Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Česká účast na Dakaru v osobních autech

V osobních automobilech nemívá naše republika na Dakaru prakticky žádné zastoupení, až na nevydařenou účast týmu OffRoad Centrum. Po dvouleté pause zkusí štěstí další česká posádka – Zapletal a Janáček.

Prakticky celý rok se tým OffROADSPORT CZ ve složení ing. Miroslav Zapletal a Miloslav Janáček plně věnoval přípravě na Rallye Dakar. Proto se snažil absolvovat co nejvíce závodů crosscountry, aby najezdil co nejvíce kilometrů. A tak ani nepřekvapí, že se s kvalitně připraveným Pajerem stali Mistry ČR v cross country rallye.
Kromě patnácti závodů najezdili v rámci testování na slovenské Sahaře ještě přes 700 km v náročném terénu. Přesto zůstává Miroslav Zapletal na zemi: „Najeté kilometry jsou k nezaplacení, a proto jsme se účastnili všech možných závodů, které bylo možné stihnout. Chtěli jsme vyvíjet a odzkoušet co nejvíce komponentů (mj. vlastní sekvenční převodovku nebo koncepci tlumeni) a ty pak přenést do speciálu, který se právě dodělává. Zkoušet ho budeme asi cestou do Španělska, zajíždět pak v Portugalsku. Ale protože bude sestaven z vyzkoušených dílů, tak z toho obavy nemám. Doufám, že se nám podaří dotáhnout naši myšlenku až do cíle. A jestli budeme mít i kus toho nezbytného štěstí, potom bychom mohli dojet. Jinak si zatím neumím představit, co takový závod se mnou udělá. Největší obavy mám asi z délky závodu.“
Spolujezdec Míla Janáček dodává: „Technika jízdy v písku, navigace v poušti a únava z délky závodu - to jsou faktory, které budou rozhodovat. Věřím, že se rychle adaptujeme na náročné podmínky a uděláme maximum, abychom viděli cíl. Nejde však pouze o jeden pokus, ale do budoucna bychom chtěli tým rozvinout třeba i na tři vozy.“
Posádka bude mít podporu v doprovodného kamiónu Volvo FH13 6x6, který bude pilotovat Robert Randýsek, a spolu s ním pojedou dva mechanici Tonda Černý a Petr Zábranský, kteří se také největší měrou podíleli na stavbě zbrusu nového Mitsubishi Pajero, které bylo v době tiskové konference ještě v dílně. Volvo bylo kompletně předěláno na pojízdnou dílnu se vším všudy.
Zkušený jezdec ing. Miroslav Zapletal (1966), bývalý soutěžní jezdec na motocyklu enduro přišel s offroady poprvé do kontaktu v roce 2001. A hned jim propadl tělem i duší. Již na sezónu 2002 si připravil speciál na bázi Suzuki Jimny a díky pečlivé přípravě a preciznosti celého týmu z Dřevohostic s ním začal sbírat první vavříny a zvítězil v šampionátu OffROAD Maratonů. Současně zkoušel štěstí také v MČR Cross Country rallye, v němž skončil druhý. V následující letech 2003 až 2005 nenašel tým přemožitele a z třiceti pořádaných závodů pokaždé vyhrál kategorii vozů do 2 litrů a zvítězil v pětadvaceti závodech. Svými výkony konkuroval i vozům nad dva litry. Rovněž ve slovenském poháru a MČR Cross Country rallye se umísťoval na předních pozicích. Loni se tým účastnil závodů evropského poháru cross country, bajas a maratónů jako 24hours France a Portugal. Často dojížděl v první desítce, přičemž vítězil v kategorii do 2 litrů. V českém závodě 24 hodin zvítězil třikrát, pouze vloni a letos byl druhý.
Protože tým disponuje skvělým technickým zázemím, tak si uvědomil, že je třeba poskočit dál. Suzuki Jimny bylo sice spolehlivé, ale na vrcholu možností. Proto do letošního roku přestoupil do vyšší kategorie s novým vozem Mitsubishi Pajero Di-D upraveným pro skupinu T1. Od prvních startů patřil mezi nejrychlejší nejen na domácích tratích i přesto, že byl vůz po celou sezónu prakticky vyvíjen. Dobrou práci podtrhuje titul Mistra ČR v cross country rallye pro letošní sezónu 2006 a také neoficiální celkové prvenství v silně obsazeném šampionátu Maďarska.

Jindřich Lasík, 21.12.2006

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar