Budapešť - Bissau: Návrat do Afriky se Strejcem a Janáčkem
Zatímco Africa Eco Race již skončila, jihoamerická Rally Dakar spěje do závěru, tak Rallye Budapešť – Bissau (dříve Bamako) teprve začíná. Nejde o závod profesionálů, ale vyloženě amatérů s podtitulem Návrat do reality – aneb zpátky ke kořenům dobrodružství.
Tedy vlastně do doby, kdy se před mnoha lety začala psát historie Rallye Paříž – Dakar, kdy také šlo hlavně o dobrodružství, nikoliv o výsledky, jako dnes Na startu se objeví dva české vozy v závodní kategorii. Tato rallye si za dobu sedmi let své existence vybudovala již slušné renomé. Nejen jako drsný amatérský dálkový závod, ale také jako show pro všechny účastníky a také jako humanitární akce, která přiváží vždy do Afriky tolik potřebné léky, školní pomůcky a potřeby či základní oblečení. Sám organizátor pak přispívá ze startovného například na provoz místních škol, nebo nechá vybudovat studnu v některé z vesnic v poušti.
Přesto se organizátoři potýkají se složitou administrativou a určitou „neochotou“ některých místních orgánů. Síla ochoty pomoci je přímo úměrná nabídnuté částce pro tu či onu zemi. Afričané vidí v této rallye, poté co se odstěhoval velký Dakar za oceán, jeden z mála zdrojů větších peněz, a tak se snaží doslova „oškubat“ organizátory co to jen jde. Jenže akceptovatelné je to do určité míry, a tak se letošní ročník musí obejít bez Mali, které bylo po šest ročníků cílovou destinací. Proto letos poprvé zavítá závod do Guinea Bissau, jižního souseda státu Senegal. Další problémy byly s obdržením mauretánských víz, které se protáhlo více jak o měsíc a zkomplikovalo některým vánoční svátky, neboť je museli strávit bez svého cestovního pasu.
První posádka Jirka Strejc – Míla Janáček startující na upraveném voze Subaru Leone 2500, má s tímto závodem již osobní zkušenosti, druhá posádka Radek Šolc – Jarek Bednář bude mít premiéru. Jedná se však o zkušené offroaďáky, kteří budou s Toyotou LC100 jistě více než hodnotnými „parťáky“ pro rychlé a lehké Subaru, které bude pomýšlet na mety nejvyšší.
Subaru prošlo radikálními změnami. V dobřanských dílnách se pod vedením šéfmechanika Aleše Vaňka a Jirky Strejce pracovalo v prosinci prakticky non-stop a úpravy a změny zabraly více jak 640 hodin. Dostalo silnější agregát – zážehový přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru, kompletní repasi celého pohonu 4x4, nový podvozek od profesionální značky FRT, závodní obutí FEDIMA či neméně důležitá offroadová xenonová světla Hella.
I přesto, že se jedná o poloprofesionální závod, tak kdo jej chce jet na špičce ví, že se pořádně zapotí. Splnit všechny denní úkoly a ještě stihnout našponované časové limity, to vyžaduje slušné tempo a jízdu na hranici rizika. Navíc musí mít posádka i kus štěstí v plnění úkolů. Podstatnou částí závodu je i navigace. V tomto bodě se bude Jirka Strejc spoléhat na Mílu Janáčka, jenž má za sebou starty v Rallye Dakar i závodech Světového poháru Baja.
Posádka má podporu v druhé týmové dvojce tvořené Radkem Šolcem a Jarkem Bednářem, kteří jedou jakousi rychlou asistenci a budou tedy více naloženi. Tomu odpovídá i typ vozu, vybraný pro tuto rallye. Toyota Land Cruiser 100 byla kompletně zrepasována a naladěna, tak aby zvládla náročné terény, které ji v Africe čekají.
Celý tým bude mít ještě oporu v turistické kategorii, na kterou se však může spolehnout pouze v bivaku. Tratě pro závodníky a turistickou třídu vedou totiž jinudy, a závodníci se potkají pouze ráno při startu a pak večer v bivaku. Dva vozy Ford Transit vezou díly, pneumatiky a nářadí. Posádky těchto vozů jsou česko-slovenské a jedou s podporou časopisu OffROAD, který věnoval spolu s organizátory závodu startovné.
Pravidelné zpravodajství bude tým přinášet na stránkách www.subarudobrany.cz nebo na facebookovém profilu „Czech team on Budapest – Bamako 2012“. Zde budete také pomocí Spotu sledovat pohyb posádek díky satelitnímu spojení on-line. On-line sledování můžete pozorovat zde:
http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0cSR8P5L5BqKVkSqZiFQTFQpAeMlOaXyg
JL, 13.1.2012
Přesto se organizátoři potýkají se složitou administrativou a určitou „neochotou“ některých místních orgánů. Síla ochoty pomoci je přímo úměrná nabídnuté částce pro tu či onu zemi. Afričané vidí v této rallye, poté co se odstěhoval velký Dakar za oceán, jeden z mála zdrojů větších peněz, a tak se snaží doslova „oškubat“ organizátory co to jen jde. Jenže akceptovatelné je to do určité míry, a tak se letošní ročník musí obejít bez Mali, které bylo po šest ročníků cílovou destinací. Proto letos poprvé zavítá závod do Guinea Bissau, jižního souseda státu Senegal. Další problémy byly s obdržením mauretánských víz, které se protáhlo více jak o měsíc a zkomplikovalo některým vánoční svátky, neboť je museli strávit bez svého cestovního pasu.
První posádka Jirka Strejc – Míla Janáček startující na upraveném voze Subaru Leone 2500, má s tímto závodem již osobní zkušenosti, druhá posádka Radek Šolc – Jarek Bednář bude mít premiéru. Jedná se však o zkušené offroaďáky, kteří budou s Toyotou LC100 jistě více než hodnotnými „parťáky“ pro rychlé a lehké Subaru, které bude pomýšlet na mety nejvyšší.
Subaru prošlo radikálními změnami. V dobřanských dílnách se pod vedením šéfmechanika Aleše Vaňka a Jirky Strejce pracovalo v prosinci prakticky non-stop a úpravy a změny zabraly více jak 640 hodin. Dostalo silnější agregát – zážehový přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru, kompletní repasi celého pohonu 4x4, nový podvozek od profesionální značky FRT, závodní obutí FEDIMA či neméně důležitá offroadová xenonová světla Hella.
I přesto, že se jedná o poloprofesionální závod, tak kdo jej chce jet na špičce ví, že se pořádně zapotí. Splnit všechny denní úkoly a ještě stihnout našponované časové limity, to vyžaduje slušné tempo a jízdu na hranici rizika. Navíc musí mít posádka i kus štěstí v plnění úkolů. Podstatnou částí závodu je i navigace. V tomto bodě se bude Jirka Strejc spoléhat na Mílu Janáčka, jenž má za sebou starty v Rallye Dakar i závodech Světového poháru Baja.
Posádka má podporu v druhé týmové dvojce tvořené Radkem Šolcem a Jarkem Bednářem, kteří jedou jakousi rychlou asistenci a budou tedy více naloženi. Tomu odpovídá i typ vozu, vybraný pro tuto rallye. Toyota Land Cruiser 100 byla kompletně zrepasována a naladěna, tak aby zvládla náročné terény, které ji v Africe čekají.
Celý tým bude mít ještě oporu v turistické kategorii, na kterou se však může spolehnout pouze v bivaku. Tratě pro závodníky a turistickou třídu vedou totiž jinudy, a závodníci se potkají pouze ráno při startu a pak večer v bivaku. Dva vozy Ford Transit vezou díly, pneumatiky a nářadí. Posádky těchto vozů jsou česko-slovenské a jedou s podporou časopisu OffROAD, který věnoval spolu s organizátory závodu startovné.
Pravidelné zpravodajství bude tým přinášet na stránkách www.subarudobrany.cz nebo na facebookovém profilu „Czech team on Budapest – Bamako 2012“. Zde budete také pomocí Spotu sledovat pohyb posádek díky satelitnímu spojení on-line. On-line sledování můžete pozorovat zde:
http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0cSR8P5L5BqKVkSqZiFQTFQpAeMlOaXyg
JL, 13.1.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













