Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Barum rally - defekty míchaly pořadím

Právě skončená Barum rally měla tolik favoritů, že se s našimi jezdci na přední místa ani moc nepočítalo. Někteří roli favorita potvrdili, jiní zklamali a některé připravily o lepší umístění defekty nebo uražená kola

Právě drobné havárie a defekty nakonec rozhodly o vítězství Francouze Nicolase Vouilloze s Peugeoetm 207 S2000, který vedl hned v úvodu a poté až po 12. zkoušce z celkových patnácti. Od třetí do sedmé zkoušky si držel první pozici jeho týmový kolega Garcia Ojeda, pak se ujal vedení Freddy Loix, ale pouze na čtyři zkoušky, než urazil kolo a vzdal. V tu chvíli se vrátil na vedoucí pozici Vouilloz s náskokem čtyř sekund před Garciou. Před posledními třemi zkouškami vedení týmu však rozhodlo, že zvítězí Vouilloz, aby se zabránilo případného souboji mezi oběma piloty. Jezdci na dalších místech už ztráceli skoro dvě a více minut. Prakticky celou soutěž se odehrával souboj mezi Loixem, Garciou Ojedou (po první etapě ztrácel 4,1 s) a Vouillozem..
V druhé zkoušce postihl defekt také Krestu a Trojana, kteří se propadli na 94. (+2.28 min), resp. na 96. příčku (+3.44). Tady také Alen trefil zídku, Garcia byl mimo trať a Issik vyrobil hodiny. V následujících zkouškách se s problémy potýkali ještě další jezdci a právě ty zčásti také ovlivnily výsledky letošní soutěže. Mezi postižené patřili Arazim (mimo trať), Navarra (hodiny, 2x poškodil kolo), Solowow (defekt, porucha motoru), Alen (havárie ze 4.místa), Garcia Ojeda (defekt), Sola (požár), Travaglia (2x defekt), Toth (urazil kolo). Poslední zkouška znamenala ještě stop pro Totha, Jandíka (z 10.místa – brzdy) a Bulhara Illieva (z 8. místa – převodovka).
Barum rally dopadla nakonec nejlépe pro Peugeot, jehož jezdci obsadili první dvě místa před Pechem s Uhlem. Na čtvrté místo se vynikající stíhací jízdou a skvělým výkonem po defektu a následné výměně kola dostali Kresta s Grossem. O pátou příčku přišel až v posledním úseku Václav Arazim, kterého o pár sekund předstihl Casier. Přesto lze výkon služebně nejstaršího našeho jezdce lze označit doslova za životní, neboť v 51 letech dokázal držet krok o generaci mladšími jezdci. Naopak zklamáním byl výkon továrního týmu Fiat Abarth, o Navarrovi nebylo moc slyšet, stejně jako o Travagliovi, jedině snad Alen (dokud jel) nezklamal.
Nutno však dodat, že špička byla velice vyrovnaná, o čemž svědčí i dosažené časy na rychlostních zkouškách. Tak třeba rozdílem jedné desetiny sekundy porazil Garcia Ojeda Krestu, Kresta Garciu i Travagliu, Loix Vouilloze, o dvě desetiny pak Kresta Vouilloze, o tři destiny Voilloz Travagliu atd.
Nicolas Vouilloz: „Ve Zlíně jsem startoval poprvé. Po seznamovacích jízdách jsem si moc nepřipouštěl, že bych tady mohl zvítězit. Barumka je hodně specifická a těžká soutěž, na mnoha místech dost rychlá. Peugeot vytěžil z loňských zkušeností a našel výtečný set-up pro zdejší tratě. Přesto jsme zejména na Pindule hodně ztratili. Dnešní den už byl mnohem lepší a nakonec jsme měli štěstí, když Loix havaroval a kolega Ojeda měl problémy. V poledním servisu vedení týmu pořadí stabilizovalo, s cílem získat maximum bodů pro tým. Peugeot zde získal prestižní double a doufám, že v podobném duchu budeme pokračovat i na dalších soutěžích šampionátu.
Barumku provázela výtečná divácká kulisa, kolem trati bylo mnoho vlajek a i to každého jezdce strhne k co nejlepšímu výkonu. Doufám, že za rok budu zpět a budu moci v rámci seriálu IRC obhajovat letošní vítězství.“
Jediným větším stínem byla havárie posádky Karlík a Kocman, po níž spolujezdec Luděk Kocman v nemocnici v podvečerních hodinách podlehl svým těžkým zraněním. Při takových událostech zpravidla pořadatelé zahraničních rallye předčasně ukončí soutěž. Ve Zlíně se tak nestalo, pouze byl zrušen doprovodný program a zredukované slavnostní vyhlášení vítězů…

Pech se raduje z dalšího titulu
Velkého úspěchu dosáhla plzeňská posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel, když dokázala v početné zahraniční konkurenci obhájit pozici českého leadera a vybojovat bronz.
Na úvodní divácké show se sice na přední pozice propracovaly především zahraniční posádky, ale po prvních sobotních testech ve Slušovicích a na ,,Pindule“ bylo jasné, že čeští jezdci nezůstanou pozadu. Nejlépe z našich jel Pech, který se postupně propracovával na absolutní špičku. Václav Pech tak potvrdil pozici nejlepšího jezdce v domácím mistrovství a bodový zisk za třetí místo mu současně zaručuje zisk dalšího, již pátého, domácího titulu Mistra České republiky v rallye a třetího v řadě.
„V cíli soutěže jsem byl šťastný a hodně unavený, neboť zlínský maratón byl velmi fyzicky náročný. Vysoké teploty během uplynulého víkendu náročnost soutěže ještě zvyšovaly. My jsme věděli, že pokud chceme uspět proti takové konkurenci, která se letos sešla, musíme jet od začátku hodně rychle, ale bez chyb. Jsem rád, že se nám nasazené vysoké tempo dařilo udržet po celou délku soutěže, i když ve vedru jsme byli v cíli každé vložky úplně propoceni. Naše Mitsubishi fungovalo po celou soutěž bez problému a kromě jednoho horizontu, který jsem špatně skočil a auto srovnával se štěstím již částečně mimo silnici, jsme se nedopustili žádné další jezdecké chybičky. To vše byl základ konečného úspěchu. Příjemné zjištění bylo také to, že zatím dokážou být rychlejší pouze tovární speciály S2000, neboť všichni ostatní jezdci s technikou S2000 v klientské verzi zůstávali za námi,“ říká o zlínské Barum rallye Václav Pech jun.
Diváci ve Zlíně tleskali ještě jednomu vozu, na kterém bylo jméno Václav Pech. Na úvodní zkoušce v ulicích města, která byla obsypána desítkami tisíc diváků, se za volantem slavného historického vozu Škoda 130 RS představil v roli předjezdce Václavův otec, dlouholetý soutěžák Václav Pech senior, který provází svého syna během celé jeho úspěšné sportovní kariéry. „Tátu oslovili pořadatelé, zda by jednu ze stotřicítek neřídil. Rád pozvání přijal a bylo vidět, že to jeho i diváky kolem trati moc bavilo,“ dodává ještě staronový Mistr ČR v rallye Václav Pech jun.


1.Vouilloz – KlingerPeugeot 207 S20002:28.10,8
2.Garcia – BarrabesPeugeot 207 S2000+16,3
3.Pech – UhelMitsubishi Lancer Evo IX+1.56,3
4.Kresta – GrossMitsubishi Lancer+1.56,3
5.Casier – MiclottePeugeot 207 S2000+2.28,8
6.Arazim – GálMitsubishi Lancer+4.10,8
7.Navarra – DéspozitoFiat Punto S2000+4.47,7
8.Travaglia – GaranaiFiat Punto S2000+5.44,0
9.Grzyb – HundlaSuzuki Swift S1600+6.32,9
10.Jean-Joseph-BoyereCitroën C2 1600+7.10,1




Průběžné pořadí IRC: 1.Garcia Ojeda (36), 2. Navarra (31), 3. Vouilloz (26), 4. Alen (15), 5.Casier (13)

Průběžné pořadí ME: 1. Garcia Ojeda (51), 2. Illiev (43), 3. Vouilloz (40), 4. Jean-Joseph (40), 5. Travaglia (35)

Průběžné pořadí MR: 1. Pech (133), 2.Kresta (75), 3.Trojan (73), 4. Votava (55), 5.Arazim (50)


JL, 28.8.2007
Foto Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar