Barum Rally - Kopecký porazil Loixe o 1,2 s
Dramatická do posledního metru okořeněná soubojem týmových kolegů o každou desetinku – taková byla Barum Czech Rally Zlín 2011. V cíli se z prvního vítězství v letošní sezoně IRC radoval tovární pilot Škoda Motorsport týmu Jan Kopecký, jehož od druhého Loixe dělily 1,2 s.
Hattrick vozů Škoda dokonal Juho Hänninen a značka tak slaví letos druhý hattrick po sobě, celkově šestý v historii IRC a zopakovala umístění z Barum Rally v loňském roce. Na prvních třech místech šampionátu IRC nadále figurují piloti vozu Fabia Super 2000 v pořadí Hänninen (98 b) – Kopecký (95 b) – Loix (88).
První etapa začala páteční super speciálkou v ulicích města Zlína – na městském okruhu na jezdce čekalo devět ostrých kilometrů a odhadem 40 tisíc diváků. Nejlepší čas zajel Juho Hänninen, za ním se s nepatrným rozdílem 0.5 s zaskvěl Andreas Mikkelsen a třetí místo o dalších 0.6 s obsadil Jan Kopecký.
V sobotu čekalo na jezdce osm rychlostních zkoušek a 133 kilometrů. Juho Hänninen po pomalejším dopoledním rozjezdu v druhé části dne výrazně zrychlil a z průběžné šesté pozice po druhé rychlostní zkoušce zakončil den na druhé pozici. Zrychloval i Freddy Loix a v závěru dne finišoval na děleném druhém místě s Hänninenem – oba měli shodný čas.
Smůla v podobě defektu pneumatiky v sedmé rychlostní zkoušce postihla Andrease
Mikkelsena, jenž byl do té doby díky skvělé jízdě v těsném závěsu za Kopeckým. Z druhého místa se propadl na šestou pozici. Kopecký se na první místo dostal po třetí rychlostní zkoušce a své vedení trpělivě navyšoval po každé další erzetě.
V sobotu se v noci přes okolí Zlína přehnaly silné deště, citelně se ochladilo a zejména tratě v lesích zůstaly mokré. Nedělní porci závěrečných šesti rychlostních zkoušek poznamenaly problémy posilovače řízení Kopeckého, který přišel o nadějný náskok z předešlého dne a ztratil v RZ 10 drahocenných 15 sekund. Všichni tři první jezdci na vozech Fabia Super 2000 – Kopecký, Loix, Hänninen - se tak záhy srovnaly v pár vteřinách. Skvělé časy zajížděl opět Andreas Mikkelsen a po havárii čtvrtého Bouffiera hned v úvodní nedělní zkoušce, bojoval o konečnou čtvrtou pozici s Neuvillem. Ve finiši za ním na páté pozici nakonec zaostal o šest sekund.
Drama až do konce se odehrávalo mezi piloty továrních Fabií o první místo, kde rozhodovaly desetinky sekundy – souboj Kopeckého s Loixem o prvenství byl nervy drásajícím, ale férovým bojem o každý píď trati. Před poslední zkouškou dělily oba soupeře jen dvě sekundy. V posledním úseky byl Loix sice rychlejší, ale jen o 0,8 s, a to rozhodlo.
Jan Kopecký: „Složili jsme reparát za loňskou Barumku. Na vítězství v IRC čekáme letos hodně dlouho a o to více si jej vážíme na domácí a konkurencí nabité soutěži. Téměř nemám slov, děkuji všem, Petrovi, týmu, fanouškům. Stále chceme bojovat o titul v IRC a toto byl velmi důležitý krok. Děkujeme fantastickým divákům, kulisa zde je nádherná.“
Freddy Loix: „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát, neboť i my bojujeme o titul v IRC. Ale musíme sportovně pogratulovat Honzovi, jet ještě rychleji už bylo příliš riskantní, přesto jsme to zkoušeli až do konce.“
Kromě Bouffiera přišel Peugeot také o druhý vůz, a to při havárii Pavla Valouška už v druhé sobotní zkoušce. Pro technické potíže podvozku nedokončil první etapu ani Václav Pech. Ale přes noc dali mechanici vůz „do kupy“ a plzeňský jezdec nastoupil do nedělní etapy v rámci tzv. Super rally, aby získal alespoň nějaké body do mistrovství republiky. To se mu podařilo třetím místem za Kopeckým a Krestou.
JL, 29.8.2011
První etapa začala páteční super speciálkou v ulicích města Zlína – na městském okruhu na jezdce čekalo devět ostrých kilometrů a odhadem 40 tisíc diváků. Nejlepší čas zajel Juho Hänninen, za ním se s nepatrným rozdílem 0.5 s zaskvěl Andreas Mikkelsen a třetí místo o dalších 0.6 s obsadil Jan Kopecký.
V sobotu čekalo na jezdce osm rychlostních zkoušek a 133 kilometrů. Juho Hänninen po pomalejším dopoledním rozjezdu v druhé části dne výrazně zrychlil a z průběžné šesté pozice po druhé rychlostní zkoušce zakončil den na druhé pozici. Zrychloval i Freddy Loix a v závěru dne finišoval na děleném druhém místě s Hänninenem – oba měli shodný čas.
Smůla v podobě defektu pneumatiky v sedmé rychlostní zkoušce postihla Andrease
Mikkelsena, jenž byl do té doby díky skvělé jízdě v těsném závěsu za Kopeckým. Z druhého místa se propadl na šestou pozici. Kopecký se na první místo dostal po třetí rychlostní zkoušce a své vedení trpělivě navyšoval po každé další erzetě.
V sobotu se v noci přes okolí Zlína přehnaly silné deště, citelně se ochladilo a zejména tratě v lesích zůstaly mokré. Nedělní porci závěrečných šesti rychlostních zkoušek poznamenaly problémy posilovače řízení Kopeckého, který přišel o nadějný náskok z předešlého dne a ztratil v RZ 10 drahocenných 15 sekund. Všichni tři první jezdci na vozech Fabia Super 2000 – Kopecký, Loix, Hänninen - se tak záhy srovnaly v pár vteřinách. Skvělé časy zajížděl opět Andreas Mikkelsen a po havárii čtvrtého Bouffiera hned v úvodní nedělní zkoušce, bojoval o konečnou čtvrtou pozici s Neuvillem. Ve finiši za ním na páté pozici nakonec zaostal o šest sekund.
Drama až do konce se odehrávalo mezi piloty továrních Fabií o první místo, kde rozhodovaly desetinky sekundy – souboj Kopeckého s Loixem o prvenství byl nervy drásajícím, ale férovým bojem o každý píď trati. Před poslední zkouškou dělily oba soupeře jen dvě sekundy. V posledním úseky byl Loix sice rychlejší, ale jen o 0,8 s, a to rozhodlo.
Jan Kopecký: „Složili jsme reparát za loňskou Barumku. Na vítězství v IRC čekáme letos hodně dlouho a o to více si jej vážíme na domácí a konkurencí nabité soutěži. Téměř nemám slov, děkuji všem, Petrovi, týmu, fanouškům. Stále chceme bojovat o titul v IRC a toto byl velmi důležitý krok. Děkujeme fantastickým divákům, kulisa zde je nádherná.“
Freddy Loix: „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát, neboť i my bojujeme o titul v IRC. Ale musíme sportovně pogratulovat Honzovi, jet ještě rychleji už bylo příliš riskantní, přesto jsme to zkoušeli až do konce.“
Kromě Bouffiera přišel Peugeot také o druhý vůz, a to při havárii Pavla Valouška už v druhé sobotní zkoušce. Pro technické potíže podvozku nedokončil první etapu ani Václav Pech. Ale přes noc dali mechanici vůz „do kupy“ a plzeňský jezdec nastoupil do nedělní etapy v rámci tzv. Super rally, aby získal alespoň nějaké body do mistrovství republiky. To se mu podařilo třetím místem za Kopeckým a Krestou.
| 1.Kopecký – Starý Petr | Škoda Fabia S2000 | 02:15:51.7 |
| 2.Loix – Miclotte F. | Škoda Fabia S2000 | +00:00:01.2 |
| 3.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | +00:00:37.4 |
| 4.Neuville – Gilsoul | Peugeot 207 S2000 | +00:01:59.6 |
| 5.Mikkelsen – Floene | Škoda Fabia S2000 | +00:02:05.7 |
| 6.Gardemeister – Suominen | Škoda Fabia S2000 | + 00:03:43.2 |
| 7.Breen – Roberts | Ford Fiesta S2000 | +00:03:47.4 |
| 8.Kresta – Gross Petr | Škoda Fabia S2000 | +00:04:21.5 |
| 9.Andersson – Axelsson | Proton Satria Neo S2000 | +00:04:41.1 |
| 10.Kruuda – Järveoja | Škoda Fabia S2000 | +00:04:54.4 |
JL, 29.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













