Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Barum rally bez překvapení - Kresta

Roman Kresta s Petrem Grossem se už po první rychlostní zkoušce ujali vedení, vzápětí přidali další tři vítězství, pak zajeli ještě tři nejlepší časy a stoprocentně splnili roli favoritů.

 

Ovšem to vůbec nevadilo dvojici Václav Pech a Petr Uhel, jedoucí na stejném voze Mitsubishi Lancer Evo 9. Nelze říci, že by netoužili po Krestově skalpu, který se doma představil po dvou letech, ale prioritním úkolem bylo získat co nejvíce bodů do českého šampionátu, což se jim podařilo.

Za vedoucím Krestou se zpočátku střídali jezdci jako na běžícím pásu - Tanev, Pech, Prokop, opět Pech, Bouffier a teprve po deváté zkoušce se na druhém místě usadil Pech se ztrátou 1.12 minuty. Tu způsobil především defekt ve čtvrtém úseku a ztrátu takřka 50 sekund.

V tu dobu už byli ze hry venku Valoušek (na prologu urazil kolo), Peták (zdravotní důvody), Iljev (turbo), Solowow (havárie), Štajf (havárie z 6. místa), Barvík (havárie z 5.místa), Béreš (tech. závada) a další.

Po sobotní etapě se za Krestu a Pecha propracoval Bouffier s Peugeotem 206 S1600 před Jandíkem, Garciou, Ojedou, Prokopem, Tanevem, Bebenekem, Grzybem a Trojanem.

Hned v první nedělní zkoušce odstoupil Václav Arazim pro poruchu diferenciálu, jenž se po dvou defektech propadl až na 25. příčku. Záhy jej následoval osmý Polák Grzyb pro technickou závadu a v předposlední zkoušce měli namále i Tanev se Subaru a Garcia Ojeda s Peugeotem 206, kteří se na moment ocitli mimo trať, naštěstí bez větších následků.

Jestliže pořadí na prvních dvou místech bylo rozhodnuto, o třetí příčku se bojovalo až do posledních kilometrů. Vítězstvím v předposlední zkoušce se Bouffier dostal před Jandíka využívající dokonalé znalosti domácí tratě. Tím si Francouz na zcela neznámé trati vybojoval zaslouženě umístění na stupních vítězů. Jeho výkon byl příjemným překvapením celé Barum rallye, možná větším než bulharských jezdců Taneva a Iljeva, od nichž se čekalo možná více, stejně jako od Solowowa. Kromě Kresty (7) a Pecha (5) vyhráli rychlostní zkoušky ještě Odložilík, Bouffier a Trojan.

Václav Pech se po defektu pneumatiky soustředil na udržení druhé příčky, která mu odstoupení Štajfa a Barvíka a při neúčasti Mörtla zaručovala navýšení bodového náskoku. Můžeme říct, že na Barum rallye udělal zásadní krok k obhájení mistrovského titulu, neboť ohrozit by jej mohl snad už jedině jen Mörtl a spíše už jen teoretickou šanci má Karel Trojan, který jako jeden z mála dokázal s Mitsubishi Lancer potěšit svojí jízdou diváky.

 

1. Kresta - Gross

Mitsubishi Lancer 9

2:31.11,0

2. Pech - Uhel

Mitsubishi Lancer 9

+1.37,7

3. Bouffier - Panseri

Peugeot 206

+3.13,1

4. Jandík - Chrástecký

Mitsubishi Lancer 7

+3.23,6

5. Prokop - Tománek

Citroën C2

+4.25,3

6. Bebenek - Bebenek

Mitsubishi Lancer 9

+4.26,1

7. Tanev - Sivov

Subaru Impreza

+4.56,6

8. Garcia - Barrabes

Peugeot 206

+4.58,7

9. Trojan - Řihák

Mitsubishi Lancer 7

+5.08,1

10.Volf - Novák

Mitsubishi Lancer 8

+5.16,8

 

Průběžné pořadí: 1. Pech (126), 2. Mörtl (84), 3. Trojan (72), 4. Jandík (57), 5. Štajf (55), 6. Gassner (43), 7. Arazim (35), 8. Barvík (32), 9. Prokop (31), 10. Kresta (30)

 

AH, 28.8. 2006

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar