Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën C4 WRC - nová zbraň pro MS

Od příštího roku se značka Citroën oficiálně vrací do světového šampionátu v rallye. S novým modelem C4 WRC pojedou francouzská posádka Loeb – Elena a španělská Sordo – Marti.

 

Koncepce vozu C4 Citroën Sport je výsledkem spolupráce mezi návrháři a odborníky přes automobilový sport a je pokračováním nové éry značky. Původní projekt ani neodpovídal sportovním předpisům FIA. Jeho úkolem bylo pouze vyjádřit určitou vizi nástupce Xsary WRC, která v letech 2003 až 2005 získala titul mistra světa v Poháru konstruktérů.  Koncepce se však mezitím dostala do rukou inženýrů  Citroën Sport ve Versailles Satory, kde se z ní stala skutečná C4 WRC.

Pracovní skupina pověřená projektem umožnila vznik prvního funkčního  Citroënu C4 WRC, který je původní koncepci hodně vzdálen. Například střecha již není pochopitelně skleněná. Přední a zadní blatníky, lišty, nárazník a přídavné aerodynamické prvky byly upraveny podle požadavků na výkon i předpisům. Jednotlivé prvky karoserie byly optimalizovány v aerodynamickém tunelu, nejprve v měřítku 1:4 a teprve na konci studie byly schváleny v měřítku 1 : 1.

V první řadě se vývoj soustředil na spolehlivost, ve druhé řadě na výkonnost. Jízdní vlastnosti se ověřovali na asfaltových i šotolinových cestách. Během testů porovnávali technici výkonnost C4 WRC s dosavadní Xsarou WRC, jež je měřítkem. Už během vývoje podával Citroën C4 WRC důkazy o svém potenciálu, jež mohou prověřit až podmínky na soutěžích.

Nyní mechanici, inženýři, posádky a odpovědní pracovníci s netrpělivostí očekávají výsledky závodů, neboť C4 WRC se má velice snadno ovládat, měla by být rovněž stejně spolehlivá, ale podstatně výkonnější a silnější. Vůz má za úkol, aby značce Citroën opět umožnil prosadit se ve světovém šampionátu.

Stejně jako Xsara je také C4 WRC pochopitelně vybaven pohonem všech kol, přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 spojeným s napříč uloženou šestistupňovou polosamočinnou sekvenční převodovkou. Délkou 4,2 metru je delší než  Xsara, přičemž v souladu s předpisy může těžit také z větší šířky 1,8 m namísto dosavadních 1,77 m. Tato změna teoreticky umožňuje větší stabilitu v zatáčkách.

 

Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1998 cm³

Výkon: 315 k při 5500/min

Točivý moment: 580 N.m při /2750 min

Disky/pneu asfalt: 8x18", 225/40-18

Disky/pneu šot.: 7x15", 215/65-15

Rozměry: 4274 x 1800 x

Rozvor : 2608 mm

Hmotnost: 1230 kg

 

Jindřich Lasík, 29.9.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar