Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Charouz, Enge, Mücke druzí v Algarve

Česko-německá posádka vozu Aston Martin LMP1 ve složení Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke svedla ve třetím závodě Le Mans Series 2009 napínavý souboj o vítězství. Po vyrovnaném boji si z portugalského Algarve odváží druhé místo.

Za posádku továrního vozu Aston Martin se startovním číslem 007 rozjížděl závod na 1000 kilometrů Stefan Mücke a začal velmi dobře. V úvodních kolech se držel mezi prototypy týmu Oreca, které startovaly z první a třetí pozice a společně s nimi začal mírně ujíždět zbytku startovního pole. Zhruba po deseti minutách chyboval Bruno Senna pilotující Orecu na třetím místě, takže na čele kroužili osamoceně vedoucí Francouz Lapierre s druhou Orecou a Mücke s Astonem.
V nájezdu do 14. kola se ovšem Stefan Mücke dotáhl těsně za vedoucí vůz a záhy se ujal vedení. Po čtyřiceti minutách soupeře přibrzdil technický problém a Oreca se startovním číslem 11 musela zamířit k mechanikům.
Na modro-oranžový vůz v barvách petrolejářské společnosti Gulf se okamžitě přilepil prototyp týmu Pescarolo. Po padesáti minutách přišla doba prvních zastávek v boxech. Nejprve k dotankování paliva zamířil francouzský vůz, o kolo později Aston Martin, po níž se Mücke vrátil na trať na vedoucí pozici.
Smolný okamžik ale přišel o několik minut později. Při předjíždění jednoho z vozů nižší kategorie vyletěl Mücke do kačírku, kde ztratil několik desítek drahocenných sekund a klesl na čtvrtou pozici. Ve druhé části svého dvojitého stintu se ale nadále bil jako lev a vrátil „007“ na třetí pozici. Skvělou práci v boxech při výměně pneumatik a doplnění paliva odvedli mechanici, takže Jan Charouz, jenž Mückeho přibližně po hodině a tři čtvrtě za volantem vystřídal, dál bojoval o umístění na pódiu. Na soupeře na druhé pozici v tu chvíli ztrácel přibližně 15 sekund.
Týmu Aston Martin Racing vyšla skvěle třetí zastávka v boxech. Jan Charouz se u svých mechaniků zdržel kratší dobu než Tiago Monteiro s Orecou a na trať se vrátil na druhé pozici s přibližně 18 s náskokem před Portugalcem, kterému začal mírně ujíždět. V polovině závodu tedy kroužil Aston Martin na druhém místě se ztrátou jednoho kola na vedoucí Pescarolo a 22 sekund před třetí Orecou.
Sotva se závod přehoupl do druhé poloviny, zamířil vedoucí vůz týmu Pescarolo počtvrté k mechanikům, zatímco soupeři zůstali na trati. Český Aston Martin se vrátil do čela s náskokem 16 sekund před Orecou, třetí byl tým Pescarolo s odstupem 36 vteřin. Po dalších dvaceti minutách ale zajel do boxů Charouz, které střídal Tomáš Enge, jenž se na trať vrátil jako druhý s minutovou ztrátou na vedoucí Pescarolo, ale s více než třičtvrtěminutovým náskokem před Orecou. „První stint byl z mého pohledu velmi dobrý. Ve druhém už ale začaly odcházet pneumatiky, což zapříčinilo vyšší přetáčivost vozu. Tak jako v Le Mans se Stefanovi zablokovala zadní kola a dostal se mimo trať. Mě se to také jednou stalo, ale naštěstí jsem to dokázal podchytit. Myslím si, že kdybychom neměli problémy s převodovkou, mohli jsme bojovat o první místo,“ řekl Jan Charouz po svém double stintu.
Dvě hodiny před vypršením času určeného pro závod se vůz se Aston Martin vrátil do čela průběžného pořadí, neboť tým Pescarolo zajel do boxů k dotankování paliva, výměně pneumatik i střídání jezdců a na trať se poté vrátil na druhém místě, 40 sekund za vedoucím Engem. Po dalších dvaceti minutách se však pořadí měnilo znovu. Tentokrát do boxu zajel Enge, aby doplnil palivo. Zastávka proběhla bez problémů, přesto klesl na druhé místo s odstupem necelých 17 vteřin na vedoucího Francouze Boulliona.
Tomáš Enge si roli leadera užil znovu třicet kol před koncem závodu, když Jean-Christophe Boullion zajel ke své poslední plánované zastávce v boxech. Po návratu na trať činil rozdíl mezi dvěma vedoucími vozy 20 sekund ve prospěch našeho jezdce. Naposledy se pořadí na pódiových příčkách měnilo 25 kol před cílem závodu, kdy k mechanikům zamířily naposledy jak Aston Martin, tak Oreca. Za volant Astonu podruhé usedl Mücke a na trať vyjel jako druhý, půl druhé minuty za vedoucím Boullionem a minutu před třetím Sennou na voze Oreca. Ve stejném pořadí projela zmíněná trojice i pod šachovnicovou vlajkou.

1.Boullion – TinseauPescarolo Judd5:49.04,176
2.Charouz-Enge-MückeAston Martin+1.25,548
3.Monteiro – SennaCourage Oreca- 1 kolo
4.Panis – LapiereCourage Oreca- 3 kola
5.Primat-Turner-RanosAston Martin- 4 kola



BPA, 3.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar