Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Trophy - JanČerný má titul ve dvoukolkách

Vítězstvím příbramské dvojice Jan Černý – Pavel Kohout v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou skončila Barum Czech rally, pátý podnik Citroën Racing Trophy CZ. Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal za třetí místo 1 500 €.

Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem se nerodilo tak hladce, jak na předchozích závodech. Do soutěže vstoupili rychle zahraniční jezdci, oříškem byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy Pindulou, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ 11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.
„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ 10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ 13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi,“ okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.
Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou dovedli Citroën DS3 R3T k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.
„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila," pronesl Egon Smékal.
Náročný závod pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.
Ve třídě 6 se jezdcům s Citroëny nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.
Technika zastavila i zahraniční účastníky Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku“ v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.
Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe“ nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku.
„Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu,“ komentoval výsledek Tomasz Gryc.



JL, 7.9.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar