Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Barum rally Zlín - vizitky favoritů

Účast na zlínské soutěži je pro každý team svátkem, kterým vrcholí domácí sezóna v automobilových soutěžích. Dnes přinášíme vizitky několika jezdců, kteří mají šanci promluvit do absolutního pořadí soutěže, která začíná již tento pátek.

Do Zlína se těší také Václav Pech jun, vítěz z roku 2003. „Ano, víme jak chutná vítězství na Barum rallye, ale letos bude situace v boji o absolutního vítěze extrémně náročná. Po zařazení do seriálu IRC mezi elitní evropské soutěže se zúčastní řada posádek ze zahraničí. Konkurence bude obrovská, patnáct posádek má mezinárodní prioritu FIA a dalších zvučných jmen najdeme ve startovní listině celou řadu. Jsou to všechno ostřílení borci, kteří mají zkušenosti ze startů na soutěžích Mistrovství světa a řada z nich jede s přímou tovární podporou některých automobilových značek. I z tohoto důvodu mě potěšilo, když nás pořadatelé zařadili mezi absolutní špičku a budeme startovat s číslem 4.“
V rámci přípravy se Pech postavil během uplynulého víkendu na start rallyesprintu v Prachaticích v rámci přípravy na těžkou zlínskou soutěž. Ovšem testování nedopadlo podle představ jezdce. „Chtěli jsme doladit nastavení nově postaveného Mitsubishi, ale na třetí zkoušce jsem špatně dobrzdil do jedné ze zatáček a s autem skončil mimo trať. Odkud jsme se vlastními silami nebyli schopni dostat zpět na silnici. Měli jsme štěstí v neštěstí, autu se až tak moc nestalo. Jsem rád, že náš výlet mimo trať odnesly jen plechy, jen mě mrzí, že jsem přidělal více práce navíc mechanikům, kteří místo dvou dnů poklidné přípravy budou muset pořádně „máknout“, aby auto stačili opravit.,“
Na soutěž do Zlína se chystá velké množství diváků, pořadatelé odhadují, že celou soutěž během tří dnů bude přímo v centru dění ve Zlíně a na rychlostních zkouškách v jeho okolí sledovat 250 000 lidí. „Moc se na souboj těšíme a osobně mám pro Barum rallye dva hlavní cíle. Ten první je pro mě zisk maximálního počtu bodů v domácím šampionátu, který máme skvěle rozjetý, ale k jistotě zisku mistrovského titulu nám ještě pár bodů chybí. Druhým cílem je porovnat se s evropskou jezdeckou špičkou, i když jsem si vědom, že je to trochu v rozporu s prvním cílem, chceme pro co nejlepší umístění udělat maximum. Jak dopadne porovnání naší a jejich techniky vůbec v tomto okamžiku nedovedu odhadnout.“


Peugeot Sport Espaňa přijel v plné síle
Značka Peugeot se po odchodu z MS zcela nestáhla do ústraní. V rallye se snaží zviditelnit s novým vozem Peugeot 207 Super 2000. S tovární podporou se v seriálu IRC a ME objevuje dvojice jezdců – Španěl Enrique Garcia Ojeda (obr. nahoře) a Francouz Nicolas Vouilloz (obr. dole).
Když se vloni objevil na Barum rally tým Peugeot Sport Espaňa, málokdo tušil souvislosti. Dvojice pilotů Bryan Bouffier a Enrique Garcia Ojeda dokázala zatápět české špičce a do posledních kilometrů bojovala o nejvyšší příčky. Španěl Ojeda v týmu zůstal i letos, Bouffiera nahradil Nicolas Vouilloz. Před startem Barum rally ztrácí Garcia na lídra Navarru jediný bod, obdobný stav je i v hodnocení značek. Peugeot je za konkurenčním Fiatem o bod pozadu. „Na loňský ročník Barum rally Zlín vzpomínám rád. Sice jsme v úvodu soutěže laborovali s nastavením podvozku a ztratili čas, ale postupně jsme se prokousali až na přední příčky. Na zkoušky jako Pindula a Troják nešlo zapomenout, stejně jako na výtečnou diváckou kulisu závodu. Letos je však hodně věcí nových. Startujeme s vozem specifikace Super 2000, v seriálu se objevila řada nových závodů, stejně jako řada pilotů zvučných jmen. Přesto chceme ve Zlíně uspět, a tak od startu pojedeme na sto procent. Právě Barum rally Zlín může výrazně napovědět o dalším vývoji IRC,“ říká Enrique Garcia Ojeda.
Podruhé přijíždí do ČR i Nicolas Vouilloz. V minulosti se však proháněl po našich tratích za řídítky horského kola a domů si odvážel titul ME. „Více budu vědět po absolvování seznamovacích jízd, ale podle týmového kolegy Ojedy nás čeká náročný závod. Sice jsem z Francie odkojen asfaltem, ale přece jen trochu jiné kvality. Ten zdejší je hodně uskákaný, kolem tratí je hodně stromů. Za určitý handicap považuji vyšší startovní číslo, ale s tím nic nenadělám. Stejně jako neznalost tratí proti řadě konkurentů. Proto určitě nepojedu od začátku bezhlavě, ale nechci si dávat malé cíle. Spokojen budu s umístěním mezi prvními pěti,“ doufá Vouilloz.


Solá: Příští rok chci bojovat o titul IRC
Španělský pilot Dani Solá přijíždí s vědomím, že jen stěží může bojovat o nejvyšší příčky absolutní klasifikaci. Přesto ani chvíli nepochybuje o správnosti svého rozhodnutí zúčastnit se závodů letošního seriálu IRC a ME s vozem Honda Civic Type R týmu JAS Motorsport.
Jeho hvězda zazářila velmi rychle. Z neznámého mladíka se stal juniorský mistr světa 2002, rok po Loebovi. Jeho kariéra však nenabrala takové obrátky, jak se mohlo předpokládat. Postupně vystřídal speciály WRC značek Citroën, Mitsubishi a Ford, ale nejvýše se protlačil na 6. příčku v Katalánsku 2004. Dveře do nejužší světové špičky pro něj zůstaly zavřené. „Ve vztahu k MS nechci říkat, že se tam nikdy nevrátím, ale přeci jen je to zřejmě uzavřená kapitola. Nerozhodují schopnosti pilota, ale spíše finance, které dokážete do týmu přinést,“ reaguje Solá (36 světových startů) na současný stav MS.
V loňské sezoně se vrátil na domácí tratě a s Citroënem C2 S1600 se protlačil k titulu asfaltového šampióna. Letos se s „dvoukolkou“ objevil i na mezinárodní scéně, když kývnul na nabídku Honda. Prozatím mu štěstí nepřálo, přesto dosahovanými časy dokázal často držet v šachu bývalého mistra Evropy Jean-Josepha s konkurenčním Citroënem. „Nad nabídkou Hondy jsem dlouho nepřemýšlel. IRC vnímám jako výtečný šampionát pro soukromé jezdce, dobrou reklamou jsou i přenosy na Eurosportu. Soupeří mezi sebou srovnatelná auta, o vítězství se může poprat mnohem více jezdců než v mistrovství světa,“ říká Solá.
JAS Motorsport jej angažoval ve snaze zúročit jeho zkušeností k vývoji nového civicu. Španělský pilot debutoval v Turecku, v Rusku byl blízko premiérovému vítězství v kategorii vozů s pouze přední poháněnou nápravou. „Každý závod je pro nás vlastně dalším testem auta, které neustále zrychlujeme. Důraz je kladen zejména na vyladění podvozku (tlumiče, stabilizátory, pružiny). Změnou prošla zadní náprava. Pro Rally Sanremo by měl být k dispozici vylepšený motor,“ přiznává Solá.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar