Buggyra nasadí na Dakar novou Tatru Buggyra Evo3
V plné výzbroji se ukázal nejnovější speciál z dílen týmu Tatra Buggyra ZM Racing. Kamion pojmenovaný Tatra Buggyra Evo3 startuje novou éru v Rally Dakar. Ve zbrusu novém autě pojede trio Martin Šoltys (letos v lednu na Dakaru šestý), Tomáš Šikola, Petr Schweiner.
Velké ambice má i Jaroslav Valtr obhajující páté místo. S ním budou v kabině osvědčeného Phoenixu René a David Kiliánovi. Třetí buggyráckou posádku tvoří Daniel Stiblík, Lukáš Kvasnica a Jiří Tomec.
Tým při své premiéře v elitní kategorii Ultimate (známé doposud jako T1) doplní 19letá Aliyyah Koloc s automobilem Red-Lined REVO T1+.
„Stavbu kamionu nám výrazně zpozdily reglementy FIA vydané až v létě. To, že se nám třetí evoluci naší dakarské Tatry podařilo připravit na odjezd na nalodění v Barceloně, považují za malý zázrak. Ještě před dvěma měsíci tu nebylo skoro nic. Pak došlo na intenzivní kompletaci celé té roční práce a roční přípravy,“ uvedl při představení Tatry Buggyra Evo3 před dílnami Buggyra Technology Center v Roudnici nad Labem Jan Kalivoda působící ve funkci šéfa týmové komunikace.
Na první pohled největší změnou je „čumáková“ kabina. To je, na rozdíl od okruhů, u terénních kamionů Buggyra revoluční novinka. Ale těch změn je hodně i pod kapotou.
„Viděli jsme, že taková kabina je dneska v kamionech cesta, kam se posunout dál. Už během léta jsme si vyzkoušeli nové díly na zkušební Tatře 815, kterou jsme oživili. Díky tomu víme, že nové auto je postavené na dobrých komponentech. Teď prověří funkčnost a výdrž vozu Dakar. Nemáme s Evo3 velké ambice jet na výsledek. Jedeme nasbírat co nejvíc zkušeností. Cílem je hlavně dojet do cíle a nabrat každou etapu co nejvíc dat,“ dodal Kalivoda.
Vedle konstruktérů a mechaniků má na přípravě nového kamionu velkou zásluhu i jeho pilot Martin Šoltys. „Poslední dva měsíce jsem byl v Buggyra Technology Center skoro pořád. Bylo to hodně náročné, ale musím poděkovat hlavně týmu mechanikům. Ti tady byli také pořád. Díky nim se povedla neskutečná věc a kamion je hotový,“ ocenil jezdec skvělou partu kluků z Buggyry.
Časový pres nedovolil žádné velké testování. Ale i dva dny ježdění v lomu daly Martinovi dostatek důvěry v nové auto.
„Ať to možná zní neskutečně, tak jsme při testech neměli vůbec žádný problém. Jen jsme řešili detaily. Třeba nám přestalo svítit jedno světlo. Jinak ale kamion funguje perfektně. Osmdesát procent auta máme vyzkoušené z Phoenixe. Je v něm náš osvědčený motor, stejná převodovka, stejný podvozek. Co se změnilo, a to k lepšímu, jsou tlumiče s pružinami. Je to nová generace a jsou skvělé,“ sdělil Šoltys, který dostal od pořadatelů startovní číslo 605.
I když v lednu v Saúdské Arábii bude nejdůležitější získat data, jako správný závodník myslí i na pěkný výsledek. „Bylo by krásné dojet v top 3,“ zasnil se Martin Šoltys při myšlence na sošku beduína.
Jaroslav Valtr se startovním číslem 604 se vydá na svůj osmý Dakar. Podobně jako celý tým, i on právě nyní prožívá velmi hektické období. „Probíhají poslední přípravy a balení. Člověk nemá ani čas se těšit. Minulý týden jsem dva dny testoval auto a bylo to skvělé, takže věřím, že si dakarské svezení užiju,“ uvedl.
Jardův Phoenix prošel vedle zvýšení výkonu motoru kompletní repasí. „Naše auto je ve špičkové kondici a funguje skvěle. Repasí prošly nápravy, sestup i převodovka. Před Dakarem jsem se zaměřoval hlavně na spolehlivost auta a na osvědčené díly.“
Během dakarských etap se bude potkávat se svými syny. Michal pojede v rodinném Ivecu, Jaroslav junior opět jako navigátor Aleše Lopraise. „Budeme se na Dakaru podporovat, ale určitě dojde na hecování. Hlavně s Jardou. Michal má jako nováček za úkol hlavně dojet,“ vysvětlil Jaroslav Valtr starší.
Daniel Stiblík, Lukáš Kvasnica a Jiří Tomec a pojedou v Tatře Phoenix s číslem 626 a jejich role bude hlavně pomáhat Martinovi a Jardovi. „Minulý Dakar nás naučil, že se taková rychlá asistence určitě hodí,“ vysvětlil Jan Kalivoda.
Rally Dakar se jede od 5. do 19. ledna 2024 v Saúdské Arábii. Startuje se ve městě Al-UIa, projíždí zemí směrem do legendární oblasti Empty Quarter a končí v Yanbu na břehu Rudého moře.
PR 29.11.2023
Tým při své premiéře v elitní kategorii Ultimate (známé doposud jako T1) doplní 19letá Aliyyah Koloc s automobilem Red-Lined REVO T1+.
„Stavbu kamionu nám výrazně zpozdily reglementy FIA vydané až v létě. To, že se nám třetí evoluci naší dakarské Tatry podařilo připravit na odjezd na nalodění v Barceloně, považují za malý zázrak. Ještě před dvěma měsíci tu nebylo skoro nic. Pak došlo na intenzivní kompletaci celé té roční práce a roční přípravy,“ uvedl při představení Tatry Buggyra Evo3 před dílnami Buggyra Technology Center v Roudnici nad Labem Jan Kalivoda působící ve funkci šéfa týmové komunikace.
Na první pohled největší změnou je „čumáková“ kabina. To je, na rozdíl od okruhů, u terénních kamionů Buggyra revoluční novinka. Ale těch změn je hodně i pod kapotou.
„Viděli jsme, že taková kabina je dneska v kamionech cesta, kam se posunout dál. Už během léta jsme si vyzkoušeli nové díly na zkušební Tatře 815, kterou jsme oživili. Díky tomu víme, že nové auto je postavené na dobrých komponentech. Teď prověří funkčnost a výdrž vozu Dakar. Nemáme s Evo3 velké ambice jet na výsledek. Jedeme nasbírat co nejvíc zkušeností. Cílem je hlavně dojet do cíle a nabrat každou etapu co nejvíc dat,“ dodal Kalivoda.
Vedle konstruktérů a mechaniků má na přípravě nového kamionu velkou zásluhu i jeho pilot Martin Šoltys. „Poslední dva měsíce jsem byl v Buggyra Technology Center skoro pořád. Bylo to hodně náročné, ale musím poděkovat hlavně týmu mechanikům. Ti tady byli také pořád. Díky nim se povedla neskutečná věc a kamion je hotový,“ ocenil jezdec skvělou partu kluků z Buggyry.
Časový pres nedovolil žádné velké testování. Ale i dva dny ježdění v lomu daly Martinovi dostatek důvěry v nové auto.
„Ať to možná zní neskutečně, tak jsme při testech neměli vůbec žádný problém. Jen jsme řešili detaily. Třeba nám přestalo svítit jedno světlo. Jinak ale kamion funguje perfektně. Osmdesát procent auta máme vyzkoušené z Phoenixe. Je v něm náš osvědčený motor, stejná převodovka, stejný podvozek. Co se změnilo, a to k lepšímu, jsou tlumiče s pružinami. Je to nová generace a jsou skvělé,“ sdělil Šoltys, který dostal od pořadatelů startovní číslo 605.
I když v lednu v Saúdské Arábii bude nejdůležitější získat data, jako správný závodník myslí i na pěkný výsledek. „Bylo by krásné dojet v top 3,“ zasnil se Martin Šoltys při myšlence na sošku beduína.
Jaroslav Valtr se startovním číslem 604 se vydá na svůj osmý Dakar. Podobně jako celý tým, i on právě nyní prožívá velmi hektické období. „Probíhají poslední přípravy a balení. Člověk nemá ani čas se těšit. Minulý týden jsem dva dny testoval auto a bylo to skvělé, takže věřím, že si dakarské svezení užiju,“ uvedl.
Jardův Phoenix prošel vedle zvýšení výkonu motoru kompletní repasí. „Naše auto je ve špičkové kondici a funguje skvěle. Repasí prošly nápravy, sestup i převodovka. Před Dakarem jsem se zaměřoval hlavně na spolehlivost auta a na osvědčené díly.“
Během dakarských etap se bude potkávat se svými syny. Michal pojede v rodinném Ivecu, Jaroslav junior opět jako navigátor Aleše Lopraise. „Budeme se na Dakaru podporovat, ale určitě dojde na hecování. Hlavně s Jardou. Michal má jako nováček za úkol hlavně dojet,“ vysvětlil Jaroslav Valtr starší.
Daniel Stiblík, Lukáš Kvasnica a Jiří Tomec a pojedou v Tatře Phoenix s číslem 626 a jejich role bude hlavně pomáhat Martinovi a Jardovi. „Minulý Dakar nás naučil, že se taková rychlá asistence určitě hodí,“ vysvětlil Jan Kalivoda.
Rally Dakar se jede od 5. do 19. ledna 2024 v Saúdské Arábii. Startuje se ve městě Al-UIa, projíždí zemí směrem do legendární oblasti Empty Quarter a končí v Yanbu na břehu Rudého moře.
PR 29.11.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout