Baja Drawsko - Macíkův svérázný trénink na Dakar
aby získal další porci 330 cenných závodních kilometrů před blížícím se Dakarem. Sestava byla tradiční.
Karla, kamion Iveco, pilotoval Martin Macík, navigovaný Františkem Tomáškem, s technickou asistencí Davida Švandy. Frantu, týmový Liaz, si opět pronajal Dan Stiblík, který se rozhlíží po světě dálkových kamionových rally. Tentokrát nešlo o výsledky, hlavním cílem byl trénink. A také chuť zajezdit si. Vůbec přitom nevadilo, že kamiony týmu Big Shock! Racing v soutěži startovaly jako jediné. Je třeba závodit, testovat a sbírat zkušenosti. A právě v Polsku se síla dvou týmových trucků prokázala, když Dan dokázal Martinovi pomoci poté, co během zátěžové zkoušky prorazil hadici přivádějící naftu do motoru. I přes tuto menší kolizi byl Macík v cíli nakonec 7. a Stiblík 12. České kamiony závodily s 34 osobními automobily.
Trénujeme, kde se dá
Protože většina evropských soutěží, zahrnujících kategorii kamionů, kterých se tým Big Shock! Racing pravidelně účastní, byla zrušena, rozhodl se Martin Macík potrénovat v rámci dálkových rally primárně určených osobním automobilům. Že jsou spolu s Danielem Stiblíkem, který si pronajímá druhý týmový vůz, jedinými kamiony na trati, nehrálo zásadní roli. „Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Macík, který už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.
Zátěžová zkouška
V sobotu byly v plánu dvě etapy, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokáží české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na 4. místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl po první části 16. Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední etapa, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku. Tu nakonec nevydržela zadní pera, držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion, pilotovaný Stiblíkem. Ten poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže. „My jsme si řekli, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost, bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vypráví Martin Macík.
Macík nakonec dojel závod na celkovém 7. a Stiblík na 12. místě. Atmosféra na Baja Drawsko byla velice přátelská, soupeři milí, tým Big Shock! Racing fungoval skvěle, i když mechanici měli spoustu práce. Je možné, že se jednalo o poslední soutěž sezóny, pokud se nepodaří najít dostupné duny, na nichž by tým ještě stihl otestovat písečnou jízdu. Karla teď v Sedlčanech čeká kompletní čištění a rozložení do šroubků, aby mechanici mohli vše překontrolovat a následně namontovat nové díly, které už budou připravené na Dakar 2021.
PR 13.10.2020
Trénujeme, kde se dá
Protože většina evropských soutěží, zahrnujících kategorii kamionů, kterých se tým Big Shock! Racing pravidelně účastní, byla zrušena, rozhodl se Martin Macík potrénovat v rámci dálkových rally primárně určených osobním automobilům. Že jsou spolu s Danielem Stiblíkem, který si pronajímá druhý týmový vůz, jedinými kamiony na trati, nehrálo zásadní roli. „Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Macík, který už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.
Zátěžová zkouška
V sobotu byly v plánu dvě etapy, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokáží české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na 4. místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl po první části 16. Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední etapa, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku. Tu nakonec nevydržela zadní pera, držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion, pilotovaný Stiblíkem. Ten poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže. „My jsme si řekli, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost, bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vypráví Martin Macík.
Macík nakonec dojel závod na celkovém 7. a Stiblík na 12. místě. Atmosféra na Baja Drawsko byla velice přátelská, soupeři milí, tým Big Shock! Racing fungoval skvěle, i když mechanici měli spoustu práce. Je možné, že se jednalo o poslední soutěž sezóny, pokud se nepodaří najít dostupné duny, na nichž by tým ještě stihl otestovat písečnou jízdu. Karla teď v Sedlčanech čeká kompletní čištění a rozložení do šroubků, aby mechanici mohli vše překontrolovat a následně namontovat nové díly, které už budou připravené na Dakar 2021.
PR 13.10.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout