Brno - BMW a Priaulx do vedení WTCC
Ze sedmého podniku MS cestovních automobilů WTCC z Brna odjížděly nejvíce spokojeny týmy BMW a Chevrolet, zatímco SEAT ztratil průběžné vedení jak ve značkách, tak v jednotlivcích a dosud vedoucí James Thompson nezískal tentokrát ani bod.
V první jízdě šli po startu do vedení Jörg Müller před Zanardim a Tarquinim, který však záhy opustil trať po kolizi s Priaulxem s BMW. Už v zahřívacím kole měl problémy s motorem Rydell na voze SEAT León a za startovní pozice vůbec neodstartoval pro poruchu motoru. A dlouho nejel ani Farfus s Alfou Romeo, pro něhož skončil závod v prvním kole.
Během následujících deseti kol už k žádné dramatické situaci nedošlo a za oběma vedoucími BMW s J.Müllerem a Zanardim dojeli do cíle Muller a Gene. Pátým místem se Priaulx dostal do vedení průběžné klasifikace, když dosavadní „jednička" Thompson, jedoucí s největší zátěží, dojel až čtrnáctý. „Brno rozhodně není místo na tahání 70 kilogramů zátěže. Když už se člověk kvalifikuje tak vzadu, je prostě nemožné závodit, rozdíl v rychlosti automobilů je na zdejší trati obrovský".
Osmé místo a tím i nejlepší startovní pozici do druhé jízdy si vybojoval Huff s Chevrolet, ačkoliv startoval z posledního místa společně s Larinim. Trest dostali za předjíždějí pod žlutou vlajkou a výměnu motoru. Do první řady se vedle Huffa postavil jeho týmový kolega Menu, za nimi pak soukromník Coronel a Priaulx.
Huff také nejlépe odstartoval, sledován Priaulxem a Menum a také Jörgem Müllerem, jenž měl doslova raketový start. Zatímco vedoucí duo Huff a Priaulx ujížděli svým soupeřům, o třetí místo bojovali Menu a Jörg Müller. A to tak tvrdě, že J.Müller svého soupeře vystrčil mimo trať, ale sám se propadl o několik míst dozadu. Na třetí místo se tak dostal Zanardi, kterého však v posledním kole katapultoval mimo trať Muller, čímž získal druhé třetí místo v jednom dni.
Brněnský závod hodně zamíchal průběžným pořadím, neboť tři aspiranti na titul Thompson, Rydell a Farfus nebodovali, naopak Jörg Müller a Yvan Muller se znovu dostali do hry o titul mistra světě. Zbývající tři závody tedy slibují zajímavou podávanou a bude záležet i na zvolené taktice, neboť svoji roli mohou sehnat i hmotnostní handikepy, jak už jsme viděli několikrát během roku.
1. závod |
| 2. závod |
|
1. J. Müller | BMW 320 | 1. Huff | Chevrolet |
2. Zanardi | BMW 320 | 2. Priaulx | BMW 320 |
3. Muller | SEAT León | 3. Muller | SEAT León |
4. Gene | SEAT León | 4. J.Müller | BMW 320 |
5. Priaulx | BMW 320 | 5. D. Müller | BMW 320 |
6. Coronel | SEAT León | 6. Gene | SEAT León |
7. Menu | Chevrolet | 7. Larini | Chevrolet |
8. Huff | Chevrolet | 8. Terting | SEAT León |
9. D. Müller | BMW 320 | 9. Huisman | BMW 320 |
10. Terting | SEAT León | 10.Tarquni | SEAT León |
Průběžné pořadí - jezdci: 1. Priaulx (58), 2. Thompson (49), 3. Farfus (46), 4. Jörg Müller (45), 5. Muller (45), 6. Dirk Müller (44), 7. Rydell (41), 8. Tarquni (41)
Průběžné pořadí - značky: 1. BMW (170), 2. SEAT (169), 3. Alfa Romeo (117), 8. Chevrolet (87)
Jindřich Lasík, 6.9. 2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout