Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bonver Team - Africa Race a Rally Dakar (5)

Remz El Quebir – Dakhla, přejezd z Maroka do Mauretánie, 695 km, start z bivaku a 456 km měřených. Takto nějak měl vypadat program čtvrteční etapy Africa Eco Race. Start měřeného úseku byl však vinou povodní a následnému protržení přehrady u Iayounee posunut o 185,5 kilometrů.

Posádka Jaroslava Valtra s Rostislavem Plným a Filipem Škrobánkem v barvách Bonver Dakar Projectu si opět zažila poměrně napínavý závodní den, který nakonec výsledkově vyústil v 25. etapový čas a 5. mezi kamiony, nicméně podařilo se jim udržet průběžně 2. pozici mezi kamiony a 15. v hodnocení automobilů.

Nechme již ale hovořit přímo Jardu Valtra. „Etapa byla fakt hezká, technická, příjemné svezení, ale strašně rychlá. jelo se pořád naplno. Na dvacátém kilometru jsme si kamenem od levého předního kola urazili regulátor tlaku vzduchu, takže jsme byli bez vzduchu a nějaký čas jsme to řešili, zastavoval u nás i Tomáš Tomeček a snažil se nám pomoci, ale nemělo cenu, aby se zdržoval. Museli jsme vzduch přepojit natvrdo a regulovali jsme to odfukováním a dofukováním kol, případně měchů a tak podobně. Nějakým způsobem se nám ale dařilo jet dále. Snažili jsme se to dohánět, ale v polovině etapy nám najednou v plné rychlosti na straně spolujezdců vyletělo čelní sklo, takže jsme museli zastavit, vyhodit ho ven a dál pokračovat bez něj. Pořád jsme se ale snažili jet maximum možného, ale asi 50 kilometrů před cílem se nám začaly separovat pneumatiky na pravé straně. Nevíme proč, ale to už jsme prostě museli zvolnit a výsledek je, jaký je. Ani nevím, jak jsme dneska vlastně dopadli,“ komentuje jezdec po dojezdu do bivaku průběh páté etapy. „Zítra je den volna, takže se pustíme do většího servisu a uvidíme. Škody na autě nemáme žádné, takže auto je celkem v pohodě.“

A co fanoušci, jak vnímá pozornost místních Jarda? „My jsme teď v Dakhle a to je pořád ještě západní Sahara a tady jsou lidi jenom ve městech, jinak po cestě tady nikdo není,“ stručně sumíruje pozornost „publika“ Jarda.

Posádka tedy dnes mírně ztratila, nicméně stále si po pěti etapách udržuje náskok 22:40 minuty na Tomáše Tomečka, jenž je momentálně po dnešním etapovém bronzu v hodnocení kamionů průběžně čtvrtý a v automobilech o jednu pozici za Valtrem. Rus Kuprianov na Kamazu bral etapové stříbro a mezi kamiony je čtvrtý, v automobilech 17. a na posádku Jardy Valtra ztrácí 34:41 minuty.

Další Čech ve startovním poli, Miroslav Zapletal se speciálem Hummer dojel devátý a průběžně si polepšil o jednu pozici na sedmé místo. Posádka se sice dopustila drobné navigační chyby, kterou se dostala asi 5 kilometrů mimo RZ, nicméně dobrou zprávou je, že Mirkova ruka se pomalu lepší a jestliže doposud fungovala na 30 %, nyní je asi někde na 70 % a Mirek začíná řídit už oběma rukama.

V neděli se soutěžní pole přesune dále na území Mauretánie z Dakhly do Timlitu


Rally Dakar

Účastníci Rallye Dakar před sebou měli etapu z Tupizy do Orura s délkou 692 km a 447 km dlouhou rychlostní vložkou, rozdělenou neutralizací. Kamiony si z obou vzdáleností odečítaly 9 kilometrů. I zde však došlo vinou extrémních lijáků ke změnám a část rychlostního testu po neutralizační zóně byla zrušena, jelikož se proměnila v jednu velkou bažinu. Započítávaly se tak časy jen z první části dlouhé 220 kilometrů a zde se opět odehrávaly velké změny.

Arturovi Ardavičusovi s MANem typu EUROL VEKA se částečně podařilo vyřešit čtvrteční potíže s tahem motoru a 10. etapovým časem se posunul z 37. na 33. příčku průběžného hodnocení.

Albert Llovera s Charly Gotlibem a Mírou Martincem s týmovou tatro jamal Bonver Dakar Project týmu, zaznamenali 34. etapový čas a v průběžném hodnocení jsou 28.


Bonver Dakar Project, Media Servis

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar