Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Buggyra Racing před Rally Dakar

V dopravní hale Národního technického muzea v Praze se uskutečnila tisková konference Týmu Buggyra Racing před nadcházející Rally Dakar. Symbolicky tady stále soutěžní Tatra Phoenix ve společnosti Tatry 87 cestovatelů Hanzelky a Zikmunda.

"Samozřejmě, že chceme vyhrát a uspět, ale upřímně řečeno, to je tak vzdálený cíl, že víme, že se musí potkat spousta dalších faktorů. Přistupujeme k tomu pokorně," řekl na úvod šéf týmu Tatra Buggyra Racing Jan Kalivoda. „Dlouho jsme přemýšleli, kde udělat tiskovou konferenci, nakonec padl nápad na technické muzeum. Jsem rád, že jsme mohli tuto tiskovou konferenci uspořádat zrovna zde, kde můžeme krásně vidět vývoj techniky od samých počátků Tatry, ikonického vozu President. Je to taková chlouba České republiky,“ pochvaloval si Kalivoda, který také prozradil pár informací k chystaným oslavám padesátiletého výročí značky Buggyra.

„Všechno vlastně začalo už letos v Mostě, kdy Buggyra vstoupila na burzu virtuálních měn v podobě kryptoměny Buggyra Coin Zero. Další zajímavosti chystáme již během Dakaru, tak pečlivě sledujte naše sociální sítě, ať toto krásné výročí můžete slavit společně s námi.“ Dodejme, že Buggyra je spjata s původním názvem Baghira, který poprvé použil v roce 1969 nejúspěšnější a nejznámější český automobilový designér Václav král pro označení svého prvního autokrosového speciálu, pochopitelně s motorem Tatra. Baghira, černý panter z Knihy džunglí, bylo skautské jméno Václava Krále. Od roku 1990 se datuje spolupráce Václava Krále a Martina Koloce, v té době evropské superstar okruhových závodů. Výsledkem první etapy propojení designu Václava Krále a technické vyspělosti Martina Koloce byl závodní okruhový tahač Praga z roku 1997.

Po oboustranné spokojenosti byla letos prodloužena smlouva mezi roudnickou stájí a automobilkou Tatra Trucks a.s. o další dva roky. „Tato spolupráce je pro nás přínosná hned z několika hledisek. To první je určitě marketingové, kde během Dakaru je Tatra na očích snad všude v českých ale i zahraničních mediích. Tím druhým kritériem je vývoj, kdy ve spolupráci s Buggyrou testujeme komponenty, které bychom následně mohli využít i v sériově vyráběných vozech,“ řekl mluvčí společnosti Tatra Trucks a.s. Andrej Čírtek.
Stejně jako týmový manažer i Martin Kolomý před rallye mluvil o štěstí, zároveň však věří i ve své schopnosti. Radost mu udělalo množství písku, které závodníky čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 procent z 3000 závodních kilometrů. "Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku," pousmál se rodák z Bruntálu, pro kterého to bude jubilejní desátý Dakar. „Ale jak se písek rozjezdí, tak to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli v minulosti dost problémů, snad se nám tentokrát vyhnou," řekl Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross. Obě Tatry vystartují do soutěže blízko sebe, což by měla být určitá výhoda pro týmovou spolupráci, i když..“záleží, jak bude Martin topit,“ řekl s humorem Martin Kolomý.

Druhý kamion bude řídit Martin Šoltys, kterému letos při své premiéře těsně unikla nejlepší desítka, když dojel na pěkném dvanáctém místě. "Doufám, že druhý start bude o něco jednodušší. I když jsem se při premiéře písku trochu bál, a netěšil se na něj, tak jsem si ho nakonec zamiloval. Jsem rád, že se pojede jen v Peru a nepojede se třeba v nadmořských výškách v Bolívii," uvedl Šoltys, jenž se chce posunout do elitní desítky konečného pořadí.

Konstruktér a čtyřnásobný vítěz čínského okruhového šampionátu David Vršecký, má na starosti jednak vývoj nového vozu pro Dakar i okruhový tahač Adama Lacka. A protože nejel mistrovství Evropy, tak měl více času na dakarský speciál. „Z každého Dakaru si přivezeme řadu zkušeností, a tak je vždy co zlepšovat. Nyní máme celou novou elektroinstalaci od špičkového výrobce, který dodává i pro letecký nebo vojenský průmysl- V Tunisu jsme zkoušeli i novou zadní nápravu, ale zatím zůstáváme u původní. Drobnými úpravami prošel i motor. Martin Kolomý pojede s novým vozem, z původního zbyla snad jen kabina, „řekl David Vršecký.

Na jednačtyřicátý ročník rally Dakar se vydává i legendární navigátor Josef Kalina, ovšem v poněkud jiné roli, než byl doposud zvyklý. „Letos mě čeká role moderátora pořadu Dakar za oponou, který běžel na České televizi již loni a Buggyra pro nadcházející Dakar tento projekt převzala. Podíváme se v něm především do zákulisí týmů a porozhlédneme se i po závodní trase v Peru. Jestli se těším? Vůbec. Dvakrát třikrát jsem byl na Dakaru v jiné funkci a vždycky mě bušilo srdce, když jsem viděl, jak kluci lezou do kabiny a já ne. Určitě se těším na Peru, je to krásná a příjemná země. Snad do budoucna postaví Buggyra ještě třetí auto, a já pojedu rychlou asistenci. Takového samaritána, stavět Kolomého na kola a Šoltysovi radit, kam má jet,“ prozradil Josef Kalina.



PR + JL 19.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar