Chevrolet je dvojnásobným mistrem světa ve WTCC
Titul mistra světa v cestovních automobilech na okruzích získala pro rok 2010 značka Chevrolet a v jezdcích Francouz Yvan Muller. Tento dvojnásobný úspěch, první pro Chevrolet a GM v MS je vyvrcholením výkonů vozů Cruze během celé sezóny.
Mistrovství světa zakončily vozy Cruzy bravurně; Rob Huff a Yvan Muller obsadili stylem start-cíl první dvě místa v prvním závodě. Ve druhém muselo duo Chevroletu tvrdě bojovat při předjíždění Farfuse, aby nakonec skončilo ve shodném pořadí na třetím a čtvrtém místě. To znamená, že Chevrolet v této sezóně získal 21 pódiových umístění během 22 závodů.
Bohužel to nestačilo Robovi Huffovi na získání titulu vicemistra a skončil, byť se stejným počtem bodů jako Tarquini, na třetím místě. O umístění rozhodl jen vyšší počet vítězství. Alain Menu měl komplikovanější víkend, ale opět prokázal svůj smysl pro tým i osobní statečnost a vyrovnal se smutnou zprávou o úmrtí otce. Švýcarský jezdec skončil v prvním závodě sedmý po kontaktu se zdí v úvodním kole, ale nedokázal využít výhodu startu z první řady ve druhé jízdě, protože kvůli technické závadě uvíznul na startovním roštu.
Po návratu do Evropy bude pokračovat v práci na nové výzvě: udělat z nového Cruze 1,6 turbo pro sezónu 2011 stejně konkurenceschopný vůz, jakým byl Cruze doteď.
Yvan Muller (mistr světa WTCC 2010): „Je fantastické vybojovat titul už během mé první sezóny s Chevroletem. Nikdy není jednoduché začít závodit s novým autem a s novým týmem, ale moje zapojení do tohoto skvělého týmu bylo lehké, protože mne každý člen týmu plně podporoval. Je to můj druhý titul ve WTCC, jsem neskutečně šťastný a chci si vychutnat každou vteřinu tohoto úspěchu a podělit se o něj se všemi. Chvíle jako tahle jsou v životě vzácné, takže je třeba si je pořádně vychutnat! “
Eric Nève, Manager Motorsports Chevrolet Europe: „Všichni si dnes užíváme pocit úspěchu a zadostiučinění, je to velmi uspokojivý moment. Z mého pohledu chci říci, že kontinuita se vyplatila. Byla mým krédem během šesti let tohoto programu: vybrat nejlepšího technického partnera, nejlepší lidi, nejlepší jezdce, něco s nimi vybudovat zůstat s nimi. Vždy se radši dívám vpřed, než vzad, ale pokud se mám vrátit k jednomu momentu z těch všech, vybral bych náš debutový víkend v Monze v roce 2005. Byla to chvíle plná emocí, byl cítit zájem celé naší společnosti. Naše vozy se v těch prvních závodech kvalifikovaly na 21., 22. a 23. místě, tři a půl sekundy za nejlepším. To nejlépe ukazuje, jak dlouhou cestu jsme od té doby ušli. Po tomto víkendu bylo na seznamu věcí, které se „musí udělat“ nejméně 160 položek! Myslím, že jsme je splnili všechny ...“
CELKOVÉ HODNOCENÍ JEZDCŮ
Hodnocení značek
JL, 24.11.2010
Bohužel to nestačilo Robovi Huffovi na získání titulu vicemistra a skončil, byť se stejným počtem bodů jako Tarquini, na třetím místě. O umístění rozhodl jen vyšší počet vítězství. Alain Menu měl komplikovanější víkend, ale opět prokázal svůj smysl pro tým i osobní statečnost a vyrovnal se smutnou zprávou o úmrtí otce. Švýcarský jezdec skončil v prvním závodě sedmý po kontaktu se zdí v úvodním kole, ale nedokázal využít výhodu startu z první řady ve druhé jízdě, protože kvůli technické závadě uvíznul na startovním roštu.
Po návratu do Evropy bude pokračovat v práci na nové výzvě: udělat z nového Cruze 1,6 turbo pro sezónu 2011 stejně konkurenceschopný vůz, jakým byl Cruze doteď.
Yvan Muller (mistr světa WTCC 2010): „Je fantastické vybojovat titul už během mé první sezóny s Chevroletem. Nikdy není jednoduché začít závodit s novým autem a s novým týmem, ale moje zapojení do tohoto skvělého týmu bylo lehké, protože mne každý člen týmu plně podporoval. Je to můj druhý titul ve WTCC, jsem neskutečně šťastný a chci si vychutnat každou vteřinu tohoto úspěchu a podělit se o něj se všemi. Chvíle jako tahle jsou v životě vzácné, takže je třeba si je pořádně vychutnat! “
Eric Nève, Manager Motorsports Chevrolet Europe: „Všichni si dnes užíváme pocit úspěchu a zadostiučinění, je to velmi uspokojivý moment. Z mého pohledu chci říci, že kontinuita se vyplatila. Byla mým krédem během šesti let tohoto programu: vybrat nejlepšího technického partnera, nejlepší lidi, nejlepší jezdce, něco s nimi vybudovat zůstat s nimi. Vždy se radši dívám vpřed, než vzad, ale pokud se mám vrátit k jednomu momentu z těch všech, vybral bych náš debutový víkend v Monze v roce 2005. Byla to chvíle plná emocí, byl cítit zájem celé naší společnosti. Naše vozy se v těch prvních závodech kvalifikovaly na 21., 22. a 23. místě, tři a půl sekundy za nejlepším. To nejlépe ukazuje, jak dlouhou cestu jsme od té doby ušli. Po tomto víkendu bylo na seznamu věcí, které se „musí udělat“ nejméně 160 položek! Myslím, že jsme je splnili všechny ...“
CELKOVÉ HODNOCENÍ JEZDCŮ
| 1.Yvan Muller | Chevrolet Cruze | 331 bodů |
| 2.Gabriele Tarquini | SEAT Leon 2.0 TD | 276 |
| 3.Robert Huff | Chevrolet Cruze | 276 |
| 4.Andy Priaulx | BMW 320 si | 246 |
| 5.Tiago Monteiro | SEAT Leon 2.0 TD | 177 |
| 6.Alain Menu | Chevrolet Cruze | 173 |
| 7.Augusto Farfus | BMW 320 | 167 |
| 8.Tom Coronel | Seat Leon 2.0 TD | 136 |
| 9.Norbert Michelisin | Seat Leon 2.0 RD | 104 |
| 10.Colin Turkingston | BMW 320 | 97 |
Hodnocení značek
| 1.Chevrolet | 715 bodů | |
| 2. SEAT | 64 | |
| 3. BMW | 580 |
JL, 24.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













