Barum Rally součást seriálu IRC
Barum rally Zlín čeká v příštím roce velká premiéra. Sedmatřicátý ročník se poprvé pojede jako součást seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) pod mediální podporou promotéra šampionátu satelitní stanice Eurosport.
Seriál má v kalendáři celkem 9 soutěží, které se
kromě Evropy uskuteční v Africe a Asii. IRC je šampionát vypsaný pro homologované vozy kromě speciálů WRC. Teoreticky se očekává, že hlavní roli budou hrát vozy Super 2000, dále skupiny N ataké vozy skupiny A do 2 litrů.
„Seriál má svá pravidla a přednostní právo na zveřejnění všech informací má Eurosport. Proto jsme nemohli vydat oficiální stanovisko. Definitivní smlouva s pořádající společností SRW Event byla podepsána v polovině listopadu,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum rally Zlín. Seriál by mohl na start přilákat řadu kvalitních jezdců, kteří v minulosti působili v MS. Účast předběžně přislíbily např. automobilky Fiat, Peugeot a další, mluví se o zájmu Toyoty a Volkswagenu. Ale nechme se překvapit, když došlo ke snížení počtu soutěží v ME, tak se také předpokládal zvýšený zájem jezdců a týmů. Nakonec zůstalo jen u zbožného přání.
„K prvnímu kontaktu došlo při závodech WTCC v Brně a Rally San Remo. Schůzce předcházelo jednání zástupců manufaktur. Televizní pokrytí soutěže je opravdu nevídané. V ČR nebyl dosud uskutečněn žádný podobný projekt v rally. Před samotnou rally poběží prezentace barumky ve formě řady spotů. V průběhu rally proběhne každý den několikrát živé vysílání ze servisní zóny včetně záběrů z rychlostních zkoušek, rozhovorů s jezdci a průběžnými výsledky. Po skončení se uskuteční souhrnný přehled. Na internetových stránkách Eurosportu budou umístěny z jednotlivých rally sestřihy a videa IRC,“ upřesnil ing. Jan Regner.
Letošní tzv. nultý ročník, pod názvem International Rally Challenge (IRC), který si odbyl předpremiéru na čtyřech podnicích, vyhrál evropský šampion Giandomenico Basso na Fiatu Grande Punto S2000. Pro zlínské organizátory účast v seriálu IRC znamená až dvojnásobné navýšení rozpočtu. „Musíme zajistit všechny podmínky promotéra šampionátu. Nečeká nás rozhodně lehká práce. Zásluhou Eurosportu je zajištěna medializace ve více než sto milionech domácností po celém světě. Očekáváme zvýšený zájem zahraničních turistů, nárůst fanoušků a zájem médií z celé Evropy, “ uvedl Miloslav Regner.
Smlouva mezi organizátory Barum rally Zlín a promotérem seriálu IRC je podepsána až do roku 2010 s možností další opce.
Ve Zlíně také ME
Barumka patří společně s portugalskou Madeirou a belgickou Ypres Westhoek Rally tradičně k nejlépe hodnoceným soutěžím ME. V příštím roce dojde také v tomto seriálu k několika změnám. Počet soutěží byl z devíti rozšířen na deset, když přibyla chorvatská INA Delta rally. Od roku 2008 se začne uplatňovat systém postupu a sestupu mezi rally s koeficientem 10 v rámci EP a ME. Bude zavedena tzv. registrace jezdců, což znamená, že pouze jezdci registrovaní u FIA, mohou bodovat do ME. Registrace podléhá zaplacenému poplatku v eur. Body se budou přidělovat za vítězství v jednotlivých etapách (3, 2, 1 bod), což umožní získat body i jezdcům, kteří nedokončí celou soutěž, ale budou dostateční rychlí v jednotlivých dnech. Jestli toto opatření dokáže zvýšit zájem o ME zůstává otázkou.
Kalendář ME 2007
20 . – 23. 4. Rally Mille Miglia (I)
11. – 13. 5. Fiat rally (TR)
25 – 27. 5. INA Croatia rally (HR)
8. – 10.6. Rajd Polski (PL)
22. – 24.6. Ypres Westhoek Rally (B)
6. – 8.7. Rally Bulgaria
2. – 4.8. Rali Vinho da Madeira (P)
24. – 26.8. Barum rally Zlín
28. – 30. 9. ELPA rally (GR)
19. – 21.10. Rallye d´Antibes (F)
Kalendář IRC 2007
9. – 11.3. Safari rally Kenya(Keňa, šotolina)
24. – 26. 5. Rally Vyborg(Rusko, šotolina)
22. – 24. 6. Belgium Ypres Westhoek Rally (Belgie, asfalt)
2. – 4. 8. Rali Vinho da Madeira (Portugalsko, asfalt)
24. – 26. 8. Barum rally Zlín(ČR, asfalt)
27. – 29.9. Rally San Remo(Itálie, asfalt)
12. – 14. 10. Rally of Turkey (Turecko, šotolina)
25. – 27.10 Rallye du Valais(Švýcarsko, asfalt)
23. – 25. 11. Rally China(Čína, šotolina)
Jindřich Lasík, 22.11.2006
![]() |
„Seriál má svá pravidla a přednostní právo na zveřejnění všech informací má Eurosport. Proto jsme nemohli vydat oficiální stanovisko. Definitivní smlouva s pořádající společností SRW Event byla podepsána v polovině listopadu,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum rally Zlín. Seriál by mohl na start přilákat řadu kvalitních jezdců, kteří v minulosti působili v MS. Účast předběžně přislíbily např. automobilky Fiat, Peugeot a další, mluví se o zájmu Toyoty a Volkswagenu. Ale nechme se překvapit, když došlo ke snížení počtu soutěží v ME, tak se také předpokládal zvýšený zájem jezdců a týmů. Nakonec zůstalo jen u zbožného přání.
„K prvnímu kontaktu došlo při závodech WTCC v Brně a Rally San Remo. Schůzce předcházelo jednání zástupců manufaktur. Televizní pokrytí soutěže je opravdu nevídané. V ČR nebyl dosud uskutečněn žádný podobný projekt v rally. Před samotnou rally poběží prezentace barumky ve formě řady spotů. V průběhu rally proběhne každý den několikrát živé vysílání ze servisní zóny včetně záběrů z rychlostních zkoušek, rozhovorů s jezdci a průběžnými výsledky. Po skončení se uskuteční souhrnný přehled. Na internetových stránkách Eurosportu budou umístěny z jednotlivých rally sestřihy a videa IRC,“ upřesnil ing. Jan Regner.
Letošní tzv. nultý ročník, pod názvem International Rally Challenge (IRC), který si odbyl předpremiéru na čtyřech podnicích, vyhrál evropský šampion Giandomenico Basso na Fiatu Grande Punto S2000. Pro zlínské organizátory účast v seriálu IRC znamená až dvojnásobné navýšení rozpočtu. „Musíme zajistit všechny podmínky promotéra šampionátu. Nečeká nás rozhodně lehká práce. Zásluhou Eurosportu je zajištěna medializace ve více než sto milionech domácností po celém světě. Očekáváme zvýšený zájem zahraničních turistů, nárůst fanoušků a zájem médií z celé Evropy, “ uvedl Miloslav Regner.
Smlouva mezi organizátory Barum rally Zlín a promotérem seriálu IRC je podepsána až do roku 2010 s možností další opce.
Ve Zlíně také ME
Barumka patří společně s portugalskou Madeirou a belgickou Ypres Westhoek Rally tradičně k nejlépe hodnoceným soutěžím ME. V příštím roce dojde také v tomto seriálu k několika změnám. Počet soutěží byl z devíti rozšířen na deset, když přibyla chorvatská INA Delta rally. Od roku 2008 se začne uplatňovat systém postupu a sestupu mezi rally s koeficientem 10 v rámci EP a ME. Bude zavedena tzv. registrace jezdců, což znamená, že pouze jezdci registrovaní u FIA, mohou bodovat do ME. Registrace podléhá zaplacenému poplatku v eur. Body se budou přidělovat za vítězství v jednotlivých etapách (3, 2, 1 bod), což umožní získat body i jezdcům, kteří nedokončí celou soutěž, ale budou dostateční rychlí v jednotlivých dnech. Jestli toto opatření dokáže zvýšit zájem o ME zůstává otázkou.
Kalendář ME 2007
20 . – 23. 4. Rally Mille Miglia (I)
11. – 13. 5. Fiat rally (TR)
25 – 27. 5. INA Croatia rally (HR)
8. – 10.6. Rajd Polski (PL)
22. – 24.6. Ypres Westhoek Rally (B)
6. – 8.7. Rally Bulgaria
2. – 4.8. Rali Vinho da Madeira (P)
24. – 26.8. Barum rally Zlín
28. – 30. 9. ELPA rally (GR)
19. – 21.10. Rallye d´Antibes (F)
Kalendář IRC 2007
9. – 11.3. Safari rally Kenya(Keňa, šotolina)
24. – 26. 5. Rally Vyborg(Rusko, šotolina)
22. – 24. 6. Belgium Ypres Westhoek Rally (Belgie, asfalt)
2. – 4. 8. Rali Vinho da Madeira (Portugalsko, asfalt)
24. – 26. 8. Barum rally Zlín(ČR, asfalt)
27. – 29.9. Rally San Remo(Itálie, asfalt)
12. – 14. 10. Rally of Turkey (Turecko, šotolina)
25. – 27.10 Rallye du Valais(Švýcarsko, asfalt)
23. – 25. 11. Rally China(Čína, šotolina)
Jindřich Lasík, 22.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout