Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Brno - BMW a Priaulx do vedení WTCC

Ze sedmého podniku MS cestovních automobilů WTCC z Brna odjížděly nejvíce spokojeny týmy BMW a Chevrolet, zatímco SEAT ztratil průběžné vedení jak ve značkách, tak v jednotlivcích a dosud vedoucí James Thompson nezískal tentokrát ani bod.

 

Na trati náročné především na pneumatiky, patřily k favoritům vozy BMW, což se také potvrdilo,  přestože druhou jízdu vyhrál Robert Huff s Chevroletem. V tréninku byl sice nejrychlejší Tarquini na voze SEAT León před Jörgem Müllerem, Alexem Zanardim (oba BMW) a Jordi Genem (SEAT León).

V první jízdě šli po startu do vedení Jörg Müller před Zanardim a Tarquinim, který však záhy opustil trať po kolizi s Priaulxem s BMW. Už v zahřívacím kole měl problémy s motorem Rydell na voze SEAT León a za startovní pozice vůbec neodstartoval pro poruchu motoru. A dlouho nejel ani Farfus s Alfou Romeo, pro něhož skončil závod v prvním kole.

Během následujících deseti kol už k žádné dramatické situaci nedošlo a za oběma vedoucími BMW s J.Müllerem a Zanardim dojeli do cíle Muller a Gene. Pátým místem se Priaulx dostal do vedení průběžné klasifikace, když dosavadní „jednička" Thompson, jedoucí s největší zátěží, dojel až čtrnáctý. „Brno rozhodně není místo na tahání 70 kilogramů zátěže. Když už se člověk kvalifikuje tak vzadu, je prostě nemožné závodit, rozdíl v rychlosti automobilů je na zdejší trati obrovský".

Osmé místo a tím i nejlepší startovní pozici do druhé jízdy si vybojoval Huff s Chevrolet, ačkoliv startoval z posledního místa společně s Larinim. Trest dostali za předjíždějí pod žlutou vlajkou a výměnu motoru. Do první řady se vedle Huffa postavil jeho týmový kolega Menu, za nimi pak soukromník Coronel a Priaulx.

Huff také nejlépe odstartoval, sledován Priaulxem a Menum a také Jörgem Müllerem, jenž měl doslova raketový start. Zatímco vedoucí duo Huff a Priaulx ujížděli svým soupeřům, o třetí místo bojovali Menu a Jörg Müller. A to tak tvrdě, že J.Müller svého soupeře vystrčil mimo trať, ale sám se propadl o několik míst dozadu. Na třetí místo se tak dostal Zanardi, kterého však v posledním kole katapultoval mimo trať Muller, čímž získal druhé třetí místo v jednom dni.

Brněnský závod hodně zamíchal průběžným pořadím, neboť tři aspiranti na titul Thompson, Rydell a Farfus nebodovali, naopak Jörg Müller a Yvan Muller se znovu dostali do hry o titul mistra světě. Zbývající tři závody tedy slibují zajímavou podávanou a bude záležet i na zvolené taktice, neboť svoji roli mohou sehnat i hmotnostní handikepy, jak už jsme viděli několikrát během roku.

 

1. závod

 

2. závod

 

1. J. Müller

BMW 320

1. Huff

Chevrolet

2. Zanardi

BMW 320

2. Priaulx

BMW 320

3. Muller

SEAT León

3. Muller

SEAT León

4. Gene

SEAT León

4. J.Müller

BMW 320

5. Priaulx

BMW 320

5. D. Müller

BMW 320

6. Coronel

SEAT León

6. Gene

SEAT León

7. Menu

Chevrolet

7. Larini

Chevrolet

8. Huff

Chevrolet

8. Terting

SEAT León

9. D. Müller

BMW 320

9. Huisman

BMW 320

10. Terting

SEAT León

10.Tarquni

SEAT León

 

Průběžné pořadí - jezdci: 1. Priaulx (58), 2. Thompson (49), 3. Farfus (46), 4. Jörg Müller (45), 5. Muller (45), 6. Dirk Müller (44), 7. Rydell (41), 8. Tarquni (41)

Průběžné pořadí - značky: 1. BMW (170), 2. SEAT (169), 3. Alfa Romeo (117), 8. Chevrolet (87)

 

Jindřich Lasík, 6.9. 2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar