Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Baja Drawsko - Macíkův svérázný trénink na Dakar

aby získal další porci 330 cenných závodních kilometrů před blížícím se Dakarem. Sestava byla tradiční.

Karla, kamion Iveco, pilotoval Martin Macík, navigovaný Františkem Tomáškem, s technickou asistencí Davida Švandy. Frantu, týmový Liaz, si opět pronajal Dan Stiblík, který se rozhlíží po světě dálkových kamionových rally. Tentokrát nešlo o výsledky, hlavním cílem byl trénink. A také chuť zajezdit si. Vůbec přitom nevadilo, že kamiony týmu Big Shock! Racing v soutěži startovaly jako jediné. Je třeba závodit, testovat a sbírat zkušenosti. A právě v Polsku se síla dvou týmových trucků prokázala, když Dan dokázal Martinovi pomoci poté, co během zátěžové zkoušky prorazil hadici přivádějící naftu do motoru. I přes tuto menší kolizi byl Macík v cíli nakonec 7. a Stiblík 12. České kamiony závodily s 34 osobními automobily.


Trénujeme, kde se dá

Protože většina evropských soutěží, zahrnujících kategorii kamionů, kterých se tým Big Shock! Racing pravidelně účastní, byla zrušena, rozhodl se Martin Macík potrénovat v rámci dálkových rally primárně určených osobním automobilům. Že jsou spolu s Danielem Stiblíkem, který si pronajímá druhý týmový vůz, jedinými kamiony na trati, nehrálo zásadní roli. „Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Macík, který už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.



Zátěžová zkouška

V sobotu byly v plánu dvě etapy, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokáží české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na 4. místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl po první části 16. Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední etapa, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku. Tu nakonec nevydržela zadní pera, držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion, pilotovaný Stiblíkem. Ten poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže. „My jsme si řekli, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost, bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vypráví Martin Macík.


Macík nakonec dojel závod na celkovém 7. a Stiblík na 12. místě. Atmosféra na Baja Drawsko byla velice přátelská, soupeři milí, tým Big Shock! Racing fungoval skvěle, i když mechanici měli spoustu práce. Je možné, že se jednalo o poslední soutěž sezóny, pokud se nepodaří najít dostupné duny, na nichž by tým ještě stihl otestovat písečnou jízdu. Karla teď v Sedlčanech čeká kompletní čištění a rozložení do šroubků, aby mechanici mohli vše překontrolovat a následně namontovat nové díly, které už budou připravené na Dakar 2021.



PR 13.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar