Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Racing Trophy skončil v Příbrami

Definitivní tečku za Citroën Racing Trophy CZ udělala Rally Příbram, která se uskutečnila v závěru minulého týdne. Skvělým výkonem se v kokpitu Citroënu DS3 prezentovali Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kteří zvítězili v hodnocení skupiny A a 2WD a v absolutní klasifikaci skončili desátí.

Ve třídě 6 dovedl nejrychlejší „cé-dvojku“ do cíle Petr Křížek. Celkově bylo při Rally Příbram na finančních prémiích vyplaceno 8 500 Euro.
Jan Černý naskočil pro domácí Rally Příbram zpět do Citroën Racing Trophy a opanoval skupinu A, kategorii dvoukolek i třídu 5 stylem start – cíl. V první etapě udrželi za sebou největšího konkurenta a už jistého mistra Dunovského, stejně si počínali i druhý den. Třešničkou na dortu byla konečná desátá příčka absolutní klasifikace mezi plejádou produkčních vozů. Kvalitním výkonem se prezentoval i Egon Smékal s druhou DS3, jenž obsadil mezi dvoukolkami a ve třídě 5 třetí příčku. Zlínský jezdec však není do CRT CZ 2011 registrován. Tento výsledek jen potvrdil skvělé vystoupení obou pilotů s vozy Citroën DS3 R3T, kteří výrazně zastínili další francouzskou konkurenci ve vozech specifikace R3.
„Chtěli jsme doma bojovat vítězství mezi dvoukolkami, ale přáním byla i desítka. Nakonec se zadařilo na obou frontách. S Citroënem jsme před závodem testovali, postupně jsem ho dostával stále více do ruky a určitě se s ním dá jet ještě rychleji. Opravdu na mě působí dobře, fantastický je zejména točivý moment. Vzhledem k českému šampionátu je možná škoda, že jsme s ním nejeli na více závodech. Proto doufám, že se za volant DS3 ještě brzy vrátím, » komentoval úspěšný start příbramský rodák Jan Černý.
Termínová kolize s Rajdem Polski odrazila startovní listinu Citroën Racing Trophy CZ ve třídě 6. Na startu chyběli všichni polští jezdci, navíc jediného zahraničního hosta Martina Kočiho zradila hned v prvním testu poloosa. První etapa skončila průběžným vedením Petra Křížka, na Miroslava Březíka však měl před druhou, náročnější etapou, náskok pouhé 2.4 sekundy. Zatímco Křížek se v druhé etapě nadále pral o vítězství ve třídě 6, kde mu nakonec na Vlčka chybělo osm vteřin, Březík vsadil na jistotu, která mu zajistila mistrovský titul ve třídě 6. Celkově bylo ve třídě 6 vyplaceno na prémiích maximum 5 500 Euro. Kromě Křížka a Březíka dosáhli na finance rovněž Pavel Přibyl a Marcel Svačina.
„Do závodu jsme šli s ambicemi poprat se o vítězství ve třídě 6. Sezona prozatím neprobíhala moc zdárně, často nás potrápila technika. V Příbrami se konečně vše potkalo, náš výkon i bezchybné auto. Bylo důležité, že bylo sucho, neboť Petr Citroëna stále poznává. Škoda jen, že nás v úvodu srazila desetisekundová penalizace za předčasný start, ale druhý den jsme už předváděli slušný sport a byli jsme kousek od prvenství. Druhý den jsme na čele opravdu odjeli v desetinách, naším handicapem asi bylo minimum nových pneumatik, což zřejmě rozhodlo. Naštěstí jsem přestáli dvě krizovky, ale to k soutěžím patří. Z Příbrami máme slušný pocit a věřím, že to bude povzbuzením do nové sezony. Petr přichází C2 na chuť, takže naše cíle v roce 2012 mohou být ještě vyšší,» uvedl spolujezdec Petr Novák.

Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.



JL, 3.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar