Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Buggyra - Dakar (4): Macháček si polepšil! Casale hořel

Dakarský veterán si ve čtvrté etapě přes opětovné technické problémy o jedno místo celkově polepšil. Po výborném začátku zažil opravdové drama Ignacio Casale, jehož Tatru zachvátily plameny. Posádka chce pokračovat v soutěži dál.

Čtvrtá a zároveň nejdelší etapa prověřila schopnosti závodníků adaptovat se na různé povrchy. Zatímco prvních 200 kilometrů bylo o rychlosti, druhá část nabídla řetězec dun různých velikostí, v samém závěru pak přišlo kamení a vyschlá říční koryta.


Obhájce prvenství nastoupil do nejdelší etapy s předsevzetím vylepšit postavení ze včerejška, což se mu přes pětadvacáté místo nakonec skutečně podařilo. O dramatické okamžiky však nebyla nouze. „Na čtyřicátém kilometru, tedy víceméně po ujeté desetině, praskla poloosa, takže jsme jí „vycukli“ a dumali nad tím, zdali nepojedeme na dvě kola. Po neutralizaci jsme se ale s Pavlem dohodli, že vzhledem k těžkému terénu, půjdeme do výměny,“ vysvětloval Josef Macháček. „Posledních sto kilometrů jsme dojížděli za tmy v dunách, logicky jsme museli zvolnit. Doplatili jsme na problémy v předchozí etapě, startovali jsme ze zadních pozic. Povedl se nám jeden skok, kdy jsme skoro hodili Can – Am na střechu. Každopádně po masakru, který jsme viděli na trati, jsme rádi za cíl a možnost pokračovat.“


Mimochodem, o tom, proč lze kategorii LW Proto směle přirovnat k přesýpacím hodinám na houpačce, vypovídá celkové pořadí. Vítěz prologu a tří ze čtyř etap Quintero (USA) je totiž v důsledku jediného výpadku průběžně jedenatřicátý, když na průběžného lídra Lopeze Contarda (Chile) ztrácí šestnáct a půl hodiny, jeho ztráta na Josefa Macháčka pak činí hodně přes deset hodin.


Pro Ignacia Casaleho a tým Buggyra nešťastnou etapu ovládly, jezdci továrního Kamaz ve složení Nikolajev, Šibalov, Sotnikov, naopak v poli poražených skončil Karginov. „Z toho, co vím, v hodně náročném terénu odletěl kámen, urazil olejovou hadici a kamión začal hořet. Šiky musel použít tři hasicí přístroje, aby oheň uhasil,“ vysvětloval ředitel komunikace Buggyry Jan Kalivoda pravděpodobné dění na trati. „Čekáme až kluci dorazí do bivaku a mechanici začnou pracovat na opravě kamionu. Chceme samozřejmě pokračovat, ale zatím neznáme rozsah poškození.“



Buggyra 5.1.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar