České mistrovství do vrchu skončilo
Na trati mezi Velkou Chuchlí a Slivencem vyvrcholily třetí ročník Českého mistrovství ZAV s generálním partnerem AAA radiotaxi. Zajímavé závody přinesly poutavou podívanou velkému množství diváků, kteří jistě nelitovali návštěvy i v počasí, které v sobotu panovalo.
Na 120 závodníků se vydalo bojovat se záludnostmi 2300 m dlouhé tratě ve třech jízdách. Proměnlivé počasí jim připravilo dopoledne jízdu na studené a mokré trati, pak se objevilo sluníčko, to bohužel nevydrželo svítit až do konce a tak závěr poslední závodní jízdy už provázel déšť. Pár závodníků a jedna závodnice svou snahu po nejrychlejším čase přehnali a havarovali, naštěstí, i díky bezpečnostním opatřením pořadatele, jejich extempore skončila bez zranění samotných jezdců a bez ohrožení diváků.
Velký počet startujících vyvolával obavy o bezproblémovou organizaci, ale zkušení pořadatelé ve spolupráci se závodníky náročný program zvládli.
O závod v Praze na kvalitní trati je zájem nejen mezi kmenovými jezdci seriálu, ale i jezdci z jiných disciplín, případně mezi jezdci, kteří kariéru již ukončili, jako například Václav Blahna, který se představil na Ladě VFTS v autentických barvách Agroteamu Slušovice.
Úspěch seriálu leží v krku konkurenčnímu Autoklubu ČR, a tak zakazuje svým jezdcům v něm startovat. Ti zde samozřejmě startovat chtějí, a tak startují pod různými pseudonymy. Vzniká tragikomická situace, kdy se diváci jen mohou dohadovat, například která asi legenda motorsportu startuje s Favoritem v originálních barvách a s jmenovkou Pinďa na okně. Jeden z jezdců, které Autoklub už potrestal, Josef Čermák, mezi fanoušky oblíbený pro svůj dravý styl si vybojoval zasloužené vítězství ve třídě.
SE 1400
Třídu vyhrál, tentokrát osamocený Vlastimil Suk na Suzuki Swift, když Vlastimil junior startoval s dalším Swiftem z rodinné stáje v kategorii závodních aut. Na dalších dvou místech probíhal pikantní souboj. V pátek večer Petru Žežulkovi řekl adieu motor jeho ex-Rosi Peugeotu. Smutný se smířil s tím, že v posledním závodě sezóny nebude startovat. Petr Tolárek chvíli na nešťastníka koukal a pak mu řekl, tak zaplať startovné a můžeš dublovat na mém autě. Opravdu velkorysá nabídka, vždyť jeho auto patří k nejlepším ve třídě, dokazuje, jaká kamarádská atmosféra mezi soupeři obzvlášť v této třídě panuje. Petr Žežulka nabídku přijal a využíval do mrtě. Málem majitele vozu porazil, po dvou jízdách vedl a po depu chodil nadšený ze špičkového auta. Boj mezi oběma nakonec rozhodlo z vyšší moci počasí. Petr Tolárek odstartoval do třetí jízdy na suchu a zajel čas, kterým smazal ztrátu z první jízdy, Petr Žežulka už měl na svou třetí jízdu trať pod vodou, takže nemohl kontrovat a při škrtání nejhorší jízdy vyšel tedy lepší celkový čas Petru Tolárkovi.
SE 1600
Po slabším začátku se Petr Crhák na Citroënu Saxo vzchopil a vybojoval další vítězství nejrychlejším časem ve třetí jízdě. Jednu jízdu vyhráli i druhý Mojmír Pribula na Hondě Civic a třetí Vladimír Kvasnička na dalším Citroënu. Závodění v této třídě bylo opravdu napínavé, pořadí se měnilo po každé jízdě. V první jízdě se blýskl pěkným třetím časem vítěz Saxo cupu Aleš Hodouš.
SE 2000
Manažer Klaro týmu Jan Rothe se mohl celý den spokojeně usmívat. Jeho ovečky mu dělaly radost. Ladislav Klokočka s Alfou Romeo si vedení z první jízdy udržel až do vyhlášení výsledků. Radim Klokočka na Renaultu Clio se z pátého místa dokázal probojovat na třetí místo, když druhý Martin Čábela byl zjevně nad jeho síly. Ten na Hondě ITR pořádně prvnímu Láďovi zatápěl, nakonec mu chybělo patnáct setin sekundy!
SE +2000
Zde byly karty rozdány jasně od počátku. Bezpečně zvítězil Jiří Hák na Mitsubihi Lancer Evo IX. Martin Lev opět dokázal vklínit své Subaru mezi „evoluce“ a vybojoval druhé místo před Martinem Moravcem na dalším Evo IX. Že se napínavé souboje neodehrávají jen o stupně vítězů, dokazoval souboj mezi Davidem Loskotem na Subaru Impreza a Janem Mihaličkem na Lancii Delta Integrale. Nakonec byl v součtu o tři desetiny sekundy rychlejší David.
E1 1400
S osmnácti auty na startu nejobsazenější třída závodního programu. Zvítězil Radim Mach na Suzuki Swift, i když možná ne tak suverénně jak je zvyklý. První jízdu vyhrál Milan Andruchovič na speciálu Š 1000 MB, toho ale během dne přeskočil nejen Radim, ale i nakonec druhý rychlý Michal Šmíd na Škodě 130 RS.
E1 1600
Jasně zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX před Petrem Krejzou, na stejném voze. Třetí skončil na Š 110 R nováček v seriálu Vojtěch Macek. Jednotlivými rychlými časy se dokázali blýsknout i Tomáš Mészáros na kitové Felicii a Pavel Chlum na Felicii pick-up, bohužel nedokázali své výkony zopakovat v ostatních jízdách.
E1 2000
Také velmi obsazená třída se čtrnácti závodníky na startu. Při závěrečném ceremoniálu sklidil veliký aplaus vítěz závodu Josef Čermák na Renaultu Clio. Závody si užíval a zaslouženě se radoval z velkého poháru za první místo. Druhé místo i díky bezchybné druhé jízdě vybojoval David Dolínek na Škodě Felici GSI. Pohár za třetí místo o 0,11 s bral Jan Souček startující na Fordu Focus. I přes dvakrát druhý čas, vlivem systému škrtání jednoho času až na čtvrtém místě skončil Martin Čábela, který startoval i v této třídě na Hondě ITR. Pátý skončil Miroslav Mašek na Fabii RS a vyhrál Pohár diesel.
E1 +2000
Po první jízdě se ujal vedení neustále se zlepšující Dušan Bánský na Subaru Impreza o 0,1 s před Edou Paterou, rovněž se Subaru Impreza. V druhé jízdě oba rivalové ještě zrychlili, Eda vrátil Dušanovi porážku o 0,44 s. Třetí jízda se jela za deště, takže bylo jasné, že už na celkový čas nebude mít žádný vliv. Patera nakonec uhájil vítězství o 0,34 s. Třetí skončil Zdeněk na Mitsubishi Lancer EVO IX.
H 1300
Patnáct historických třináctistovek na startu předvedlo napínavou podívanou. Zvítězil Pavel Kolbaba na Škodě 130 RS, druhý skončil Petr Kolář na Škodě 130 LR, kolekci nádherných závodních škodovek doplnil s výstavní Škodou 110 R třetí Josef Srnský. Na startu se objevily i obdivuhodně připravené Škody 100 a 120 S patřící vrchaři každým coulem Jiřímu Vovsovi s Josefem Stočesem a Petrem Flosmanem za volanty.
H 1600
Opět s rychlým jedničkovým Golfem GTI přijel na start Jaroslav Janák a zvítězil. Druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort MK.I před třetím Davidem Paterou na Citroënu Visa GTI. Šestá skončila Katarína Rozsívalová, které se podařila asi nejtěžší havárie dne, naštěstí opustila havarovaný vůz bez zranění, ale přesto získala vítězství v dámském poháru.
H 2000
Dvěmi nejrychlejšími časy v prvních dvou jízdách si zajistil vítězství Ivo Král, a tak mohl třetí jízdu za deště v klidu se svým Golfem proklouzat, popravdě mu ani nic jiného na zaplavené trati nezbylo. Druhý skončil Juraj Teplej s Opelem Kadet a třetí pražský jezdec Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75.
H +2000
Vítězství ve třídě a zároveň v Youngtimer poháru získal opět Ondřej Lorenz na Audi Quattro první generace. Druhé místo patřilo Pavlu Baumgartnerovi, kterému vyšla lépe meteorologická loterie. Jako dablér startoval v první jízdě na podstatně vlhčím a studenějším povrchu, naopak ve třetí jízdě získal suchou výhodu proti soupeřům ve třídě, ale i takové jsou závody a tak Pavel skončil druhý. Na třetím místě se umístil Ladislav Rosička současný majitel BMW 325, na kterém se s Pavlem střídají.
Jarda Malík
Velký počet startujících vyvolával obavy o bezproblémovou organizaci, ale zkušení pořadatelé ve spolupráci se závodníky náročný program zvládli.
O závod v Praze na kvalitní trati je zájem nejen mezi kmenovými jezdci seriálu, ale i jezdci z jiných disciplín, případně mezi jezdci, kteří kariéru již ukončili, jako například Václav Blahna, který se představil na Ladě VFTS v autentických barvách Agroteamu Slušovice.
Úspěch seriálu leží v krku konkurenčnímu Autoklubu ČR, a tak zakazuje svým jezdcům v něm startovat. Ti zde samozřejmě startovat chtějí, a tak startují pod různými pseudonymy. Vzniká tragikomická situace, kdy se diváci jen mohou dohadovat, například která asi legenda motorsportu startuje s Favoritem v originálních barvách a s jmenovkou Pinďa na okně. Jeden z jezdců, které Autoklub už potrestal, Josef Čermák, mezi fanoušky oblíbený pro svůj dravý styl si vybojoval zasloužené vítězství ve třídě.
SE 1400
Třídu vyhrál, tentokrát osamocený Vlastimil Suk na Suzuki Swift, když Vlastimil junior startoval s dalším Swiftem z rodinné stáje v kategorii závodních aut. Na dalších dvou místech probíhal pikantní souboj. V pátek večer Petru Žežulkovi řekl adieu motor jeho ex-Rosi Peugeotu. Smutný se smířil s tím, že v posledním závodě sezóny nebude startovat. Petr Tolárek chvíli na nešťastníka koukal a pak mu řekl, tak zaplať startovné a můžeš dublovat na mém autě. Opravdu velkorysá nabídka, vždyť jeho auto patří k nejlepším ve třídě, dokazuje, jaká kamarádská atmosféra mezi soupeři obzvlášť v této třídě panuje. Petr Žežulka nabídku přijal a využíval do mrtě. Málem majitele vozu porazil, po dvou jízdách vedl a po depu chodil nadšený ze špičkového auta. Boj mezi oběma nakonec rozhodlo z vyšší moci počasí. Petr Tolárek odstartoval do třetí jízdy na suchu a zajel čas, kterým smazal ztrátu z první jízdy, Petr Žežulka už měl na svou třetí jízdu trať pod vodou, takže nemohl kontrovat a při škrtání nejhorší jízdy vyšel tedy lepší celkový čas Petru Tolárkovi.
SE 1600
Po slabším začátku se Petr Crhák na Citroënu Saxo vzchopil a vybojoval další vítězství nejrychlejším časem ve třetí jízdě. Jednu jízdu vyhráli i druhý Mojmír Pribula na Hondě Civic a třetí Vladimír Kvasnička na dalším Citroënu. Závodění v této třídě bylo opravdu napínavé, pořadí se měnilo po každé jízdě. V první jízdě se blýskl pěkným třetím časem vítěz Saxo cupu Aleš Hodouš.
SE 2000
Manažer Klaro týmu Jan Rothe se mohl celý den spokojeně usmívat. Jeho ovečky mu dělaly radost. Ladislav Klokočka s Alfou Romeo si vedení z první jízdy udržel až do vyhlášení výsledků. Radim Klokočka na Renaultu Clio se z pátého místa dokázal probojovat na třetí místo, když druhý Martin Čábela byl zjevně nad jeho síly. Ten na Hondě ITR pořádně prvnímu Láďovi zatápěl, nakonec mu chybělo patnáct setin sekundy!
SE +2000
Zde byly karty rozdány jasně od počátku. Bezpečně zvítězil Jiří Hák na Mitsubihi Lancer Evo IX. Martin Lev opět dokázal vklínit své Subaru mezi „evoluce“ a vybojoval druhé místo před Martinem Moravcem na dalším Evo IX. Že se napínavé souboje neodehrávají jen o stupně vítězů, dokazoval souboj mezi Davidem Loskotem na Subaru Impreza a Janem Mihaličkem na Lancii Delta Integrale. Nakonec byl v součtu o tři desetiny sekundy rychlejší David.
E1 1400
S osmnácti auty na startu nejobsazenější třída závodního programu. Zvítězil Radim Mach na Suzuki Swift, i když možná ne tak suverénně jak je zvyklý. První jízdu vyhrál Milan Andruchovič na speciálu Š 1000 MB, toho ale během dne přeskočil nejen Radim, ale i nakonec druhý rychlý Michal Šmíd na Škodě 130 RS.
E1 1600
Jasně zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX před Petrem Krejzou, na stejném voze. Třetí skončil na Š 110 R nováček v seriálu Vojtěch Macek. Jednotlivými rychlými časy se dokázali blýsknout i Tomáš Mészáros na kitové Felicii a Pavel Chlum na Felicii pick-up, bohužel nedokázali své výkony zopakovat v ostatních jízdách.
E1 2000
Také velmi obsazená třída se čtrnácti závodníky na startu. Při závěrečném ceremoniálu sklidil veliký aplaus vítěz závodu Josef Čermák na Renaultu Clio. Závody si užíval a zaslouženě se radoval z velkého poháru za první místo. Druhé místo i díky bezchybné druhé jízdě vybojoval David Dolínek na Škodě Felici GSI. Pohár za třetí místo o 0,11 s bral Jan Souček startující na Fordu Focus. I přes dvakrát druhý čas, vlivem systému škrtání jednoho času až na čtvrtém místě skončil Martin Čábela, který startoval i v této třídě na Hondě ITR. Pátý skončil Miroslav Mašek na Fabii RS a vyhrál Pohár diesel.
E1 +2000
Po první jízdě se ujal vedení neustále se zlepšující Dušan Bánský na Subaru Impreza o 0,1 s před Edou Paterou, rovněž se Subaru Impreza. V druhé jízdě oba rivalové ještě zrychlili, Eda vrátil Dušanovi porážku o 0,44 s. Třetí jízda se jela za deště, takže bylo jasné, že už na celkový čas nebude mít žádný vliv. Patera nakonec uhájil vítězství o 0,34 s. Třetí skončil Zdeněk na Mitsubishi Lancer EVO IX.
H 1300
Patnáct historických třináctistovek na startu předvedlo napínavou podívanou. Zvítězil Pavel Kolbaba na Škodě 130 RS, druhý skončil Petr Kolář na Škodě 130 LR, kolekci nádherných závodních škodovek doplnil s výstavní Škodou 110 R třetí Josef Srnský. Na startu se objevily i obdivuhodně připravené Škody 100 a 120 S patřící vrchaři každým coulem Jiřímu Vovsovi s Josefem Stočesem a Petrem Flosmanem za volanty.
H 1600
Opět s rychlým jedničkovým Golfem GTI přijel na start Jaroslav Janák a zvítězil. Druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort MK.I před třetím Davidem Paterou na Citroënu Visa GTI. Šestá skončila Katarína Rozsívalová, které se podařila asi nejtěžší havárie dne, naštěstí opustila havarovaný vůz bez zranění, ale přesto získala vítězství v dámském poháru.
H 2000
Dvěmi nejrychlejšími časy v prvních dvou jízdách si zajistil vítězství Ivo Král, a tak mohl třetí jízdu za deště v klidu se svým Golfem proklouzat, popravdě mu ani nic jiného na zaplavené trati nezbylo. Druhý skončil Juraj Teplej s Opelem Kadet a třetí pražský jezdec Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75.
H +2000
Vítězství ve třídě a zároveň v Youngtimer poháru získal opět Ondřej Lorenz na Audi Quattro první generace. Druhé místo patřilo Pavlu Baumgartnerovi, kterému vyšla lépe meteorologická loterie. Jako dablér startoval v první jízdě na podstatně vlhčím a studenějším povrchu, naopak ve třetí jízdě získal suchou výhodu proti soupeřům ve třídě, ale i takové jsou závody a tak Pavel skončil druhý. Na třetím místě se umístil Ladislav Rosička současný majitel BMW 325, na kterém se s Pavlem střídají.
Jarda Malík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








