Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Buggyra Racing v Evropě i v Číně

Čtveřice jezdců nejúspěšnějšího českého týmu Buggyra Racing Adam Lacko, David Vršecký, Jiří Forman a Michal Matějovský bude v nadcházející sezóně obhajovat tituly v evropském a čínském truckovém šampionátu. Adam Lacko věří, že právě s novým speciálem Fat Fox bude bojovat o titul mistra Evropy.

„V nové sezóně nás toho čeká hodně,“ konstatuje manažer týmu Jan Kalivoda. „I když se náš záběr neustále rozšiřuje, naše cíle jsou vysoké. V hledáčku máme obhajobu titulu v čínském šampionátu a v evropském poháru tahačů první místo mezi konstruktéry. Pro čínskou misi navíc prohlubujeme spolupráci s příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj pro podporu cestovního ruchu - Czech Tourism, která je naším hlavním partnerem a David Vršecký pojede premiérově s okruhovou Tatrou Phoenix.“

V Číně pojede vedle Davida Vršeckého také Adam Lacko a Michal Matějovský, kteří si šampionát vyzkoušeli již v loňském roce. „Pro mne to bude zcela nová výzva. Ale to mám rád. Očekává se, že navážu na úspěch Martina Kolomého, a to je také můj cíl. Rád bych ke dvěma evropským titulům přidal i ten čínský,“ uvedl k nové výzvě Vršecký.

David Vršecký symbolicky předal na tiskové konferenci volant z Fat Foxe. „Nahradit v týmu Davida nebude snadné a v některých ohledech jej ani nenahradím. Pro tým má obrovskou cenu i z konstrukčního a testovacího hlediska. Samozřejmě mi je jasné, že tým míří vysoko, ale pro mne to bude zcela nová výzva. Doufám, že se v šampionátu rychle zorientuji a budu moci Adamovi být důstojným parťákem,“ přednesl dvaadvacetiletý Forman, na kterého si David s Adamem vymysleli kulišárnu.

Jirka Forman klíče ke svému trucku jen tak nedostal. Musel si je „vylovit“ v oleji společnosti Zero Mileage Lubricant, která je hlavním partnerem Davida Vršeckého na jeho čínské misi. „Převzít klíč jen tak by pro našeho juniora bylo až moc snadné,“ smál se Adam Lacko, který pak svého kolegu pokropil ještě šampaňským.

Jedničkou týmu je pochopitelně Adam Lacko, který po nejúspěšnější sezóně v truck racingu pomýšlí po zisku titulu. „Dokud nebudu první, tak může být lépe. Myslím, že právě nadcházející sezóna by mohla být ta průlomová. Máme pěkné a rychlé nové auto. Navíc do regulí zasáhla nová pravidla (pozn. Truck může být o 100 kg lehčí, předepsán je i menší průměr restriktorku atd.) a bude na každém z nás, jak se s tím popereme. Je pravda, že obhájce titulu Norbert Kiss přestupuje k Mercedesu, ale já bych jej nezatracoval. Určitě nebude Mercedes v takové kondici, jako loni. Kiss bude chtít bojovat a my s ním musíme počítat,“ upozornil Adam Lacko

Buggyra Racing 1969 bude navíc obhajovat titul v poháru konstruktérů, který získali Adam s Davidem. „Startovní listina je opět nabitá. Obhajoba nebude jednoduchá. Navíc nechceme Jirku stresovat hned na začátek s tím, že musí šlapat a sbírat body. Věříme ale, že pod naším vedením bude dělat mílové kroky a pomůže Adamovi k obhajobě,“ dodal na závěr Honza Kalivoda.

Evropský šampionát začíná příští víkend na trati „o pěti zatáčkách“ v rakouském A1-Ringu a pokračuje o měsíc později v italském Misano. První zářijový víkend zavítá tradičně do Mostu. Novým promotorém se stala společnost ETRA, za kterou stojí silný pořadatel ADAC z Nürburgringu. Ta se zavázala investovat do šampionátu 4,5 milionů eur, což by mělo vést mj. také k rozšíření startovního pole. V tuto chvíli je přihlášeno 14 jezdců, mezi nimiž chybí výtečný Španěl Albacete.
V Číně se uskuteční tři závody a jak bylo na tiskové konferenci oznámeno David Vršecký pojede se zbrusu novým vozem Tatra Phoenix. Spolupráce české a čínské strany chce vyvrcholit pořádáním světového truckového poháru.

PR + JL 20.4.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar