Citroën sbíral zkušenosti pro Norsko
Trojnásobní mistři světa Sébastien Loeb a Daniel Elena dovezli svůj Citroën C4 WRC do cíle Švédské rallye na druhém místě, zatímco jejich kolegové Dani Sordo a Marc Marti skončili dvanáctí. V první desítce dojeli s modely Sxara ještě Stohl a Carlsson.
I když posádky Citroën Sport obsadily v úvodní letošní soutěži světového šampionátu první dvě příčky, vládla v jejich táboře před švédský pokračováním seriálu nervozita. Nová C4 WRC byla sice rychlá na asfaltu, ale velkou neznámou bylo její chování na sněhu a ledu.
Týmový šéf Citroën Sport Guy Fréquelin byl dobře naladěn zprávami z první etapy: „Celý páteční den strávil Loeb na trati jako první a vymetal ostatním trasu. Viděli jsme, že je schopný s C4 WRC na sněhu a ledu vyhrávat. To je pro další část šampionátu nejdůležitější zpráva.“
Sébastien Loeb souhlasil: „Tahle rallye nemá vůbec nic společného s Monte Carlem. S novým autem jsme vlastně začínali na nepopsaném papíře a byli jsme nervózní z toho, jak si vůz povede v jiných podmínkách. Musím přiznat, že jsem byl se svými časy spokojený. To, že můžeme vyrovnaně bojovat s nejlepšími jezdci právě v těchto podmínkách, mě uklidnilo. Rozdíl v nastavení vozů pro sníh a šotolinu nebyl u nikoho velký.
Švédská mise Dani Sorda byla dost složitá. Sám mladý Španěl si uvědomoval, že se zkušenostmi, které dosud nastřádal, to ve Švédsku zrovna na poklidný rodinný výlet nevydá. Navíc hned v úvodu chytil menší časovou ztrátu. „Na druhé zkoušce jsem chyboval. Je vidět, že se stále potřebuji učit. Maximálně se soustředím na to, abych udržel auto na sněhovém podkladu na cestě. Musím se na sněhu ještě co nejvíc zdokonalovat.“
Sébastien Loeb začínal druhý den nejlepším časem, třetím v pořadí, a naznačil, že je schopen zaútočit na vítězství. O něco později ale ztratil nevhdně zvolenými pneumtaikami, naopak jeho největší soupeř Grönholm měl při výběru šťastnější ruku. Loeb se raději soustředil na uhájení druhé pozice a přípravu na další podnik, na rallye Norsko o tomto víkendu.
„Bylo mi jasné, že Marcus je právě tím člověkem, který tady má vyhrát. My jsme dali přednost jiným pneumatikám, což se nevyplatilo. Být předstižen kvůli něčemu takovému je sice stresující, ale jedeme dál a mých osm bodů na náskok v Poháru konstruktérů stačí. Nejcennější je však poznání, že C4 WRC je konkurenceschopný vůz i na sněhu a ledu.“
Guy Fréquelin opouštěl Švédsko v pozitivní náladě. „Nevěděli jsme, jak se bude C4 WRC chovat v odlišných podmínkách, než při Monte Carlu. Séb a Daniel jsou spokojeni s chováním auta, které je podle nich dobře vyvážené a snadno ovladatelné. Osm bodů za druhé místo je důležitých, stejně jako bod Sorda za dvanáctou příčku. Všechno je vyrovnané a otevřené. Dani Sordo nemohl v těchto podmínkách dosáhnout víc s tak malými zkušenostmi. Odvedl, co jsme od něho očekávali. Pokud chcete bojovat vyrovnaně s Marcusem, potom každý detail hraje roli.“
„Jsem rád, že jsme dojeli do cíle. Nemohu však říct, že jsem úplně spokojený s výkonem. Dopst jsem váhal. Na trati je mnoho míst, kde jsem ztrácel. Získal jsem ale nové zkušenosti, nicméně pořád se mám co učit.“
Zapomenout nesmíme ani na dobré výsledky Dani Carlssona a Manfreda Stohla, kteří se staršími modely Xsara WRC obsadili ve Švédsku pěkné páté resopekltive sedmé místo. Také oni se již těší do Norska, kde budou mít všichni stejné podmínky, neboť mistrovství světa se tady jede poprvé. Ne jezdce čeká 18 rychlostních zkoušek o délce 358 km.
Na startu se objeví mj, 28 automobilů kategorie WRC. Vedle již tradičních týmů Ford BP (Grönholm, Hirvonen), Ford Stobbart (Latvala, H.Solberg. Wilson, Mikkelsen), Subaru (P.Solberg, Atkinson), Citroën Kronos (Stohl, Carlsson, Galli), Mitsubishi (Gardemeister, Pons), Škoda (Kopecký) také celá řada dalších výborných Seveřanů. Do Norska vyrážejí také s produkčními vozy Mitsubishi jezdci Martin Prokop a Milan Liška, se Suabru ještě Jan Omelka.
AH, 13.2.2007
Týmový šéf Citroën Sport Guy Fréquelin byl dobře naladěn zprávami z první etapy: „Celý páteční den strávil Loeb na trati jako první a vymetal ostatním trasu. Viděli jsme, že je schopný s C4 WRC na sněhu a ledu vyhrávat. To je pro další část šampionátu nejdůležitější zpráva.“
Sébastien Loeb souhlasil: „Tahle rallye nemá vůbec nic společného s Monte Carlem. S novým autem jsme vlastně začínali na nepopsaném papíře a byli jsme nervózní z toho, jak si vůz povede v jiných podmínkách. Musím přiznat, že jsem byl se svými časy spokojený. To, že můžeme vyrovnaně bojovat s nejlepšími jezdci právě v těchto podmínkách, mě uklidnilo. Rozdíl v nastavení vozů pro sníh a šotolinu nebyl u nikoho velký.
Švédská mise Dani Sorda byla dost složitá. Sám mladý Španěl si uvědomoval, že se zkušenostmi, které dosud nastřádal, to ve Švédsku zrovna na poklidný rodinný výlet nevydá. Navíc hned v úvodu chytil menší časovou ztrátu. „Na druhé zkoušce jsem chyboval. Je vidět, že se stále potřebuji učit. Maximálně se soustředím na to, abych udržel auto na sněhovém podkladu na cestě. Musím se na sněhu ještě co nejvíc zdokonalovat.“
Sébastien Loeb začínal druhý den nejlepším časem, třetím v pořadí, a naznačil, že je schopen zaútočit na vítězství. O něco později ale ztratil nevhdně zvolenými pneumtaikami, naopak jeho největší soupeř Grönholm měl při výběru šťastnější ruku. Loeb se raději soustředil na uhájení druhé pozice a přípravu na další podnik, na rallye Norsko o tomto víkendu.
„Bylo mi jasné, že Marcus je právě tím člověkem, který tady má vyhrát. My jsme dali přednost jiným pneumatikám, což se nevyplatilo. Být předstižen kvůli něčemu takovému je sice stresující, ale jedeme dál a mých osm bodů na náskok v Poháru konstruktérů stačí. Nejcennější je však poznání, že C4 WRC je konkurenceschopný vůz i na sněhu a ledu.“
Guy Fréquelin opouštěl Švédsko v pozitivní náladě. „Nevěděli jsme, jak se bude C4 WRC chovat v odlišných podmínkách, než při Monte Carlu. Séb a Daniel jsou spokojeni s chováním auta, které je podle nich dobře vyvážené a snadno ovladatelné. Osm bodů za druhé místo je důležitých, stejně jako bod Sorda za dvanáctou příčku. Všechno je vyrovnané a otevřené. Dani Sordo nemohl v těchto podmínkách dosáhnout víc s tak malými zkušenostmi. Odvedl, co jsme od něho očekávali. Pokud chcete bojovat vyrovnaně s Marcusem, potom každý detail hraje roli.“
„Jsem rád, že jsme dojeli do cíle. Nemohu však říct, že jsem úplně spokojený s výkonem. Dopst jsem váhal. Na trati je mnoho míst, kde jsem ztrácel. Získal jsem ale nové zkušenosti, nicméně pořád se mám co učit.“
Zapomenout nesmíme ani na dobré výsledky Dani Carlssona a Manfreda Stohla, kteří se staršími modely Xsara WRC obsadili ve Švédsku pěkné páté resopekltive sedmé místo. Také oni se již těší do Norska, kde budou mít všichni stejné podmínky, neboť mistrovství světa se tady jede poprvé. Ne jezdce čeká 18 rychlostních zkoušek o délce 358 km.
Na startu se objeví mj, 28 automobilů kategorie WRC. Vedle již tradičních týmů Ford BP (Grönholm, Hirvonen), Ford Stobbart (Latvala, H.Solberg. Wilson, Mikkelsen), Subaru (P.Solberg, Atkinson), Citroën Kronos (Stohl, Carlsson, Galli), Mitsubishi (Gardemeister, Pons), Škoda (Kopecký) také celá řada dalších výborných Seveřanů. Do Norska vyrážejí také s produkčními vozy Mitsubishi jezdci Martin Prokop a Milan Liška, se Suabru ještě Jan Omelka.
AH, 13.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout