Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bonver Team - Africa Race a Rally Dakar (3)

Upravit nastavení auta a udržet za sebou Rusa Kuprianova, to byl pro třetí etapu Africa Eco Race hlavní cíl Jaroslava Valtra, který společně s Rostislavem plným a Filipem Škrobánkem hájí barvy týmu Bonver Dakar Project v africkém pouštním maratonu.

525 rozmanitých kilometrů, čekalo ty, kteří nastoupili do v pořadí třetí soutěžní etapy. Z této délky bylo 433 kilometrů od startu v bivaku v Tagounite měřených, spojovací etapu pak tvořilo posledních 92 kilometrů před dojezdem do Assa.

Udržet stříbrnou pozici v průběžném hodnocení kamionů se Jardovi Valtrovi nakonec podařilo, přestože dle svých slov zhruba 20 minut prohospodařil vinou defektu, bloudění a několika dalších dílčích pochybení. Takto dnešní měření sil pro šternberského jezdce znamenalo v hodnocení etapy 19. příčku mezi automobily. V průběžném hodnocení tak Jardova posádka zatím opouští klub TOP TEN a na průběžné 12. Příčce bude minimálně do konce čtvrteční etapy čekat na možnost návratu.

„Udělali jsme defekt, když jsem si brnknul o keříček, pak jsme zabloudili a zase ztratili, další dvě malé chybičky se nám povedly v dunách, což udělalo vždycky minutku, dvě a nakonec jsme pomáhali Míroví Zapletalovi, který zapadl na duně. To všechno dělá dohromady nějakých dvacet minut,“ říká Jarda Valtr. „Ale trať to byla dneska pěkná. Duny, různá vádí, kamení, brody, hodně technická trať a fakt hezká na závodění.“¨
Ještě ani po 23. hodině našeho času nebyl ve výsledcích k nalezení Kamaz Rusa Kuprianova, jenž včera začal stahovat Valtrův náskok. „Kuprianova jsme dneska hnali před sebou a už jsme ho začínali dojíždět a pak najednou za dunami zůstal stát. Ale co se stalo, to zatím nevíme,“ komentuje Jarda výsledkovou absenci jednoho ze svých hlavních soupeřů.“

Po druhé etapě avizoval pilot Jamalky plány na změnu setupu auta směrem ke změkčení nastavení podvozku. Jaké byly výsledky v tomto směru? „Filipovi se povedlo na nastavení zapracovat, takže určitá změna tady byla a už to nebyly takové nakopávačky, nicméně auto je stále tvrdé. Dneska jsme si prožili docela velkou krizovku, kdy při dojíždění jednoho osobáku, který nám pořádně prášil, jsme to dali mimo pistu a musím říct, že krizi jsme měli opravdu velkou. V plné rychlosti jsme letěli a dopadli na levé přední kolo a to jsem děkoval za to, že to auto je tak tvrdé na předek, protože jsme to díky tomu ustáli. Za dopadem byla totiž další díra, kterou jsme taky vymetli. Takže pak už jsme jeli po dvou předních kolech a ve finále, když jsme si už mysleli, že je všechno v pohodě, tak jsme zjistili, že se nám po kabině potuluje nějaký klíč, který nám skočil do řízení tak, že jsem nebyl schopen řídit, respektive vůbec zatočit doprava, takže auto jelo jenom doleva, nebo rovně. Takže jsme museli znovu zastavit a to byly další vteřiny, nebo spíše desítky navíc. Dneska jsme opravdu dost času prohospodařili zbytečně,“ bilancuje už s úsměvem, ale přesto ještě se stopami zklamání v hlase pilot Bonver Dakar Project týmu.
V hodnocení kamionů z dnešní etapy „Valtrovci“ tedy vyrvali bronz, když další z Čechů, Tomáš Tomeček na posádku Bonver Dakar Projectu najel 4:37 minuty a druhým etapovým časem svou průběžnou ztrátu na krajany snížil na 26:16 minut.


Další z Čechů, Miroslav Zapletal, pilotující speciál Hummer týmu OFFROADSPORT i přes zapadnutí a přetrvávající zdravotní potíže dokázal o dva stupínky vylepšit své včerejší umístění a devátým etapovým časem si o jednu pozici vylepšil i průběžné postavení ve výsledkové listině. To znamená, že po třetí etapě je devátý.
„Myslím si, že OK, to určitě není. Ráno si ještě stěžoval na bolesti, ale rve se s tím statečně. My jsme třeba bolestem už preventivně předešli tím, že jsme si na ně ještě před etapou vzali prášky, protože jsme počítali s tím, že etapa bude bolet podobně, jako ta včerejší,“ uzavírá shrnutí třetí etapy Jarda Valtr.


Rally Dakar


V Jižní Americe dnes na účastníky čekala etapa ze San Miguel de Tucumán do San Salvador de Jujuy, která s délkou 780 km a rozdělením 364 km dlouhého úseku neutralizací ( 240 + 124), poprvé zamířila do hor a slibovala tak alespoň drobnou úlevu od zničujících veder v nížinách. Pro úplnost je potřeba zmínit, že délka výše popsaných úseků neplatila pro kamiony, které absolvovaly 757 km se 190 (70 + 120) kilometrovým měřeným testem, mezi jehož úseky byla vložena 500 kilometrová neutralizační zóna.
Z průběžné 10. příčky nastupoval do etapy Artur Ardavičus pilotující MAN týmu Eurol Veka MAN, ale přesto i nadále spolupracující s týmem Bonver Dakar Project. O tom, že etapa řádně zamíchala výsledkovou listinou, svědčí také fakt, že Arturovo snažení stačilo dnes až na 19. příčku v etapovém hodnocení, což znamenalo 17. pozicí průběžného hodnocení.
Naopak Albert Llovera, jenž do 3. etapy vstupoval z průběžně 36. pozice, si výrazně polepšil. V cíli jeho snažení vykrystalizovalo ve 24. čas a stejná pozice mu patří v průběhu etapy.



Bonver 6.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar