Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Barum Rally vyhrál Pech i Kopecký

Jak to už bývá historie se opakuje. Barum rally započítávaná do ME i M ČR má stejně jako v roce 2004 dva vítěze. Tehdy byl se Škodou Octavia WRC nejrychlejší Jan Kopecký, ale protože vozy WRC nesměly bodovat, tak se vítězem se stal Jean Joseph Simon s Renaultem Clio. Letos byl v cíli regulérně první Václav Pech, ale ani on nesměl bodovat do ME, tak zvítězil jak v ME tak MČR Jan Kopecký a stal se mistrem republiky.

Václav Pech s Petrem Uhlem se ujali vedení se sedmnáct let starým Fordem Focus WRC po osmé zkoušce a udrželi ho až do cíle. O necelých deset sekund tak porazili Jana Kopeckého s Janem Hlouškem. A to ještě po jedenácté zkoušce ze třinácti měli na Kopeckého náskok pouhé tři desetiny sekundy. Bohužel pořadatelé jeho ohlas v cíli nevydali.


Divák, která není v obraze, má tak ve výsledcích pěkný zmatek. Ale v každém případě čeští jezdci prakticky zastínili zahraniční konkurenci, o které se před startem mluvilo jako o nejkvalitnější v posledních letech. Z předních jezdců tak dal o sobě nejvíce vědět takřka neznámý Maďar Miklos Csomos se Škodou Fabia na 3.místě (abs) resp. na 2. v ME. Hned za ním skončil takřka „domácí“ Rakušan Simon Wagner. Rovněž s Fabií.


Dlouho se zdálo, že ve hře je pouze čtvrtá příčka celkového pořadí, ovšem nepovedená jízda a nasbírané vteřiny navíc ze strany Rakušana Simona Wagnera (Škoda Fabia RS Rally2) na předposlední RZ Pindula dodaly zápolení českých posádek ještě větší náboj. Všichni tři jezdci se před závěrečnou erzetou vměstnali do necelých čtyř vteřin! Slabší chvíli na RZ Pindula Simon Wagner nakonec odčinil tím nejlepším možným způsobem – na poslední Power Stage v Halenkovicích ustál útoky českých soupeřů, zaznamenal zde nejrychlejší čas a vrátil se zpět na třetí pozici. Čtvrtý nakonec skončil Adam Březík, který postoupil po defektu ze 14.příčky. Hned za ním skončil pravidelný účastník evropského šampionátu Filip Mareš, Dominik Stříteský a Erik Cais. Po výletu mimo trať a následném defektu se po šesté zkoušce propadl na 14.místo.


Teprve osmá příčka patří španělském u jezdci Efrenovi Llaredovi, který si pro barumku vypůjčil Fabii z týmu Brynda Racing. Přestože vloni ve Zlpíně nedojel, tak už u nás byl korunován mistrem Evropy. Stejný osud potkal Haydena Paddona s vozem Hyundai i20 N Rally, když v desáté zkoušce vylomil kolo a musel vzdát. V tu dobu byl na šestém místě, což bylo v dosavadním průběhu jeho maximum. Ale bodový náskok měl už před soutěží tak velký, že jen teoreticky mohl o titul přijít. A tak stejně jako Llarena tak i Paddon mohl ve Zlíně slavit.



Podívejme se, jak se soutěž vyvíjela po jednotlivých zkouškách v absolutním pořadí



Po 1.Z: Wagner, Kopecký, Lukynauk
Po 2.RZ: Lukyanuk, Kopecký, Pech
Po 3. RZ Csomos, Kopecký, Wagner
Po 4.RZ Cais. Kopecký, Pech
Po 5.RZ Kopecký, Pech, Cais
Po 6.RZ Kopecký, Pech, Csomos
Po 7. RZ Kopecký, Pech (+ 04,6), Csomos (+14,9)
Po 8. až 13.: Pech, Kopecký, Csomos



Z předních jezdců nedojeli do cíle mj.Lukyanuk (tech.problémy), Ostberg (vzdal po poslední zkoušce provázen po celou rally technickými problémy), Martin Vlček (havárie v poslední zkoušce) atd.
Barum Czech Rally Zlín je za námi, naši jezdci se rozhodně neztratili, naopak v mnoha případech zahraniční konkurenci zastínili. Možná tak trochu k tomu přispěl dvojí měrou i náš specifický uskákaný asfalt



Miklós Csomós: „Je to úžasný pocit, stát zde na pódiu Barum Rally. Je to opravdu těžká výzva. Cítím se skvěle, nemám slov, prostě je to skvělý pocit. Můj spolujezdec byl úžasný, auto fungovalo celý víkend, je to největší úspěch mé kariéry. „Barumka je těžká soutěž, měli jsme náročný den, ale zároveň jsem velmi šťastný. Nastavení auta, pneumatiky, všechno funguje skvěle, celý tým odvádí opravdu dobrou práci".


Simon Wagner):„Je to skvělý pocit. Konkurence byla letos opravdu vysoká. Stanovili jsme si cíl skončit mezi pětinejlepšími. Třetí místo tento cíl předčilo. K tomu vyhraná městská rychlostní zkouška a power stage. Doufám, že na tento výkon navážeme.“


Adam Březík: „Chybělo málo, byla to ta chyba a couvání ráno na Semetíně. Co se dá dělat, musím se s tím smířit, ale jsem určitě nad míru spokojený s tím že jsme čtvrtí, respektive pátí."



Filip Mareš: „Páté místo není to, pro co jsme sem jeli, chtěli jsme bojovat o vítězství. Pro nás byl zázrak, že jsme bojovali o příčku vítězů, po tom, jak jsem včera zaspal start. Třetí místo nám nevyšlo o pár vteřin, samozřejmě mě to mrzí, ale na druhou stranu byl to krásný souboj a závod. Musím se z chyb poučit.


1.Pech – UhelFord Focus WRC01:53:09.4
2.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia RS Rally2+00:00:09.1MČR 1.
3.Csomós – BánŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:00:23.4
4.Wagner – WinterŠkoda Fabia RS Rally2+00:00:57.3
5.Březík – KrajčaŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:01:00.2M ČR 2.
6.Mareš – BuchaŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:01:01.0M ČR 3.
7. Stříteský – HovorkaŠkoda Fabia R5+00:01:09.5M ČR 4.
8.Cais – BacigálŠkoda Fabia RS Rally2+00:01:20.2M ČR 5.
9. Llarena – FernandezŠkoda Fabia R5+00:01:42.7
10. Franceschi – MalfoyŠkoda Fabia RS Rally200:01:57.8
13. Cvrček – TěšínskýŠkoda Fabia R5+00:05:43.3M ČR 6.
15. Jirásek – MachůŠkoda Fabia R5+00:06:25.9M ČR 7.
16.Jirovec – Jindra PetrŠkoda Fabia R5+00:09:07.5M ČR 8.
17. Kurka - VajíkŠkoda Fabia RS Rally2+00:09:20.4M ČR 9.




JL 21.82023
Foto Daniel Folprecht (8) + archiv

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar