Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Barum rally startuje

I když letošní listina přihlášených Barum rally čítá o dva prioritní jezdce méně než loňská, není nouze o zajímavá zahraniční jména a nechybí ani česká špička. Bohužel se omluvili mj tři přední jezdce v čele s Bassou, jistým mistrem Evropy.

 

Po dlouhé době se dnes při večerním prologu v ulicích Zlína opět představí Roman Kresta, jenž ve Zlíně startoval naposledy v roce 2004. Letos se i při nabitém programu testovacího jezdce Fordu vrací, tentokrát za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX. K očekávanému souboji s Italem Bassem však nedojde, neboť ten má již po Rallye Madeira titul ME v kapse. Ani nelze očekávat velký souboj s úřadujícím mistrem republiky Václavem Pechem, jenž se soustředí především na sbírání bodů do domácího šampionátu, který po..vede. Ve startovní listině dále bohužel chybí Rakušan Mörtl, jenž si z Jänner rallye i Rallye Šumava odvezl největší příděl bodů, a nepřijel ani Bulhar Dončev, třetí z Rallye Tatry.

Naopak diváky jistě potěší účast tří juniorů, přičemž Martin Prokop a Jozef Béreš už dokázali Pecha letos pořádně potrápit. Třetí do party Pavel Valoušek může zase využít dokonalé znalosti domácího prostředí. Dobře známý Polák Michal Solowow neměl dobře rozjetou sezonu domácího mistrovství, ale nedávné vítězství na poslední soutěži mu zvedlo náladu. Solowow rovněž ukořistil již jedenáct evropských bodů a zatím drží bronzovou příčku, navíc již v minulosti dokázal, že zdejší tratě mu svědčí

Výčet prioritních jezdců uzavřou Tanev, Arazim, Cavigioli a Štajf. Tanev loni ve Zlíně zklamal, nijak nezářil ani letos na domácí Rally Bulgaria. Václav Arazim také zatím zaostává za očekáváním, a pokud chce ještě na konci roku dosáhnout na čelní příčky mistrovství, nezbývá mu, než jít tvrdě do boje s domácí i zahraniční konkurencí. Vojtěch Štajf má zatím proměnlivou sezonu. Začátek mu vyšel, druhá část hůře.

Ve startovní listině následuje plejáda produkčních vozů. Vladimír Barvík si nízké startovní číslo zasloužil posledními výkony za volantem „devítky", kdy jako jediný dokázal sekundovat Václavu Pechovi na bohemii a vyhrál českou klasifikaci v Pelhřimově.  Pecha. Trojan řadí k širšímu okruhu favoritů..

Mezi produkční vozy se do startovní listiny dostaly dvě šestnáctistovky účastníků evropského šampionátu Romana Odložilíka a Španěla Garcii Ojedy. Odložilík zatím letos střídá skvělé výkony se smolnými závody a chce doma zazářit. Ojedův Peugeot 206 je považován za méně konkurenceschopný vůz, ale Španěl s ní dokázal na rodné půdě porazit mnohem silnější vozy se slavnějšími jmény za volantem. Spolu s týmovým kolegou Bryanem Bouffierem objíždějí ME, aby posbírali důležitá data pro příští sezonu, kdy tovární tým Peugeot hodlá nasadit do bojů novou 207 kategorie Super 2000.

„Barumka je opravdu krásná a náročná a její atmosféra je jedinečná. Celý zlínský kraj tuto soutěž prožívá s obrovským nadšením a již během seznamovacích jízd jsou kolem trati skandující fanoušci a při samotné soutěži jsou jich doslova davy, které dělají tu pravou závodnickou atmosféru. I proto se do Zlína velmi těším," říká Václav Pech jun.

„Vývoj v automobilovém sportu uhání vpřed šíleným tempem a tak naše auto, které jsme postavili před půl rokem potřebovalo rozsáhlejší repasi. Proto jsme zvolili cestu stavby zbrusu nového vozu Mitsubishi Lancer EVO 9. Jsem rád, že se nám podařilo obnovit techniku, i když to byla tak trochu honička. Teprve v pondělí absolvovalo nově složené auto první jízdu, kdy jsme do něj s pomocí anglického technika nainstalovali závodní řídící jednotku a v úterý provedli ostré svezení v okolí Žebráku, kde má náš team zázemí. A pak následoval přesun do Zlína a poslední doladění vozu nás čeká až na shakedownu před startem rallye. Podle dostupných informací by nás na trati nemělo nic výrazně překvapit. Tratě zůstávají bez větších změn, pouze jedna etapa se jede v protisměru. Velkou neznámou zůstává počasí, protože předpověď slibuje proměnlivo. Při dešti bude záležet na správné volbě pneumatik, protože se jede vždy několik rychlostních zkoušek dohromady bez servisu a na každé může být různé počasí. My se budeme snažit být připraveni na všechny varianty", říká Václav Pech jun. Soutěž můžete sledovat na www.ewrc.cz

 

 

AH, 25.8.2006

Foto archiv BR

 

\"\"\"\" 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar