Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Češi testovali na Le Mans - druhé místo a havárie

Dva tovární prototypy týmu Aston Martin Racing mají za sebou první trénink sezony. Česko-německá posádka Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke se při debutu nového prototypu třídy LMP1 v rámci oficiálního testování na okruhu v Le Castellet blýskla druhým nejrychlejším časem.

Úvodní trénink oficiálního testování Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke vydařil, když v něm s debutujícím prototypem Lola Aston Martin třídy LMP1 v neděli dopoledne obsadila druhé místo absolutně. Odpoledne sice dokázal vůz továrního týmu Aston Martin Racing ještě výrazně zrychlit, po havárii Tomáše Engeho ale testy předčasně skončily.
Jako první se z továrních jezdců týmu Aston Martin Racing za volantem zbrusu nového prototypu představil Stefan Mücke, který dosáhl na jihofrancouzském okruhu času 1:43,669 min, což jej zařadilo na druhé místo.
„Zatím je to dobré. V autě se cítím dobře a řešili jsme jen několik drobných problémů. Čas nebyl nijak zvláštní, ale pro nás je teď důležité, abychom vyladili všechny systémy a aby vše správně fungovalo,“ hodnotil Stefan Mücke, který se v kokpitu střídal s českými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem.
„Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si po dopoledním tréninku George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing. „Je příjemné, když dva nové vozy krouží po trati prakticky bez problémů. Auta vypadají od svých prvních ujetých kilometrů velmi dobře a my s nimi nemáme od našeho příjezdu na okruh prakticky žádnou práci," řekl George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing.
V odpoledním tréninku tým dále pracoval na vyladění vozu, Tomáši Engemu se podařilo o více než sekundu překonat Mückeho čas z dopolední sekce a díky tomu poskočil do čela průběžného hodnocení odpoledních jízd, krátce poté ale liberecký jezdec chyboval na výjezdu z nejrychlejší zatáčky okruhu zvané Signes, která navazuje na dlouhou rovinku Mistral, a jeho vůz skončil v bariéře.
Český jezdec vyvázl z incidentu nezraněn, ovšem vůz byl nárazem značně poškozen a v dalších testech, které v Le Castellet pokračují v pondělí se už neobjeví.
„Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na obrubník, dotkl jsem se ho podvozkem a vůz se roztočil do hodin. Když k tomu dojde ve vysoké rychlosti, potřebujete větší únikové zóny, než jsou na této trati," popsal Tomáš Enge.
V obou trénincích byl nejrychlejší tým Oreca Matmut s časwem 1:41.442.

Jarek Janiš se vrátilp

Po roční přestávce způsobené zdravotními problémy se Jarek Janiš vrátil na mezinárodní scénu automobilových závodů. Po soukromém testu, který s týmem Snoras Spyker Squadron absolvoval minulý měsíc ve Vallelunze, se poměřil se silnou konkurencí při oficiálních testech Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet.
Holandská stáj hledala především ideální nastavení vozu Spyker C8 Laviolette GT2R třídy LMGT2 a testovala nové pneumatiky Michelin. V dopoledním tréninku se mechanici potýkali s drobnými technickými problémy, proto Jarek Janiš absolvoval jen několik kol stejně jako odpoledne, kdy ležela hlavní tíha testovacích prací na jeho týmovém kolegovi Jeroenu Bleekemolenovi. Holanďan se s týmem v letošní sezoně zúčastní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, zatímco při závodech Le Mans Series se bude Jarek Janiš za volantem Spykeru střídat s Tomem Coronelem, jenž však musel testování na jihu Francie vynechat, neboť ve stejném termínu startoval v brazilské Curitibě.
„Dopoledne jsme hlavně pracovali na autě, protože jsme měli drobné problémy se senzorem na motoru a pak s alternátorem. Více jsme začali jezdit až odpoledne, kdy už se potíže neobjevily, ale byla řada na Jeroenovi. Já jsem absolvoval jen dva výjezdy po pěti kolech, takže jsem zatím neměl prostor, abych se skutečně rozjel a dostal se na limit. Zítra budeme zkoušet nastavení vozu na delší stinty a měli bychom si více zajezdit. S Jeroenem se známe z dřívějška. Je to hodně rychlý závodník a mně se s ním dobře spolupracuje. Myslím si, že v něm budeme mít dobrého kolegu pro závod 24 hodin Le Mans,“ shrnul testovací den Jarek Janiš.

BPA, 10.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar