Citroën C4 WRC - nová zbraň pro MS
Od příštího roku se značka Citroën oficiálně vrací do světového šampionátu v rallye. S novým modelem C4 WRC pojedou francouzská posádka Loeb – Elena a španělská Sordo – Marti.
Pracovní skupina pověřená projektem umožnila vznik prvního funkčního Citroënu C4 WRC, který je původní koncepci hodně vzdálen. Například střecha již není pochopitelně skleněná. Přední a zadní blatníky, lišty, nárazník a přídavné aerodynamické prvky byly upraveny podle požadavků na výkon i předpisům. Jednotlivé prvky karoserie byly optimalizovány v aerodynamickém tunelu, nejprve v měřítku 1:4 a teprve na konci studie byly schváleny v měřítku 1 : 1.
V první řadě se vývoj soustředil na spolehlivost, ve druhé řadě na výkonnost. Jízdní vlastnosti se ověřovali na asfaltových i šotolinových cestách. Během testů porovnávali technici výkonnost C4 WRC s dosavadní Xsarou WRC, jež je měřítkem. Už během vývoje podával Citroën C4 WRC důkazy o svém potenciálu, jež mohou prověřit až podmínky na soutěžích.
Nyní mechanici, inženýři, posádky a odpovědní pracovníci s netrpělivostí očekávají výsledky závodů, neboť C4 WRC se má velice snadno ovládat, měla by být rovněž stejně spolehlivá, ale podstatně výkonnější a silnější. Vůz má za úkol, aby značce Citroën opět umožnil prosadit se ve světovém šampionátu.
Stejně jako Xsara je také C4 WRC pochopitelně vybaven pohonem všech kol, přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 spojeným s napříč uloženou šestistupňovou polosamočinnou sekvenční převodovkou. Délkou 4,2 metru je delší než Xsara, přičemž v souladu s předpisy může těžit také z větší šířky 1,8 m namísto dosavadních 1,77 m. Tato změna teoreticky umožňuje větší stabilitu v zatáčkách.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 315 k při 5500/min
Točivý moment: 580 N.m při /2750 min
Disky/pneu asfalt: 8x18", 225/40-18
Disky/pneu šot.: 7x15", 215/65-15
Rozměry: 4274 x 1800 x
Rozvor : 2608 mm
Hmotnost: 1230 kg
Jindřich Lasík, 29.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout