Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Čeští truck trialisté míří k titulu

Evropský pohár v truck trialu se vůbec poprvé odehrál uplynulý víkend v Sedlčanské kotlině za účasti pětadvaceti automobilů a čtyř desítek posádek. Na některých vozech se totiž střídají dvě.

Posádka Racing Teamu Avia Future přijížděla do Sedlčan jako průběžně druhá se ztrátou dvou bodů na francouzský tým Gangs of Sud Est, jež vedl kategorii II. Dařilo se jí už v sobotu, kdy si připsala plný počet bodů. Jejich největší soupeři skončili až šestí. Nicméně do nedělních pozměněných sekcí, které dopoledne zkrápěl déšť, nastupovala s lehkou nervozitou. A bylo proč.

„Včera jsme jeli v pohodě, ale dneska jsme měli tři krizovky, kdy Avie jela i po dvou kolech. Jednou jsme se postavili do takové svíčky, že náš fanklub už zavíral oči. Vypadalo to, že o vedení přijdeme. Ale nakonec všechno klaplo,“ zářil při vyhlášení Bohumír Čáp. Jeho spolujezdkyně Kateřina Ventluková s úsměvem dodala: „Vždy je to hrozný pocit, když sedíme v tom nebezpečně nakloněném trucku. Ale ten adrenalin a hlavně pohár za to stojí!“

Racing Team Avia Future se jako jediná česká posádka letos účastní celého seriálu, který odjel v Sedlčanech svůj pátý díl. A před finále v Německu má náskok osmi bodů nad Gangs of Sud Est.

Mistr Evropy v truck trialu 2014 Team Kabourek byl v cíli trochu zklamaný. Václav Kabourek a Tomáš Vybíhaltoužili po příčce nejvyšší. Po celý víkend si vedli poměrně dobře. Ale ve třech sekcích se jim nedařilo podle představ a dojeli bronzoví. V silné konkurenci bojoval také PK – DK team, který skončil šestý.

Češi měli zastoupení i mezi největší trucky v kategorii IV. Ale již v sobotu na návěsu skončila Tatra 813 HAT Group Racing Teamu. Stopku mu po čtyřech sekcích vystavilo porouchané vstřikovací čerpadlo motoru. Tatra 815 Richtig Truck Trial Teamu se na stupně vítězů dostala. Posádka Jiří Ineman a Martin Tesař vybojovala bronz. Jejich týmoví kolegové Libor Sokol a Vladimír Dvořák se museli spokojit s pátým místem.
V neděli odpoledne zapíchli „čumák“ tatry do svahu. „Zvolili jsme netradiční cestu mezi stromy, takže jsem trochu dělal dřevorubce. Člověk někdy musí zkoušet nové cesty. My jsme navíc do sekce jeli první a nemohli jsme nikoho kopírovat. Což je mnohdy jednodušší. Ten zkušenější v týmu je samozřejmě Jiří Ineman, mistr republiky před dvěma lety. Já se mám pořád hodně co učit,“ pokorně přiznal Libor Sokol.
Čtyřosým strojům opět kraloval německý HS-Schoch Hardox Truck Trial Team, jež letos nenašel přemožitele. Kategorii prototypů dle očekávání ovládl rakouský KVK – Racing.

Sobotu zpestřil dakarský pilot KM Racing Martin Macík jr., který je v Sedlčanech doma. Nejdříve „provětral“ svůj tréninkový kamion a poté se věnoval fanouškům. „Zjistil jsem, že zde soutěžící trucky jsou trošku větší. V podobném jsem už seděl. Ale na jejich trať bych si úplně netroufl, protože má velké náklony. Já bych se určitě převrhl. Oni ne. Raději zůstanu u svého kamionu,“ zhodnotil Martin Macík jr.


PR 23.8.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar