Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bonver Dakar Project Tým s mezinárodní sestavou

Tým Bonver Dakar Project míří na Rallye Dakar 2016 se třemi závodními speciály, ovšem v jiném jezdeckém složení. Tomáše Vrátného a jeho zkušeného kazašského parťáka Artura Ardavičuse doplní nový týmový kolega Albert Llovera.

Tomáš Vrátný se nejnáročnější rallye světa zúčastní již popáté, z toho počtvrté v roli závodícího šéfa týmu Bonver Dakar Project. I tentokrát je jeho cílem umístění v elitní desítce. „Konkurence je rok od roku větší a větší. O vítězství může bojovat pět až deset kamionů a na první desítku může pomýšlet snad pětadvacet účastníků, nicméně my věříme, že v této nabité jezdecké konkurenci obstojíme. Chceme bojovat o první desítku. Víme, že když budeme podávat konzistentní výkony a nebudeme dělat chyby, tak na ni máme, a to jak jezdecky, tak technicky,“ konstatoval Tomáš Vrátný.

„Máme za sebou intenzivní závodní i testovací program. V průběhu roku jsme se zúčastnili několika menších závodů a zároveň jsme každou volnou chvíli využili k tomu, že jsme testovali a na našich autech zkoušeli nové nebo inovované komponenty,“ pokračoval Vrátný. Jeho navigátorem bude Jaroslav Miškolci a palubním mechanikem šéftechnik týmu Milan Holáň.

Za volantem dalšího závodního speciálu Tatra se představí zkušený kazašský pilot Artur Ardavičus, který se pyšní třetím místem z Rallye Dakar 2012. Role navigátora se tentokrát zhostí Ignat Falkov. Doplní je palubní mechanik Filip Škrobánek.

Andorský jezdec pojede s kamionem Tatra, který měl původně řídit polský závodník Robert Szustkowski, ovšem kvůli zdravotním komplikacím svou účast zrušil, a tak musel Tomáš Vrátný najít pro třetí závodní speciál jiné jezdecké obsazení.

„Je neuvěřitelné, co se nám během několika dní podařilo. O tom, že Robert nepojede na Dakar, jsme se dozvěděli asi před dvěma týdny. Ihned jsme začali hledat jiné řešení a oslovili jsme několik českých i zahraničních potenciálních klientů, od kterých jsme obdrželi zajímavé nabídky. Jedna z nich ovšem byla výjimečná, a to byla nabídka od hendikepovaného andorrského závodníka Alberta Llovery,“ prozradil šéf týmu Tomáš Vrátný.

„Nechtěl jsem oznámit něco, čím bych si nebyl stoprocentně jistý. Náš dakarský speciál Tatra, který chyběl na tiskové konferenci, byl totiž v Itálii na předělání řízení, aby s ním mohl Albert závodit. Nyní jsme se dozvěděli, že je řízení funkční, a tak nic nebrání tomu, aby s námi Albert vyrazil na Dakar. Jsem velice rád, že se stal součástí našeho týmu. Je to pro nás velká výzva, ale já věřím, že ji zvládneme.“

Největší výzvou pro tým Bonver Dakar Project je samotná účast Alberta Llovery na Rallye Dakar. Tento zkušený andorrský závodník je od svých osmnácti let, kdy utrpěl zranění při závodu ve sjezdovém lyžování, ochrnutý od pasu dolů a trvale upoutaný na invalidní vozík. I přes tento hendikep se však účastní automobilových soutěží a v letech 2007, 2014 a 2015 si vyzkoušel i Rallye Dakar v kategorii osobních automobilů.

„Byl to bláznivý týden plný telefonátů, mítinků, nákresů auta a hodně najetých kilometrů. Nakonec se nám to podařilo, a to díky snaze mnoha lidí. Rád bych tímto poděkoval mému novému navigátorovi Charlymu Gotlibovi, týmu Bonver Dakar Project a společnosti Guidosimplex. Během pěti dní se nám podařilo upravit auto tak, abych jej mohl řídit, což je neuvěřitelné,“ ocenil Albert Llovera snahu všech zúčastněných. Na Rallye Dakar 2016 se andorrský závodník představí společně s velezkušeným navigátorem Charlym Gotlibem, šestadvacetinásobným účastníkem Rallye Dakar a vítězem kategorie kamionů z roku 2007. Na pozici palubního mechanika je doplní Jaromír Martinec, taktéž několikanásobný účastník nejnáročnější rallye světa, který závodil s Tomášem Tomečkem a Andrém de Azevedem.

Tato mezinárodní závodní posádka týmu Bonver Dakar Project se zúčastní Rallye Dakar 2016 s kamionem Tatra Jamal s modifikovaným systémem řízení. Llovera tak bude kamion ovládat pouze prostřednictvím páček a táhel na volantu. S podobným systémem startoval na Rallye Dakar v roce 1988 bývalý pilot formule 1 Clay Regazzoni, který také řídil kamion Tatra.

„Mám ze započetí tohoto nového dobrodružství velkou radost. Ještě jednou bych rád poděkoval všem, kteří se na tomto projektu podílí a podporují mě. Také bych rád poděkoval mé rodině, se kterou poté, co před měsícem zemřel můj otec, táhneme za jeden provaz více než kdy dříve. Zvláště mé dceři Cristině, která musí trénovat daleko od nás a která mě nepřestává fascinovat. Začínáme toto dobrodružství společně a já jsem rád, že vás mám po mém boku,“ doplnil Albert Llovera.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar