Barum rally se drží osvědčeného konceptu
Letošní již 41. ročník Barum Czech Rally Zlín měří celkem 620 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 248 km. Předehrou soutěže bude tradičně divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města.
Zlínští pořadatelé odtajnili zvláštní ustanovení a zveřejnili i časový harmonogram soutěže, která je opět zařazená do FIA Mistrovství Evropy v rally, Intercontinental Rally Challenge (IRC) a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011.
Časový harmonogram vychází z osvědčeného schématu předchozích ročníků. Samotná soutěž se odehraje od pátku do neděle, nicméně již ve čtvrtek 25. srpna proběhne ve večerních hodinách technická přejímka vozidel ve zlínské sportovní hale. Jako v předchozích letech bude veřejnosti přístupná a v jejím průběhu se uskuteční autogramiáda předních posádek. V pátek 26. srpna se uskuteční dopoledne tradiční testovací rychlostní zkouška (shakedown) na nové trati v blízkosti servisního areálu, který bude opět umístěn v prostorách společnosti Barum Continental v Otrokovicích. Slavnostní start se odehraje v 17 hodin z prostranství před zlínskou radnicí, přičemž ostrý obstará tradičně divácká Super rychlostní zkouška, kde se největší favorité představí až na samotný závěr startovního pole. První vůz vyjede do nočních ulic krajského města ve 21:15 hodin a na programu budou tři okruhy v ulicích Zlína a bývalého Baťova areálu včetně divácky atraktivního průjezdu autobusovým nádražím.
V sobotu 27. srpna čeká na startovní pole celkem osm náročných zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích Biskupice, Pindula, Troják a Semetín. Celkem první den včetně prologu měří 402 km, z toho čítá porci 133 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek. V porovnání s loňskem je ze 70 procent trať pozměněná, neboť řada úseků se jede v opačném směru. Například úvodní erzeta Biskupice nabídne start je v obci Ludkovice a součástí erzety je i nezpevněný úsek nad Luhačovicemi. Klasické erzety Troják a Semetín se jedou letos v protisměru, přičemž královský úsek Troják je s délkou téměř 29 kilometrů nejdelší zkouškou v itineráři soutěže. Sobotní den startuje v 8 hodin ráno, po večerním servisu bude v 19:04 hodin umístěn první vůz v uzavřeném parkovišti před společností Barum Continental v Otrokovicích.
Soutěž vyvrcholí v neděli 28. srpna závěrečným dnem. Na programu bude 218 km dlouhá trať, z toho šest zkoušek nabídne porci 115 km. Posádky nečeká během neděle žádný odpočinek, ale náročné rychlostní zkoušky Maják, Kudlovice a Halenkovice. Legendární rychlostní zkouška Maják se vrací do itineráře soutěže po dvaceti letech, další dva testy se jedou ve srovnání s loňskem v opačném směru a s menšími změnami. První vůz vyjede do nedělního dne v 7:40 hodin, cíl soutěže včetně vyhlášení výsledků a závěrečného předání cen je plánován na cílovou rampu pod Velkým kinem ve Zlíně v 15:17 hodin.
RO, 15.11.2011
Časový harmonogram vychází z osvědčeného schématu předchozích ročníků. Samotná soutěž se odehraje od pátku do neděle, nicméně již ve čtvrtek 25. srpna proběhne ve večerních hodinách technická přejímka vozidel ve zlínské sportovní hale. Jako v předchozích letech bude veřejnosti přístupná a v jejím průběhu se uskuteční autogramiáda předních posádek. V pátek 26. srpna se uskuteční dopoledne tradiční testovací rychlostní zkouška (shakedown) na nové trati v blízkosti servisního areálu, který bude opět umístěn v prostorách společnosti Barum Continental v Otrokovicích. Slavnostní start se odehraje v 17 hodin z prostranství před zlínskou radnicí, přičemž ostrý obstará tradičně divácká Super rychlostní zkouška, kde se největší favorité představí až na samotný závěr startovního pole. První vůz vyjede do nočních ulic krajského města ve 21:15 hodin a na programu budou tři okruhy v ulicích Zlína a bývalého Baťova areálu včetně divácky atraktivního průjezdu autobusovým nádražím.
V sobotu 27. srpna čeká na startovní pole celkem osm náročných zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích Biskupice, Pindula, Troják a Semetín. Celkem první den včetně prologu měří 402 km, z toho čítá porci 133 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek. V porovnání s loňskem je ze 70 procent trať pozměněná, neboť řada úseků se jede v opačném směru. Například úvodní erzeta Biskupice nabídne start je v obci Ludkovice a součástí erzety je i nezpevněný úsek nad Luhačovicemi. Klasické erzety Troják a Semetín se jedou letos v protisměru, přičemž královský úsek Troják je s délkou téměř 29 kilometrů nejdelší zkouškou v itineráři soutěže. Sobotní den startuje v 8 hodin ráno, po večerním servisu bude v 19:04 hodin umístěn první vůz v uzavřeném parkovišti před společností Barum Continental v Otrokovicích.
Soutěž vyvrcholí v neděli 28. srpna závěrečným dnem. Na programu bude 218 km dlouhá trať, z toho šest zkoušek nabídne porci 115 km. Posádky nečeká během neděle žádný odpočinek, ale náročné rychlostní zkoušky Maják, Kudlovice a Halenkovice. Legendární rychlostní zkouška Maják se vrací do itineráře soutěže po dvaceti letech, další dva testy se jedou ve srovnání s loňskem v opačném směru a s menšími změnami. První vůz vyjede do nedělního dne v 7:40 hodin, cíl soutěže včetně vyhlášení výsledků a závěrečného předání cen je plánován na cílovou rampu pod Velkým kinem ve Zlíně v 15:17 hodin.
RO, 15.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout