Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Bohemia očima Pecha a Prokopa

Až do deváté zkoušky Rally Bohemia bojovali o vedení Václav Pech s Mitsubishi a Martin Prokop s Citroënem. Jejich souboj byl kořením soutěže. A jak hodnotí dramatický průběh rallye oba hlavní protagonisté?

 

„Byla to náročná soutěž jak pro posádku, tak pro techniku. Především sobotní etapa, kdy jsme na devíti vložkách absolvovali za jediný den víc kilometrů než  na Rallye Tatry za celou soutěž. Večer jsem padl do postele hodně unavený. Když se po tak náročné soutěži a po souboji, který jsme během soboty absolvovali s Martinem Prokopem nakonec podaří vítězství, je radost z prvního místa mnohem větší," říká Václav Pech jun.

Před závodem oznámil technickou změnu na svém Lanceru v podobě nových velkých brzd, ale po krátkém testu se na nich objevily trhlinky, a proto se rozhodl neriskovat a vrátil zpět standardní provedení. Do soutěže vstoupil opatrně, což bylo znát na prvních zkouškách. „Opatrnější začátek měl svůj důvod hlavně v novince, kterou pořadatelé na Rallye Bohemia premiérově  zavedli. Při tréninku jsme měli v autě GPS, které sledovala pohyb tréninkového vozu na trati a měřilo předepsanou maximální rychlost 50 km/h. Spoustu rychlých pasáží jsme tak v rozpisu odhadovali, proto ten pomalejší začátek. Nebyl jsem si úplně jistý, zda mám zatáčky dobře označené a nechtěl jsem udělat jezdeckou chybu. Podle časů jsem zjistil, že nám Prokop s Barvíkem trochu ujeli a že není nač čekat. Museli jsme zrychlit. Dařilo se nám stahovat jejich náskok a naše ztráta se zmenšila pod 10 s. To už jsme byli druzí za Prokopem. Souboj to byl opravdu tvrdý,  několikrát jsme zajeli na náročných vložkách téměř shodný čas. Souboj pak ukončil defekt, který měl Martin Prokop  na předposlední zkoušce sobotního dne.Výměnou kola ve zkoušce se propadl o 2,5 minuty za nás. Tím jsme se dostali do čela a mohli trochu zvolnit. Kontrolovali jsme si pak náskok na druhého Barvíka a snažili se pošetřit auto v rozbitých pasážích rychlostních zkoušek tak, aby nás dovezlo až do cíle," komentuje průběh soutěže Václav Pech jun.

„Z vítězství jsme všichni nadšeni, Mitsubishi fungovalo bezchybně a také jsem byl maximálně spokojený s pneumatikami Matador, které na suché asfaltové soutěži prokázaly svou vysokou kvalitu a pomohly nám k vítězství.

 

Jak to viděl Prokop

Po belgické Ypres rally se posádka týmu Jipocar Racing představila na domácí půdě, na technicky náročné trati, která dokonale prověřila kvality posádek. Navíc charakter zkoušek dokonale smazával rozdíly mezi šestnáctistovkami a produkčními vozy.
Na úvodní superspeciálce zajel Prokop zajel třetí čas za Pechem a Červenkou. V klasických asfaltových vložkách již potvrzoval potenciál Citroënu. Po třech prvních místech se dostal do vedení před dvojicí "devítek" Barvíka a Pecha.
Další část etapy již patřila Pechovi, ale Prokop byl jediným, kdo s ním držel krok. Několik vložek odjeli v sekundách, po RZ 8 měl k dobru 8.5 s. Bohužel na RZ 9 postihl posádku defekt pravého předního kola. „S úvodem soboty jsem byl maximálně spokojen. Souboj s Pechem vyžadoval maximální nasazení a koncentraci. Proto jsem se na Bohemii objevil. Bohužel  před námi jedoucí Burkart vyhodil na cestu kus asfaltu a my jsme ho přesně trefili pravým předním kolem. Nárazu se nešlo vyhnout, další tři kilometry guma pomalu unikala, ale pak jsme se rozhodli ji na vložce vyměnit. Po návratu na trať jsme  dojeli Flodina, jenž před sebe nepustil. Byla to byla obrovská škoda, neboť náš souboj skončil tak nějak bez boje," smutnil Martin Prokop.
Defekt pneumatiky znamenal propad na 4. místo, na třetího Arazima  scházelo 20 s, což bylo pro Prokopa výzvou. Vítězstvím na RZ 12 litvínovského jezdce pokořil, ale vedoucí duo už bylo příliš daleko. „Do druhého dne jsme šli naplno, neboť jsme chtěli do první trojice. To se nám podařilo. O nasazení svědčila i asi největší krizovka v mém životě, kdy se Citroën na šestku sklouzl. Naštěstí jsem nepolevil a vše vyšlo. Jednou jsme museli, vinou špatně napsané vzdálenosti, i couvat," uvedl Martin Prokop.
"Pořadatelé vsadili na dlouhé vložky, což jsem kvitoval s povděkem, neboť podobný styl znám z juniorského šampionátu. Start byl určitě jako příprava na Německo přínosem, jelo se v maximálním nasazení. Během soutěže jsme vyhráli čtyři zkoušky. Navíc se nám podařilo najít vhodné nastavení, které bychom mohli použít v jedné z etap této soutěže," dodal Martin Prokop.

 

JL,19.7.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar