Central European Rally 2024 má nové rychlostní zkoušky
Před necelým rokem přinesla premiérová Central European Rally (CER) poprvé v historii do České republiky podnik FIA World Rally Championship a už v průběhu soutěže přicházely kladné ohlasy a počet diváků překonal veškerá očekávání.
Loňskou premiéru sledovali kromě obrovského množství diváků také mnozí zahraniční pořadatelé, autokluby a organizační skupiny, protože Central European Rally přišla s inovativním konceptem v podobě spolupráce tří pořadatelských států. Na organizaci rally se i letos podílí německý ADAC, Autoklub České republiky a rakouský ÖAMTC.
Formát druhého ročníku CER doznal několika změn. Ceremoniální start soutěže proběhne ve čtvrtek 17. října ve 14 hodin opět na Pražském hradě, ale předcházet tomu bude shakedown, který se pro letošní rok přesouvá do okolí obce Točná u Prahy, resp na trať závodu do vrchu známou z Edda Cupu Pojede se ale z kopce).
„Shakedown nedaleko Prahy eliminuje delší přejezdy a rozšiřuje českým fanouškům příležitost ke sledování světové soutěžní špičky v České republice. Servis pro shakedown bude umístěn ve Velké Chuchli, už ve čtvrtek si tedy diváci přijdou na své. Přesun testovací erzety do Čech je významnou novinkou druhého ročníku Středoevropské rally,“ vysvětluje generální sekretář Autoklubu České republiky a jednatel pořadatelské společnosti Tomáš Kunc. „Na webu soutěže stále probíhá předprodej vstupenek. Jen upřesňuji, že čtvrteční vstup do Powertica Areny Velká Chuchle není v ceně celovíkendového Rally pasu. Klatovská večerní erzeta naopak ano. Dále si pak fanoušci mohou zakoupit jednodenní pasy a na místě také vstupy na jednotlivé erzety,“ dodává Tomáš Kunc.
Značný podíl celkové kilometráže CER připadá opět na Českou republiku. Po úvodní čtvrteční rychlostní zkoušce Powertica Arena Velká Chuchle (od 15 se posádky přesunou do Klatov, kde se ještě večer pojede další test, kterým čtvrteční program skončí. V pátek 18. října se na stejné trati pojede SS 3/6, po které bude následovat SS 4/7 Strašín a SS 5/8 Šumavské Hoštice. Na každý den jsou připraveny atraktivní a rozšířené divácké zóny, s komfortním zázemím a zvětšenými parkovacími plochami. Ty budou navíc označeny pomocí QR kódů, směrovými šipkami a výraznými tabulkami. „Tím bude usnadněna navigace k diváckým místům a parkovištím. Sociální zařízení a občerstvení v diváckých zónách je samozřejmostí, na náměstí v Klatovech, v rally village Hoslovice a ve Velké Chuchli budou navíc velkoplošné obrazovky. Přesné lokace a detailní mapy diváckých míst zveřejníme v nejbližších dnech,“ uvádí koordinátor českých organizačních složek Jan Petrů.
Prvořadým zájmem pořadatelů je bezpečnost posádek a především diváků, a to vyžaduje od stovek traťových maršálů a ostatních pořadatelů kolem tratí rychlostních zkoušek maximální úsilí. „České soutěže jsou z hlediska bezpečnostního zajištění na velmi vysoké úrovni, nároky na podnik mistrovství světa jsou prakticky totožné. Zásadní rozdíl je ale v počtu diváků, který je na Středoevropské rally několikanásobně vyšší a s tím musíme počítat. Přes všechna opatření je to ale především na fanoušcích. Proto apelujeme na všechny, aby se řídili instrukcemi pořadatelů a dodržovali nastavená pravidla. Protože pokud bude někde hrozit zvýšené riziko, bezpečnostní delegát rychlostní zkoušku bez debaty zruší, a to nikdo z nás nechce,“ upřesňuje zástupce hlavního bezpečnostního činovníka pro ČR Michal Mikeš.
Mapy:
https://www.rally-maps.com/Central-European-Rally-2024
PR + JL 10.9.2024
Formát druhého ročníku CER doznal několika změn. Ceremoniální start soutěže proběhne ve čtvrtek 17. října ve 14 hodin opět na Pražském hradě, ale předcházet tomu bude shakedown, který se pro letošní rok přesouvá do okolí obce Točná u Prahy, resp na trať závodu do vrchu známou z Edda Cupu Pojede se ale z kopce).
„Shakedown nedaleko Prahy eliminuje delší přejezdy a rozšiřuje českým fanouškům příležitost ke sledování světové soutěžní špičky v České republice. Servis pro shakedown bude umístěn ve Velké Chuchli, už ve čtvrtek si tedy diváci přijdou na své. Přesun testovací erzety do Čech je významnou novinkou druhého ročníku Středoevropské rally,“ vysvětluje generální sekretář Autoklubu České republiky a jednatel pořadatelské společnosti Tomáš Kunc. „Na webu soutěže stále probíhá předprodej vstupenek. Jen upřesňuji, že čtvrteční vstup do Powertica Areny Velká Chuchle není v ceně celovíkendového Rally pasu. Klatovská večerní erzeta naopak ano. Dále si pak fanoušci mohou zakoupit jednodenní pasy a na místě také vstupy na jednotlivé erzety,“ dodává Tomáš Kunc.
Značný podíl celkové kilometráže CER připadá opět na Českou republiku. Po úvodní čtvrteční rychlostní zkoušce Powertica Arena Velká Chuchle (od 15 se posádky přesunou do Klatov, kde se ještě večer pojede další test, kterým čtvrteční program skončí. V pátek 18. října se na stejné trati pojede SS 3/6, po které bude následovat SS 4/7 Strašín a SS 5/8 Šumavské Hoštice. Na každý den jsou připraveny atraktivní a rozšířené divácké zóny, s komfortním zázemím a zvětšenými parkovacími plochami. Ty budou navíc označeny pomocí QR kódů, směrovými šipkami a výraznými tabulkami. „Tím bude usnadněna navigace k diváckým místům a parkovištím. Sociální zařízení a občerstvení v diváckých zónách je samozřejmostí, na náměstí v Klatovech, v rally village Hoslovice a ve Velké Chuchli budou navíc velkoplošné obrazovky. Přesné lokace a detailní mapy diváckých míst zveřejníme v nejbližších dnech,“ uvádí koordinátor českých organizačních složek Jan Petrů.
Prvořadým zájmem pořadatelů je bezpečnost posádek a především diváků, a to vyžaduje od stovek traťových maršálů a ostatních pořadatelů kolem tratí rychlostních zkoušek maximální úsilí. „České soutěže jsou z hlediska bezpečnostního zajištění na velmi vysoké úrovni, nároky na podnik mistrovství světa jsou prakticky totožné. Zásadní rozdíl je ale v počtu diváků, který je na Středoevropské rally několikanásobně vyšší a s tím musíme počítat. Přes všechna opatření je to ale především na fanoušcích. Proto apelujeme na všechny, aby se řídili instrukcemi pořadatelů a dodržovali nastavená pravidla. Protože pokud bude někde hrozit zvýšené riziko, bezpečnostní delegát rychlostní zkoušku bez debaty zruší, a to nikdo z nás nechce,“ upřesňuje zástupce hlavního bezpečnostního činovníka pro ČR Michal Mikeš.
Mapy:
https://www.rally-maps.com/Central-European-Rally-2024
PR + JL 10.9.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout