Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Buggyra vyrazila testovat do Mostu

Neobvyklé ticho, které zavládlo na mosteckém autodromu po zavedení vládních restriktivních opatření, v úterý prořízly motory závodních speciálů týmu Buggyra Racing.

„Po dlouhé době nám bylo opět umožněno vyrazit na závodní trať a začít se pořádně připravovat na nadcházející sezónu. Je to skvělý pocit zase cítit vůni závodního benzínu a spálených pneumatik,“ radoval se nad příležitostí testovat Tomáš Enge. „Jsme nadšení, že vůbec za současných podmínek můžeme testovat. Rozhodně stále věříme, že se většina letošních závodů odjede a my se chceme hned od začátku umisťovat na předních příčkách,“ přidal se ke svému týmovému parťákovi David Vršecký. „Současná situace je určitě složitá pro všechny závodní a sportovní týmy, SuperTrofeo Europe nám ale zatím akce neruší, jen je přesouvá, takže my věříme, že sezonu odjedeme ve sto procentech,“ sdílel optimismus Jiří Mičánek.

První testování hned v plné polní. „Máme štěstí, že se naskytla tato příležitost testovat. Máme zde všechny naše okruhové speciály a většinu jezdců, tak abychom mohli zhodnotit, jak na tom aktuálně výkonnostně jsme a mohli se posunout někam dál,“ vysvětlil mentor týmu Martin Koloc.
Na mosteckém autodromu se tak najednou proháněly stroje 4 specifikací. „Máme Clio z academie, přijeli kluci od Mičánka s lambem, samozřejmě poprvé jezdíme na okruhu s Mercedesem GT3 a nechybí ani VKčko, kde jsme udělali nějaké změny na motoru, takže zjišťujeme, jak se to bude chovat na trati,“ představil všechny přítomné speciály šéfkonstruktér Vršecký.

Auta se shromáždila všechna, jezdců však kvůli aktuální světové situaci pár chybělo. „Bohužel co se trucků týče nemáme tady žádného z našich hlavních jezdců. Adam se sice ze Španělska už vrátil, momentálně je však stále v povinné karanténě. Téo, který je z Francie, se sem momentálně ani nemá šanci dostat, takže já jsem několik kol odjel, svezl se i Tomáš a jinak zbytek dne s VKčkem trénuje Aliyyah,“ dodal dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů.

Dnešní test probíhal velice dobře, poprvé jsme vlastně měli možnost vytáhnout GTčko na okruh. Zkoušíme různá nastavení, sledujeme časy a sžíváme se s tím autem,“ hodnotil průběh dne jediný Čech se zkušenostmi z Formule 1. „David se učí, zjišťuje, jaké je to jezdit s autem, které má velký přítlak a neváží 5 tun. Na takové auto jsou potřeba velmi rychlé reakce, bude to samozřejmě určitou dobu trvat, než si David na auto zvykne, ale jsem přesvědčen, že pak bude zajíždět stejné časy jako já nebo ostatní jezdci,“ hodnotil výkon svého parťáka Enge.


Azurové nebe, chladný vzduch a první kilometry na trati jen pro sebe, pro Vršeckého ideální seznámení s novým vozem. „Já jsem se vozil poprvé GTčkem, jsem z toho úplně nadšený, všechno je tam jiné, já se učím každým kilometrem. Tomáš zajel referenční kolo a já se k tomu času snažím dostat. Pro mě je to něco nového a nové věci mě baví, takže za mě úplně skvělý den, modrá obloha, jsme na okruhu a jezdíme, “ řekl pozitivně naladěný David.





Buggyra 27.4.2020







































Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar