabrala asi týden. Bylo potřeba vyměnit převodovku, řízení, nápravy, tlumiče, péra a stabilizátory. Dále jsme museli přidělat ochranné zástěrky a prahy, polepit boční okna folií proti slunci,“ nastínil šéf Gekonu Racing Tomáš Pletka.

„Ale mnohem krušnější chvíle nás čekají po závodě, neboť mezi Portugalskem a Krumlovem je jen pár dní. Nejdéle vždy trvá auto po šotolinovém podniku vyčistit, umýt kola či rozebrat tlumiče. Vezeme už tam sebou kompletní asfaltový podvozek a už v Portu po závodě přeházíme nejdůležitější asfaltové věci do auta. Pojedeme v podstatě, pokud auto nepotká nějaká zásadnější událost, rovnou na Krumlov, jen s krátkou zastávkou na naší základně v Milovicích, kde jen naložíme asfaltové pneumatiky a benzin,“ doplňuje Pletka.
To si samozřejmě nikdo z týmů Styllex motorsport a Gekon Racing nepřipouští a Martin Koči se na další start na českých tratích moc těší.

„Český Krumlov je pro mě jedna ze tří nejlepších rally v Česku, vedle bohemky a barumky. Má krásné a náročné vložky. Poprvé jsem tam startoval s Citroënem C2 R2 v mojí první soutěžácké sezoně a také v roce 2014. Tehdy jsme vyhráli hodnocení dvoukolek a absolutně skončili sedmí. To je v aktuální české konkurenci asi nereálné, přesto se zkusíme poprat o co nejlepší výsledek. Vzpomínám si, že při obou startech navíc pršelo, což ještě přidalo na náročnosti už tak těžkých rychlostních zkoušek. Určitě půjdu do závodu s respektem, ale rovněž se na krumlovské tratě už moc těším,“ říká před startem třiadvacetiletý Martin Koči.

Tradičně silné zastoupení bude mít značka Citroën ve třídě 6. Se stále rychlými a spolehlivými modely C2 R2 MAX se představí pětice jezdců Lukáš Pondělíček, Vratko Kubík, René Dohnal, Zbyněk Baller a Adam Fabrika.

Poprvé v letošní sezoně se v Českém Krumlově představí Barbora Holická, která zůstává věrná vozu Citroën DS3 R1.

Fanoušci, kteří rally navštíví, se mimo posádky můžou těšit i na atraktivní zázemí Citroën na českobudějovickém výstavišti. „Ani letos nebude v servisní zoně ve stanu Citroën chybět vždy lahodná káva Dallmayr, točené alko i nealko nápoje Rohozec, TV s výsledky rally, časopisy Topgear, Speed a AutoForDrive k volnému odběru či dětský koutek s jezdícím autíčkem All4car.“, doplňuje zástupce Gekon Racing, Tomáš Pletka.



KP 26.5.2016





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar