Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Baja Drawsko - Vrátný utopil Tatru v bažině

Tým Bonver Dakar Project zahájil přípravu na Rallye Dakar 2016 účastí na polské Baja Drawsko. Tomáš Vrátný chtěl testovat i bojovat o vítězství, což potvrdil nejrychlejším časem ve druhém měřeném úseku. Kvůli zapadnutí v bažině a složitému vytahování skončil druhý. Jeho kazašský týmový kolega Artur Ardavičus byl čtvrtý.

I přes to, že se týmu nepodařilo zopakovat loňské vítězství, které bylo pro Vrátného jeho premiérovou výhrou v kariéře, odjížděli členové největšího a nejpočetnějšího českého týmu z polského vojenského prostoru spokojení.

„Závod jsme si velice užili. Chtěli jsme jej využít k tomu, abychom testovali, což se nám povedlo. Máme užitečná data. Co se týče časů, někdy jsme byli více úspěšní, někdy méně úspěšní, nicméně proto jsme tady byli,“ konstatoval Tomáš Vrátný. Kromě něj a jeho posádky se na start závodu postavil i Artur Ardavičus. Na pozici navigátora s ním jel zkušený kazašský navigátor Ignat Falkov a na pozici palubního mechanika Jakub Hřava z týmu MKR Technology. Vrátného navigoval Jaroslav Miškolci, šéftechnika týmu Milana Holáně vystřídal na pozici palubního mechanika Filip Škrobánek.

V úvodu závodu byl nejúspěšnější Macík mladší, který vyhrál prolog. Tomáš Vrátný ztratil několik minut kvůli problému s nefunkčním řazením a navíc si zkrátil trať, za což mu byla udělena patnáctiminutová penalizace, která jej odsunula až na průběžné čtvrté místo. Ardavičus byl druhý. V následující zkoušce měřící 115 kilometrů ovšem Vrátný zvítězil před Macíkem a Ardavičusem.

S cílem zvítězit startovala posádka Tomáše Vrátného i do třetí rychlostní zkoušky. V té však vjela do hluboké bažiny, ve které doslova utopila svou Tatru. „Byla to zkouška charakteru. Z toho titulu bych chtěl moc poděkovat Václavu Svobodovi a jeho týmu, kteří nám pomohli, když jsme zapadli v bahně, protože ne všichni byli ochotní tohle podstoupit, ale oni nezaváhali a cukli nás z velice těžké pozice,“ poděkoval Vrátný, který po zapadnutí a následném vytahování pokračoval s půlhodinovou ztrátou a nakonec dojel druhý. Podobný osud potkal i druhou týmovou posádku Artura Ardavičuse. „Koleje, které jsme v té bažině udělali, zdárně využil i Artur. Tomu pomohla až polská hasičská technika,“ pokračoval Vrátný. Tatra kazašského kolegy strávila v bažině několik hodin. Ardavičus tak pokračoval na celkovém čtvrtém místě, Vrátný udržel průběžnou druhou příčku. Vzhledem k celkové časové ztrátě na vedoucí pozici využil šéf týmu Bonver Dakar Project zbylé dva měřené úseky k práci na stabilizaci podvozku a testování tlumení.

V konečném pořadí obsadil celkové druhé místo, když na Macíka ztratil 48 minut a 24 vteřin. Artur Ardavičus byl čtvrtý s celkovou ztrátou 3:51:51 způsobenou především zapadnutím v bažině a dlouhým vytahováním. Mezi posádkami týmu Bonver Dakar Project se umístil Václav Svoboda s další tatrou, tentokrát trambusovou.



Bonver 14.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar