Carlos Sainz potřetí mistrem světa - s Touaregem
Úspěšný španělský jezdec Carlos Sainz je teprve druhým jezdcem, kterému se podařilo získat titul mistra světa v klasických automobilových rallye (90,92), a ve Světovém poháru cross country. Tímto úspěchem také Volkswagen ukončil svoji přípravu na Dakar 2008.
Při dvacátém startu speciálu VW Race Touareg ve Světovém poháru dálkových maratónů vybojoval Carlos Sainz druhé místo, které mu zajistilo titul mistra světa a Volkswagenu prvenství v hodnocení značek.
Pro VW a jeho Race Touareg poháněný turbodieselem 2.5 TDI o výkonu 280 k je to po roce 2005 již druhý světový titul, když o první se zasloužil Bruno Saby. Tehdy stejně jako letos seděl na sedadle spolujezdce zkušený Michel Périn, který tak získal titul mistra světa po šesté (93 až 96, 2005).
„Pro VW znamená titul kvalitní a důležitý výsledek celého týmu, který se tak tvrdě a systematicky připravoval na Dakaru 2008. Blahopřeji Carlosovi a Michelovi k titulu. Vyhráli jsme také soutěž týmů, což je na jedné straně odměna, na druhé zároveň motivace“, těšil se z úspěchu Kris Nissen, sportovní ředitele VW Motorsport.
„Zvláště mám radost, v jakých podmínkách jsme titul vybojovali. Rallye byla neuvěřitelně tvrdá a žádný ze tří týmů, které bojovaly o titul, nezůstal ušetřen problémů“.
UAE Desert Challenge v Dubaji nebyla jen vyvrcholením celé sezony, ale pro aspiranty na titul také nejtěžší soutěží Světového poháru. Při venkovních teplotách 40 C dostala zabrat nejen technika, ale také posádky. Řada účastníků trpěla nevolnostmi a vyčerpáním. Vedro také ovlivnilo podmínky na trati. Písek v arabské poušti byl tak jemný, že o úspěchu rozhodovaly hlavně trakční schopnosti vozů. „Takové podmínky nám dělaly v minulosti značné problémy. Jsem rád, že jsme druhým místem získali titul a jako jediný ze špičkových týmů dojeli do cíle se všemi vozy. UAE Desert byla ideální přípravou na Dakar“, doplnil Nissen.
Sezona Světového poháru byla od prvního závodu nesmírně napínavá. Hned v prvním podniku portugalské Rallye Transiberico odsunul Sainz obě tovární Mitsubishi s Romou a Alphandem na 2. a 4. místo. Pilot týmu X-raid – Paolo Nobre pak sbíral s BMW body za třetí místa v jížní Africe a jižní Americe, kde VW nestartoval. Zatímco Alphand vyhrál v jižní Americe, tak de Villiers a Sainz kralovali s Touaregy v Maroku. Dosažené vítězství bylo v pořadí již sedmým od roku 2004, což zároveň představuje 24 umístění na stupních vítězů a 61 vyhraných etap.
Do posledního závodu startoval Sainz jako vedoucí muž průběžné klasifikace s náskokem osmi bodů před Alphandem a Nobre, šanci na titul měl ještě čtvrtý de Villiers. Už v první etapě se Nobre propadl ve výsledkové listě dozadu, zatímco Sainz bojoval o první pozici s Alphandem až do předposlední etapy. Když tovární jezdec Mitsubishi urazil kolo, uvolnila se cesta k titulu Sainzovi, přestože vyhrál Stephane Peterhansel. Třetím místem si Giniel de Villiers vybojoval ještě titul vicemistra světa.
„Z třetího titulu mistra světa mám radost, stejně jako z prvního v maratonech. Sezona se skládala sice z podstatně menšího počtu soutěží, ale zato delších a náročnějších, než klasické rallye. Velký dík za dobrou práci patří Volkswagenu i Perinovi. To byl základ úspěch. V závěru jsem musel o titul tvrdě bojovat, což mi přinášelo potěšení, jako za starých časů“, neskrýval v cíli radost Carlos Sainz, který je tak jedním ze dvou mistrů světa (společně s Ari Vatanenem), jenž získali titul v klasických rallye i v maratonech.
Na oslavy však mnoho času nezbývalo, neboť již 5. ledna startuje 30. ročník Rallye Dakar, do kterého vyšle VW čtyři Race Touaregy s posádkami Sainz – Perin, de Villiers – von Zitzewitz, Miller – Pichford a Depping – Gottschalk. S dalším vozem pojedou ještě v zákaznickém týmu Lagos dvojice Sousa a Schulz.
Konečné pořadí: 1. Sainz (37), 2. de Villiers (23), 3. Alphand (20), 4. Nobre (18)
Jindřich Lasík, 5.11.2007
Pro VW a jeho Race Touareg poháněný turbodieselem 2.5 TDI o výkonu 280 k je to po roce 2005 již druhý světový titul, když o první se zasloužil Bruno Saby. Tehdy stejně jako letos seděl na sedadle spolujezdce zkušený Michel Périn, který tak získal titul mistra světa po šesté (93 až 96, 2005).
„Pro VW znamená titul kvalitní a důležitý výsledek celého týmu, který se tak tvrdě a systematicky připravoval na Dakaru 2008. Blahopřeji Carlosovi a Michelovi k titulu. Vyhráli jsme také soutěž týmů, což je na jedné straně odměna, na druhé zároveň motivace“, těšil se z úspěchu Kris Nissen, sportovní ředitele VW Motorsport.
„Zvláště mám radost, v jakých podmínkách jsme titul vybojovali. Rallye byla neuvěřitelně tvrdá a žádný ze tří týmů, které bojovaly o titul, nezůstal ušetřen problémů“.
UAE Desert Challenge v Dubaji nebyla jen vyvrcholením celé sezony, ale pro aspiranty na titul také nejtěžší soutěží Světového poháru. Při venkovních teplotách 40 C dostala zabrat nejen technika, ale také posádky. Řada účastníků trpěla nevolnostmi a vyčerpáním. Vedro také ovlivnilo podmínky na trati. Písek v arabské poušti byl tak jemný, že o úspěchu rozhodovaly hlavně trakční schopnosti vozů. „Takové podmínky nám dělaly v minulosti značné problémy. Jsem rád, že jsme druhým místem získali titul a jako jediný ze špičkových týmů dojeli do cíle se všemi vozy. UAE Desert byla ideální přípravou na Dakar“, doplnil Nissen.
Sezona Světového poháru byla od prvního závodu nesmírně napínavá. Hned v prvním podniku portugalské Rallye Transiberico odsunul Sainz obě tovární Mitsubishi s Romou a Alphandem na 2. a 4. místo. Pilot týmu X-raid – Paolo Nobre pak sbíral s BMW body za třetí místa v jížní Africe a jižní Americe, kde VW nestartoval. Zatímco Alphand vyhrál v jižní Americe, tak de Villiers a Sainz kralovali s Touaregy v Maroku. Dosažené vítězství bylo v pořadí již sedmým od roku 2004, což zároveň představuje 24 umístění na stupních vítězů a 61 vyhraných etap.
Do posledního závodu startoval Sainz jako vedoucí muž průběžné klasifikace s náskokem osmi bodů před Alphandem a Nobre, šanci na titul měl ještě čtvrtý de Villiers. Už v první etapě se Nobre propadl ve výsledkové listě dozadu, zatímco Sainz bojoval o první pozici s Alphandem až do předposlední etapy. Když tovární jezdec Mitsubishi urazil kolo, uvolnila se cesta k titulu Sainzovi, přestože vyhrál Stephane Peterhansel. Třetím místem si Giniel de Villiers vybojoval ještě titul vicemistra světa.
„Z třetího titulu mistra světa mám radost, stejně jako z prvního v maratonech. Sezona se skládala sice z podstatně menšího počtu soutěží, ale zato delších a náročnějších, než klasické rallye. Velký dík za dobrou práci patří Volkswagenu i Perinovi. To byl základ úspěch. V závěru jsem musel o titul tvrdě bojovat, což mi přinášelo potěšení, jako za starých časů“, neskrýval v cíli radost Carlos Sainz, který je tak jedním ze dvou mistrů světa (společně s Ari Vatanenem), jenž získali titul v klasických rallye i v maratonech.
Na oslavy však mnoho času nezbývalo, neboť již 5. ledna startuje 30. ročník Rallye Dakar, do kterého vyšle VW čtyři Race Touaregy s posádkami Sainz – Perin, de Villiers – von Zitzewitz, Miller – Pichford a Depping – Gottschalk. S dalším vozem pojedou ještě v zákaznickém týmu Lagos dvojice Sousa a Schulz.
Konečné pořadí: 1. Sainz (37), 2. de Villiers (23), 3. Alphand (20), 4. Nobre (18)
Jindřich Lasík, 5.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













