Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Central Europe Rally - evropský Dakar

Po zrušené Rallye Dakar se pořadatelská organizace A.S.O. rozhodla uspořádat v druhé polovině dubna Central Europe Rally na území Maďarska a Rumunska, se startem v Budapešti a cílem u Balatonu. Čeští příznivci maratonského sportu tak mají příležitost vidět na vlastní oči špičkové jezdce tohoto sportu.

Účast v závodě ohlásil již tovární tým VW, který nasadí čtyři tovární modely Race Touareg2, do kterých usednou Sainz, de Villiers, Miller, Depping, zatímco s pátým vozem týmu Logos pojede Sousa.
„Kromě této soutěže chceme letos startovat ještě v brazilské Rallye dos Sertoes, v rámci přípravy na maraton v Argentině a Čile, který se pojede náhradou za Dakar. Po zrušení Dakaru je motivace našeho týmu enormně vysoká, abychom ukázali naší sílu. Kromě toho nám nabízí rallye zajímavou a napínavou platformu“, prozradil Kris Nissen, šéf týmu VW Motorsport.
Proti nim bude bojovat kvarteto jezdců s vozy Mitsubishi Pajero – Peterhansel, Alphand, Maduoka, Roma. Balkánskému“ prostředí před tuniským pískem dal přednost i Jean Louis Schlesser se svým speciálem Buggy, atrakcí bude bezpochyby start Američana Robby Gordona, který se netajil přáním vyhrát Dakar se speciálem Hummer. Tým X-Raid vyrazí se třemi špičkovými vozy BMW X3 CC, připravené pro Al Atajáha, Sabyho a Chicherita. S BMW X5, původně nachystaným pro Dakar pojede Zdeněk Pořízek v rámci týmu Offroadsport.cz.
V kategorii osobních vozů je zatím přihlášeno 70 posádek, v motocyklch 110 (mj. Despres, Coma, Casteu, Lopez, Fretigne) a v kamionech dokonce 37. Tým Letka Racing se tentokrát rozhodl obeslat obě soutěže – do Tunisu vyrazí Tomáš Tomeček, do Maďarska pak Brazilec Andere de Azevedo s naším Mírou Martincem a Maykelem Justo, obě posádky pochopitelně s vozy Tatra. „Zatím vůbec netuším, co nás tam čeká, a tak si bereme s sebou třeba i traktorové pneumatiky, naviják apod. Bude to bezpochyby zajímavá zkušenost“, řekl Míra Martinec. (www.lrt.cz )

Podle sdělení pořadatelů potvrdil účast také Hans Stacey (MAN), vítěz posledního Dakaru a kompletní tým Ginaf Rally Power. Pořadatelé jsou ještě stále v jednání s dalšími představiteli absolutní špičky. Do Maďarska se chystá také Loprais Tatra Team.
„Zveřejněné údaje o účastnících nám dělají radost. Ukázalo se, že jet do Maďarska bylo dobré rozhodnutí a naši fanoušci dostanou možnost zhlédnout to nejlepší, co v tomto sportu existuje, což dosud mohli sledovat jen na televizních obrazovkách. Věříme, že kvalita v tomto případě zvítězí nad kvantitou a fandové nejen u trati budou spokojeni," poznamenal Aleš Loprais.

Doma nechce zůstat ani tým Martina Macíka a jeho dva vozy LIAZ, důvody k účasti vyjádřil Josef Kalina: „Především si Marek Spáčil potřebuje osahat nové auto v závodě, což se zatím nepodařilo a velmi technické tratě v Evropě jsou k tomu docela vhodné. Duny tam holt nebudou.
No a důvod č. 2 je prosté vyjádření solidarity a soudržnosti s pořadatelem a ostatními účastníky nešťastného nového roku v Lisabonu. Navíc to máme tak říkajíc za humny, což by mohlo být zajímavé i pro naše příznivce. Pokud se pořadateli podaří shromáždit alespoň polovinu dakaráků (a vypadá to dobře), tak to jistě bude kromě skvělého motoristického zážitku i nádherný zmatek a legrace. Dál už ovšem legrace končí, protože 10. června startuje v Petrohradu opravdová maratonská soutěž jménem Transoriental s cílem v Pekingu (www.transorientale.com). 10000 kilometrů za 17 dní, stepi, bažiny, brody, přejezd Pamíru ve výškách, kde už ani motory nemají moc vzduchu a krásné písečné etapy na Gobi.
Jel jsem tuhle soutěž podobnou trasou v roce 92 a protože ředitelem závodu je tentýž René Medge, není pochyb, že alespoň čínská polovina bude stejně náročná, jako tehdy. Nyní řeknu něco, co by 18-ti násobný účastník Dakaru neměl říkat, ale Peking 1992 byl asi nejtěžší závod, jaký jsem v životě jel. A kdo nevěří, ať se zeptá Oty Měřínského, který si to všechno moc dobře pamatuje. Ještě dneska se občas probudí zpocený.Sestava týmu ještě není definitivní (štěstí je krásná věc, ale prachy si za něj nekoupíš), ale moc rádi bychom vydrželi ve stávající partě.“ (více o týmu na www.martinmacik.cz )

DenEtapaSpeciálka kmCelkem km
20.4.Budapest – Baia Mare100534
21.4.Baia Mare – Sovata260517
22.4.Sovata – Sovata320341
23.4.Sovata – Debrecen260512
24.4.Debrecen – Veszprem170512
25.4.Veszprem – Veszprem290312
26.4.Veszprem – Balaton170205



Jindřich Lasík, 18.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar