Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Český šampionát bez mistrů

Příznivci rallye si v duchu přáli, aby se Rally Šumava, respektive Rally Klatovy uspořádala, ale všem bylo jasné, že se poslední mistrovská soutěž Rally Klatovy, jako náhrada za zrušenou jarní Rally Šumava, těžko pojede. Domácí šampionát tak skončil v Pačejově, a protože byly odjety jen tři podniky, tak se mistr vyhlašovat nebude.

V řádném termínu se uskutečnila pouze Rally Bohemia a také Invelt Rallye Pačejov, zatímco Valašská rally byla přesunuta z dubna na srpen. Pačejovská soutěž s centrem v Horažďovicích se uskutečnila po čtyřicáté, ale poprvé byla zařazena na Mistrovství republiky jako dvoudenní. Musíme říct, že právem a doufáme, že již natrvalo. Soutěž pořádají nadšení a obětaví lidé a právě kvůli atmosféře sem jak soutěžáci, tak diváci jezdí rádi.


O titulu se mělo rozhodnout mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým. Po Pačejově vedli průběžnou klasifikaci Václav Pech s Petrem Uhlem s vypůjčeným Fordem Escort Cosworth WRC od Jana Dohnala před Janem Kopeckým a Janem Hlouškem se Škodou Fabia.
Zatímco Rally Bohemia i Valašská rally dopadly vždy lépe pro Pecha, i když jen o pár sekund, tak Rally Pačejov vyhrál Kopecký s velkým náskokem. V cíli dělilo oba rivaly minuta, což při jejich vyrovnanosti celá věčnost.


„V uplynulých dvou soutěžích jsme sváděli hodně tvrdé souboje s Honzou Kopeckým a jeli jsme na úplném maximu. Rozdíly mezi námi byly v desetinách a k jezdecké chybě jsme neměli daleko. Na Pačejově jsem čekal, že Honza bude udávat tempo a my vyčkávat, zda budeme stačit. Od úvodní rychlostní zkoušky jsme se ale potýkali se sníženým tlakem turba a náš Ford neměl správný výkon. Za dané situace jsme se mohli soustředit jen na udržení druhé pozice, neztratit důležité body do šampionátu a snažit se závadu odstranit,“ vysvětloval Václav Pech jun v cíli.


Nezvyklý termín pro pačejovskou rally (jezdí se v létě, a ne koncem září), přinesl také dost nevyzpytatelné počasí, kdy během seznamovacích jízd a shakedownu hustě pršelo, v první etapě se závodilo na osychající trati a druhý den opět za deště. „Musím poděkovat pořadatelům, že připravili pěknou a technicky náročnou trať a premiéra v MČR se opravdu povedla. Rychlostní zkoušky byly hlavně ve druhé etapě navíc pokryté množstvím bláta a vytahaných nečistot, ale naši špioni odvedli skvělou práci a já se na jejich poznámky mohl spolehnout,“ dodal k obtížnosti tratě Václav Pech jun.


Na valašce vybojovali třetí místo Filip Mareš s Radovanem Buchou se Škodou Fabia R5, připravovanou v Rexteamu rodiny Cvrčkových. Bohužel v Pačejově, kde stejně jako před tím sváděl souboj s Janem Černým s VW Polo R5, musel odstoupit z třetí příčky. Došel mu benzin. Někdo se asi špatně počítal. Místo bodů za třetí místo, oči pro pláč.



„Na posledním kilometru čečelovické erzety auto začalo kuckat a signalizovat nízký tlak paliva. Jen tak tak jsme protnuli časomíru. Ve stopce motor naší Fabie Rally2 Evo zhasl a už se nám jej nepodařilo oživit. Pokusy o nouzový start nefungovaly a po chvíli nám bylo jasné, že na vině je prázdná palivová nádrž. Nedostatek paliva způsobilo několik faktorů, jak lidských, tak technických. Jisté ale je, že se tomu dalo předejít,“ přiznal objektivně Filip Mareš, který v tabulce šampionátu spadl na čtvrté místo.



Na průběžné třetí příčce se usadili Jan Černý s Petrem Černohorským s VW Polo R5. Na valašce skončili čtvrtí, v Pačejově sváděli souboj s Marešem až do jeho kuriozního odstoupení.
Vyrovnané výkony podává letos Miloslav Jakeš s Petrem Machem se Škodou Fabia. Jako by měli „předplacenou“ pátou příčku, která jim patřila jak na valašské rally, tak i v Pačejově. A vlastně i na bohemce. Tam sice skončili na sedmém místě, když ale před nimi skončili třetí Jari Huttunen a šestý Simon Wagner.


Ačkoliv Jari Huttunen absolvoval s vozem Hyundai i20 R5 pouze Rally Bohemia (v Pačejově mu byla přihláška odmítnuta s tím, že došla po uzávěrce), tak je v průběžném pořadí šestý. Mimochodem s vozem z týmu Kowax racing Martina Vlčka se stal mistrem Polska a v mistrovství světa bojuje o titul v kategorii WRC3.


Kategorii automobilů s jednou poháněnou nápravou 2WD si vedli nejlépe a jednoznačně Jan Dohnal a Ivo Vybíral s Renaultem Clio 1600. Suverénně vyhráli všechny tři soutěže a celkově dojížděli za první desítkou. Druhá příčka patří Dominiku Střítezskému s Ondrou Krejčou, kteří z Opelu Adam přešli na Peugeot 208 R2.


Takové tedy bylo Mistrovství (Nemistrovství) České republiky a dost možná, že se už žádný motoristický podnik letos nepojede.




Konečné pořadí

1.Václav Pech - Petr Uhel163 bodů
2.Jan Kopecký/Jan Hloušek156
3.Jan Černý –Petr Černohorský93
4.Filip Mareš –Radovan Bucha80
5.Miroslav Jakeš – Petr Machů65
6.Huttunen- Lukka42
7.Odložilík - Tureček35
8.Semerád - Hovorka29
9.Štajf - Rajnoha28
10.Vlček - Omelka26




JL 27.10.2020






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar