Citroën Racing Trophy CZ - bilancování s Prokopem a Ogierem
Česká republika se v letošním roce zařadila k dalším sedmi evropským zemím, kde se pořádá Citroën Racing Trophy. Konec roku je vždy příležitostí k bilancování, a tak se všichni hlavní aktéři sešli v Bělé pod Bezdězem, ještě před startem Rally Bohemia.
Kromě některých jezdců, včetně nejúspěšnějšího Lukáše Pondělíčka, kteří se Trophy účastnili přijal pozvání společnosti Citroën ČR také Marek Nawarecki, odpovědný za klientský servis Citroën Racing a francouzský jezdec Sebastien Ogier z juniorského továrního týmu Citroën. Loňský juniorský mistr světa přijel do Čech pouze na jeden den, a tento víkend jej čeká poslední světová soutěž – Rallye Wales. Společně s Martinem Prokopem, letošním juniorským mistrem světa, během dopoledne povozili v soutěžním Citroënu C2 R2 Max pozvané novináře.
Nám se poštěstilo usednout právě vedle Sebastiena Ogiera na horké sedadlo spolujezdce, a rozhodně jsme cesty do Bělé nelitovali. Byť měl k dispozici pouze pohon předních kol (v mistrovství světa jezdí s Citroënem C4 WRC) a výkon 190 k z objemu 1,6 litru, tak nám na mokru předvedl špičkovou jízdu, hodnou mistra světa. Do první pravé jsme najížděli dveřmi napřed, a hned jsme na něm poznali, že se dobře baví. Sjezd s kopce končí vracákem „na ruční“, a po rovince následuje technický výjezd do kopce s několika protahováky, které si zkracuje přes krajnice. Škoda, že nebylo více času, abychom si dali více koleček, případně se svezli ještě s Martinem Prokopem (nar. 4.10.1982), ale snad bude ještě někdy šance. Sebastien Ogier (nar. 17.12. 1983), nám dokázal, že nejen umí, ale také, že Citroën C2 R2 Max, určený pro Citroën Racing Trophy, je velice vhodným sportovním náčiním. V rukou zkušeného jezdce s ním lze pomýšlet i na slušný výsledek, což dokázal mj. také Ogier, když vloni zaskakoval za Simona Jeana Josepha.
Seriálem pohárových závodů Citroën Racing Trophy navázal Citroën na slavnou éru modelů Visa, AX, ZX, Saxo a nověji C2 Challenge, jeichž pohárové soutěže byly pořádány v minulých letech. Trophy funguje ve Francii, Velké Británii, Irsku, Polsku, Portugalsku, Belgii, Lucembursku a také v Čechách. Díky tomu jde o mezinárodní pohár, jehož jedním z hlavních principů je flexibilita. Každý zapsaný jezdec, dnes je jich kolem stovky, si může vybrat dnes z 87 rallye. V každé rallye se pak udělují prémie za umístění. Zatím není u nás vyhlašován celkový vítěz, ale v roce 2010 by mohlo být všechno jinak. V ČR se Trophy uskutečnilo v rámci pěti mistrovských rallye za účasti pěti jezdců. Pro příští rok se počítá s minimálně deseti posádkami.
Organizaci Citroën Racing Trophy CZ svěřil Citroën Racing společnosti Jipocar Racing Martina Prokopa, která zajišťuje dovoz a distribuci sportovních dílů Citroën Racing pro Českou republiku.
„Jeden z mnoha půvabů soutěže Citroën Racing Trophy spočívá v její dostupnosti,“ vysvětluje Martin Prokop. „Tato soutěž je kdykoliv otevřená všem pilotům. Neexistuje věková selekce ani povinnost účastnit se všech závodů. Podmínky, které je nutné splnit, abyste se závodu mohli zúčastnit, jsou velmi jednoduché. Každý tým musí uhradit rozumnou částku 1000 euro, za níž dostane dvě kombinézy a právo usilovat o ceny za umístění, jak často bude chtít. Do programu soutěže Citroën Racing Trophy CZ 2009 bylo zapsáno pět rallye, v nichž byly rozděleny prémie za umístění ve třídě A6/A7, aniž by se brala v úvahu případná účast Super 1600.
Stejně tak se každý pilot zapsaný do národní soutěže Citroën Racing Trophy může kdykoliv zúčastnit rallye Trophy v jiné zemi, aniž by musel platit nové zápisné. Citroën Racing Trophy je vhodnou soutěží pro závodníky, kteří hledají nové soupeře a neznámé tratě.
Piloti, kteří už Citroën C2-R2 mají, si mohou objednat transformační sadu MAX za zvýhodněnou cenu 10 500 eur (bez DPH) místo původních 13 900 (bez DPH). Podle pravidel se může zúčastnit až dvou závodů ve verzi C2 R2, než si přestaví vůz na C2 R2 MAX.
Pro zájemce kteří ještě nemají C2 R2, je připravena kompletní sada C2-R2 MAX za 34 900 eur bez DPH, popřípadě lze zakoupit celý postavený vůz ve specifikaci C2 R2 MAX (informace o ceně a podmínkách u Jipocar Racing.
„Letošní rok byl pro nás hodně náročný, s projektem jsme začínali relativně pozdě a narychlo, ale závěr sezóny už byl v pohodě a byli jsme schopni poskytovat jezdcům určitou podporu. Doufáme, že se příští rok pojede v rámci Citroen Racing Trophy u nás více rallye a díky kalendářům bude snad i logistika jednodušší. Letos jsem třeba musela z Rallye Sardinie odjet ještě před vlastním startem, abych stihla soutěž v Hustopečích », vysvětlila na tiskové konferenci Petra Prokopová, která má Citroën Trophy na starosti v ČR.
JL,20.10.2009
Nám se poštěstilo usednout právě vedle Sebastiena Ogiera na horké sedadlo spolujezdce, a rozhodně jsme cesty do Bělé nelitovali. Byť měl k dispozici pouze pohon předních kol (v mistrovství světa jezdí s Citroënem C4 WRC) a výkon 190 k z objemu 1,6 litru, tak nám na mokru předvedl špičkovou jízdu, hodnou mistra světa. Do první pravé jsme najížděli dveřmi napřed, a hned jsme na něm poznali, že se dobře baví. Sjezd s kopce končí vracákem „na ruční“, a po rovince následuje technický výjezd do kopce s několika protahováky, které si zkracuje přes krajnice. Škoda, že nebylo více času, abychom si dali více koleček, případně se svezli ještě s Martinem Prokopem (nar. 4.10.1982), ale snad bude ještě někdy šance. Sebastien Ogier (nar. 17.12. 1983), nám dokázal, že nejen umí, ale také, že Citroën C2 R2 Max, určený pro Citroën Racing Trophy, je velice vhodným sportovním náčiním. V rukou zkušeného jezdce s ním lze pomýšlet i na slušný výsledek, což dokázal mj. také Ogier, když vloni zaskakoval za Simona Jeana Josepha.
Seriálem pohárových závodů Citroën Racing Trophy navázal Citroën na slavnou éru modelů Visa, AX, ZX, Saxo a nověji C2 Challenge, jeichž pohárové soutěže byly pořádány v minulých letech. Trophy funguje ve Francii, Velké Británii, Irsku, Polsku, Portugalsku, Belgii, Lucembursku a také v Čechách. Díky tomu jde o mezinárodní pohár, jehož jedním z hlavních principů je flexibilita. Každý zapsaný jezdec, dnes je jich kolem stovky, si může vybrat dnes z 87 rallye. V každé rallye se pak udělují prémie za umístění. Zatím není u nás vyhlašován celkový vítěz, ale v roce 2010 by mohlo být všechno jinak. V ČR se Trophy uskutečnilo v rámci pěti mistrovských rallye za účasti pěti jezdců. Pro příští rok se počítá s minimálně deseti posádkami.
Organizaci Citroën Racing Trophy CZ svěřil Citroën Racing společnosti Jipocar Racing Martina Prokopa, která zajišťuje dovoz a distribuci sportovních dílů Citroën Racing pro Českou republiku.
„Jeden z mnoha půvabů soutěže Citroën Racing Trophy spočívá v její dostupnosti,“ vysvětluje Martin Prokop. „Tato soutěž je kdykoliv otevřená všem pilotům. Neexistuje věková selekce ani povinnost účastnit se všech závodů. Podmínky, které je nutné splnit, abyste se závodu mohli zúčastnit, jsou velmi jednoduché. Každý tým musí uhradit rozumnou částku 1000 euro, za níž dostane dvě kombinézy a právo usilovat o ceny za umístění, jak často bude chtít. Do programu soutěže Citroën Racing Trophy CZ 2009 bylo zapsáno pět rallye, v nichž byly rozděleny prémie za umístění ve třídě A6/A7, aniž by se brala v úvahu případná účast Super 1600.
Stejně tak se každý pilot zapsaný do národní soutěže Citroën Racing Trophy může kdykoliv zúčastnit rallye Trophy v jiné zemi, aniž by musel platit nové zápisné. Citroën Racing Trophy je vhodnou soutěží pro závodníky, kteří hledají nové soupeře a neznámé tratě.
Piloti, kteří už Citroën C2-R2 mají, si mohou objednat transformační sadu MAX za zvýhodněnou cenu 10 500 eur (bez DPH) místo původních 13 900 (bez DPH). Podle pravidel se může zúčastnit až dvou závodů ve verzi C2 R2, než si přestaví vůz na C2 R2 MAX.
Pro zájemce kteří ještě nemají C2 R2, je připravena kompletní sada C2-R2 MAX za 34 900 eur bez DPH, popřípadě lze zakoupit celý postavený vůz ve specifikaci C2 R2 MAX (informace o ceně a podmínkách u Jipocar Racing.
„Letošní rok byl pro nás hodně náročný, s projektem jsme začínali relativně pozdě a narychlo, ale závěr sezóny už byl v pohodě a byli jsme schopni poskytovat jezdcům určitou podporu. Doufáme, že se příští rok pojede v rámci Citroen Racing Trophy u nás více rallye a díky kalendářům bude snad i logistika jednodušší. Letos jsem třeba musela z Rallye Sardinie odjet ještě před vlastním startem, abych stihla soutěž v Hustopečích », vysvětlila na tiskové konferenci Petra Prokopová, která má Citroën Trophy na starosti v ČR.
JL,20.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout